וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוג הסרטן וחוג הגדי: האקזוטי בקולקציות קיץ 2014

לירוי שופן

10.12.2013 / 8:22

פריחות משונות, אמנות שבטית וצבעים עזים ומגרים - המעצבים מציעים מבט חדש על האקזוטי לקראת קיץ 2014. ויש גם אזהרה - חולצות הוואי בדרכן לכבוש שוב כל חלקה טובה

פריחות משונות, דפוסים פראיים, תצוגות אופנה שנערכות על רקע מפלים או גנים בוטאניים וצלליות שפוזלות ללא הרף אל תרבויות מסורתיות – במרדף אחר האותנטיות, מעצבי האופנה מחפשים אחר האקזוטי החדש. ומה עוד יכול להיות אקזוטי, אמיתי וטבעי, בעולם כה קטן עד שכל פינה מוכרת בו? ובכן, כמעט שום דבר, למעט האינטרפטציה.

המתח בין הטבעי ולאנושי הם המסגרת העקרונית למגמה הגדולה של הקיץ הבא. חומרים מוכרים וטכניקות המבטאות אומנויות ידניות, ילידיות כמעט, מבקשים לקבל מעטה רענן. פרחים באביב, כדברי אחד הציטוטים המפורסמים בסרט "השטן לובשת פראדה", הם דבר שבשגרה, אבל עובדה שגם הם מצליחים לקבל תפנית שמשאירה אותם רלוונטיים.

זו הסיבה שלטכנולוגיה יש לא מעט מקום ביצירת טקסטורות רבות כל כך בקולקציות החדשות. היא מסוגלת לברוא חלומות חדשים. ואכן, דפוסים פרחוניים וצמחיים מופיעים ביתר שאת ובשלל טכניקות דיגיטליות, המדגישות גוונים רוויים ומלאכותיים בכוונה.

בקולקציה של פראדה לשני המינים, וכן בקולקציית הגברים של סן לורן (וגם כמובן במקומות אחרים), דוגמאות מצויירות של חולצות הוואי נוסח שנות החמישים של המאה הקודמת, מתעוררות לחיים. אבל האפקט הוא לאו דווקא אפקט חופשה נוסח טומי בהאמה. השימוש הנוכחי – והדפסי הוואי עתידים להיות מגמה מסיבית בעונה הקרובה – מחדד אופי אקסצנטרי, אולי אף מעט פסיכדלי. כאמור, פרשנות אדם אקספרסיוניסטית ועתירת צבע לטבע. בהקשר הזה, אגב, קל להבין את הפרחוניות בסגנון האר-נובו שקישטה נתחים גדולים מקולקציית הקיץ לנשים של גוצ'י. הדוגמאות כה עזות, עד שהן גורמות לתוכן הבנאלי לכאורה לחרוג מקווי המתאר.

הדוגמאות אינן קשורות רק אל הטבע, אלא גם אל השבטי. הסינרגיה המחברת בין העולם המתועש לעולם הילידי מייצרת, כך מקווים מעצבים רבים, ביטוי מקורי. פיבי פילו מסלין מינפה משיחות מכחול א-מורפיות כדי יצירה עמוסה ומרשרשת, שכביכול מחצינה את אותו מגע אנושי, כשבאותו הזמן ולאותה העונה ריקרדו טישי מז'יבנשי העלה על המסלול דוגמניות בטוניקות המקושטות בדוגמאות חריזה המתגבשות לכדי דוגמת מסכה.

ומי מפיק את הרווח הגדול ביותר? הנשימה. הגרפיקה הגדולה מהחיים שתאפיין את הקיץ הקרוב, שלובה בצללית נינוחה וקלה מאי פעם, שקורצת את טוניקות רפויות, שמלות כפתן וגלביות.

תצוגת ג'ונתן סונדרס לאביב/קיץ 2014 בלונדון, ספטמבר 2013. Samir Hussein, GettyImages
ג'ונתן סונדרס/GettyImages, Samir Hussein
תצוגת מיו מיו לאביב/קיץ 2014 בפריז, 2 אוקטובר 2013. AP
מיו מיו/AP
קולקציית קיץ 2014 של גוצ'י. GettyImages
גוצ'י/GettyImages
קולקציית קיץ 2014 של פראדה. AP
פראדה/AP
קולקציית קיץ 2014 של פראדה. AP
קולקציית קיץ 2014 של פראדה/AP
קולקציית קיץ 2014 של גוצ'י. AP
קולקציית קיץ 2014 של גוצ'י/AP
מלאיקה פירת בתצוגת אביב/קיץ 2014 של ולנטינו בפריז. Pascal Le Segretain, GettyImages
מלאיקה פירת בתצוגת אביב/קיץ 2014 של ולנטינו בפריז/GettyImages, Pascal Le Segretain
קולקציית קיץ 2014 של ז'יבנשי. AP
ז'יבנשי/AP
קיץ 2014 של סן לורן פריז. GettyImages
סן לורן/GettyImages
קולקציית קיץ 2014 של סלין. AP
סלין/AP
קולקציית קיץ 2014 של ז'יבנשי. GettyImages
ז'יבנשי/GettyImages
קולקציית קיץ 2014 של מארני. AP
מארני/AP
קולקציית קיץ 2014 של פוצ'י. GettyImages
פוצ'י/GettyImages
קולקציית קיץ 2014 של ויוויאן ווסטווד. AP
ויוויאן ווסטווד/AP
קולקציית קיץ 2014 של קנזו. AP
קנזו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully