וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כולנו מתלבשים בשביל ביל"

אדר ריכטר

19.12.2013 / 11:11

פאשניסטות לא מוותרות על ניו יורק, אבל במקום לנסוע לתפוח הגדול בשביל קצת אופנת רחוב ראויה אפשר להיזכר מחדש בטור המופתי של ביל קנינגהם. ההתמכרות המושלמת לחורף

פאשיונסטות סובלות יותר! כשהמשכורת לא מאפשרת להן לקפוץ לניו יורק, רק בשביל להיזכר לרגע איך נראית אופנה אמתית, החסך בגלאם עולה להן ומגיע עד כאן, והן צריכות לפעול. כדי בכל זאת להישאר מעודכנים בטרנדים האחרונים של אופנת הרחוב במנהטן (גם מבלי לצאת מהבית), מומלץ להתמכר מחדש לטור האינטרנטי של אושיית האופנה העולמית ביל קנינגהם. יש הרבה סיבות טובות להתאהב בו, גם משום שהוא הסמכות שיכולה לאשר לכם – מתוקף יכולת ההתבוננות הנדירה שלו - שהטרנד שכובש את ניו יורק בחורף הזה הוא הצבע השחור משחור. מסתבר, שיותר ויותר אנשים מעודכנים בתפוח הגדול בוחרים לצאת מהבית לבושים בשחור מכף רגל ועד ראש, כולל האקססוריז. זה בסיסי, זה מרזה, וכל אחד יכול.

קנינגהם, צלם האופנה של הניו יורק טיימס, במסגרתו הוא מפרסם את הטור on the street כבר 36 שנים, מסתובב בשבועות האופנה ברחבי העולם, מבקר באירועים ניו יורקים ובעיקר משוטט ברחובות העיר. פעמים רבות הוא הראשון לשים את האצבע על טרנדים בעודם מתהווים, כשהוא מצלם אותם במצלמת הסטילס שלו. באופן הזה הוא מתעד את פניה המשתנים של העיר בתקופות שונות, כי הרי אופנה היא הרבה יותר מעבר לבגדים.

בכל פעם, קנינגהם מאגד את תמונות השיטוט השבועי שלו לטור שעוסק בנושא מסוים, כמו מגמה, אירוע או תופעה, מה שהופך את הטורים לשיטתיים ומאורגנים. גם הפורמט של הטור בגרסה המקוונת של העיתון תורם להילת הקאלט של on the street. זוהי למעשה מצגת של תמונות סטילס המאוגדות בווידאו, כשכפס קול משמש קולו של קניגהאם, שמקריין בהתלהבות ובסגנון ששמור רק לו את התובנות האופנתיות.

צלם האופנה של ניו יורק טיימס ביל קניגהאם. GettyImages
לא פוסח על אף אירוע ניו יורקי. ביל קנינגהם/GettyImages

הטור האחרון כאמור מתמקד בטרנד השחור. מסתבר, שמשהו בשחור ביסס את עצמו כצבע הדומיננטי והבלתי מעורער של החורף, מסביר קנינגהם. וזה לא רק צבע, זו גם הצללית של הגוף. בתמונות שמלוות את ההסבר, מדגים קנינגהם איך צללית הגוף השחורה של תושבי מנהטן עומדת בניגוד לזו של חוגגי הכריסמס שמגיעים מחוץ לעיר, וכך בולטים מעילים של תיירים בצבעי פסטל צבעוניים, צהובים, ורודים או סגולים, על רקע הצבע השחור והנחרץ של המקומיים. משמונה בבוקר עד השקיעה – הכל שחור. ולא רק את ניו יורק שטף הצבע האפל, גם בפריז תיעד קנינגהם את ה'בלאק פיפל' בשבוע האופנה האחרון שהתקיים בעיר בחודש אוקטובר.

למרות שהוא כבר בן 84, דרך השוטטות האהובה על קנינגהם ברחבי העיר היא עדיין באמצעות אופניים. ולמרות אהבתו לאנשים המתלבשים, סביר להניח שקנינגהם לעולם לא היה עוצר את עצמו כדי לצלם מה הוא לובש. למעשה, הוא מתלבש באופן המשעמם ביותר שאפשר להעלות על הדעת ותמיד במעיל פועלים כחול. הוא מעין טיפוס מתבודד, שלא נישא ולא הקים משפחה מעולם, וגר בדירה צנועה, למרות שהיה יכול לאפשר לעצמו הרבה יותר. ובכל זאת, הוא הולך לישון וקם בבוקר בשביל האנשים היפים של ניו יורק שמרגשים אותו כל פעם מחדש. או כפי שמעידה אנה וינטור בסרט הביוגרפי המומלץ של ריצ'רד פרס 'ביל קנינגהם ניו יורק' (2010): "כולנו מתלבשים בשביל ביל".

לכל הטורים של ביל קנינגהאם בערוץ הווידאו של הניו יורק טיימס
הסרט ביל קנינגהאם ניו יורק ישודר בחודש פברואר במסגרת ספיישל סרטי אופנה בערוץ 8

צלם האופנה של ניו יורק טיימס ביל קניגהאם. GettyImages
בשורה ראשונה של תצוגת אופנה/GettyImages
צלם האופנה של ניו יורק טיימס ביל קניגהאם. GettyImages
"כולם מתלבשים בשביל ביל"/GettyImages

טריילר הסרט "ביל קנינגהם ניו יורק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully