וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת הצללים: עבודת הארט המדהימה של שונה הית'

זהר פורמן

5.1.2014 / 8:39

רואים את היצירות שלה בכל מקום נחשב בעולם האופנה, אבל בעידן בו כולם מדברים רק על דוגמניות או מעצבים, מעטים מזהים את שונה הית'. הבריטית שעושה קסמים מאחורי הקלעים

מאחורי הקלעים של הסטודיו של שונה הית'

הרבה אנשים יכולים לזהות תמונה טובה בהפקת אופנה, אבל מעטים הם שיכולים גם להעריך את כמות העבודה והמספר הרב של אנשי הצוות העומדים מאחוריה.

הצלם והסטייליסט חולקים בניהם את רוב התהילה, בעוד שמעצבי השיער, המאפרים, אנשי התאורה ושאר הנפשות הפועלות, נשארות מאחור. שונה הית', 39, היא מעצבת התפאורות הבריטית המובילה כיום בעולם האופנה. למעשה, הית' היא הכתובת אליה פונים בתי האופנה המובילים, צלמי המגזינים הנחשבים ובתי הכלבו הגדולים כאשר ברצונם ליצור תמונות קסומות הכוללות תפאורות מרשימות או סטים אגדתיים. בין היתר, היא אחראית ל'ארט', כך נקרא התחום בעגה המקצועית, בקמפיינים האחרונים של בתי אופנה עילית כדוגמת דיור, מלברי, מיו מיו או פראדה לגברים. בעבר היא עבדה גם עם בתי אופנה נוספים כדוגמת הרמס, ולנטינו וארמני ותרמה רבות למגזיני אופנה מהשורה הראשונה, כדוגמת הרפר'ז בזאר, דייזד אנד קונפיוזד, W, ומהדורות שונות של ווג.

עבודתה של הית' לא מוגבלת רק לפריימים קפואים. במסגרת אחת העבודות הזכורות ביותר שלה היא עיצבה את התפאורה לתצוגת חורף 2011-12 של לנווין, לתצוגת האופנה של קולקציית לנווין לH&M- בניו יורק ואת הסט לתצוגת חורף 2013 של פראדה לגברים. בנוסף, לאחרונה עיצבה גם כמה חלונות ראווה עבור בתי כלבו בניו יורק וחנויות בלונדון.

הית', בוגרת אוניברסיטת ברייטון לעיצוב אופנה, גילתה את חיבתה לעיצוב הסט, האביזרים והתפאורה בשלב מוקדם במהלך לימודי התואר שלה. הפקת אופנה עבור המגזין דייזד אנד קונפיוזד עליה ניצחה ואשר כללה סט שלם עשוי מנייר, הייתה פריצת הדרך שלה בעולם האופנה. מאז הטלפון לא מפסיק לצלצל. "תמיד קיבלתי השראה ממגזינים", אמרה הית' פעם בראיון לטלגרף הבריטי. "חשבתי שהבגדים היו אלה שמעניינים אותי אבל למעשה, היו אלה הסיפורים והפנטזיות שבאמת אהבתי. כשהתחלתי, לא ידעתי שהמקצוע בו אני עוסקת בכלל קיים. עיצבתי תלבושות עבור קליפים (של מוזיקה) והחלטתי שאני רוצה לעשות גם את 'הרקע'. לא ידעתי אפילו שזה נקרא 'סט'".

התבוננות בתמונות המהפנטות והמיצבים הוויזואלים מעוררי ההשראה עליהם היא חתומה, תאפשר להתרשם בקלות ממידת המורכבות, העבודה הקשה וההשקעה שהית' יוצקת לתוכם. כך לדוגמה, עבור קמפיין חורף 2013-14 של דיור בהשראת "סוד הגן הנעלם", שתלה הית' והצוות שלה מרבד שלם של פרחי לילי (שושן). אלא, שאלה קפאו בין לילה בגלל הקרה ואילצו את הצוות לתור בפריז בחיפוש אחר עציצים אותם קנו במחיר מופקע של 30 אירו לפרח. ולמרות זאת, התוצאה נותרה קסומה.

עבודה נוספת שהייתה מורכבת במיוחד הייתה במסגרת קמפיין החורף של לואי ויטון בשנה שעברה, שקיבל את השם "הזמנה למסע". הית' יצרה כדור פורח שריחף מעל לרחבת הלובר, כשהדוגמנית אריזונה מיוז מציצה מתוכו.

"עבורי, מה שמייחד את שונה (הית') היא "הקוליות" של העבודות שלה", הסביר בראיון לעיתון גארדיאן טים ווקר, צלם האופנה הידוע בסטים המורכבים ובאופי הסוריאליסטי שמאפיינים את עבודותיו. "שימוש לא נכון באביזרי סט ותפאורות עשוי להמתיק יתר על המידה את התמונה ואתה לא רוצה למצוא את עצמך בעולם מצופה סוכר ומצועצע. יש תותים מסוכרים ויש תותים 'קוליים'. שונה (הית') היא מלכת היופי 'המגניב'". השניים עובדים יחד מזה 8 שנים, במהלכן יצרו לא מעט עבודות עבור הווג האיטלקי והבריטי כמו גם את סדרת הקמפיינים עבור המותג מלברי. התוצר הוויזואלי נראה כמו אימג' מסיפורי אגדות או תמונה מתוך הזיותיה של עליסה בארץ הפלאות.

לא במקרה נבחרה הית' לעצב את התצוגה בתערוכה לכבודה של איזבלה בלאו, אושיית אופנה אקסצנטרית ועורכת מגזינים בריטית מוערכת שהתאבדה ב2007, המוצגת בימים אלה בסומרסט' האוס בלונדון. התערוכה כוללת 60 תלבושות מארונה הפרטי, בניהם רוב הפריטים מקולקציית הגמר של אלכסנדר מקווין, ו-25 כובעים של פיליפ טרייסי, שני מעצבים שנחשבו לתגליות ובני חסותה של בלואו. הית', בניגוד לדמותה המוחצנת של בלאו, מעדיפה להישאר מאחורי הקלעים ונמנעת מהופעות מתוקשרות. "אני לא ממש מתעניינת בזוהר שבאופנה. אני אפילו לא יודעת מתי נערך שבוע האופנה. ליצור משהו משמעותו לתת למישהו משהו שלא נראה קודם", הסבירה פעם הית'. עבורה, החלק הזוהר של תעשיית האופנה הוא התוצר הסופי והאימג'ים אותם היא יוצרת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שונה הית' היא שאחראית לתפאורת הקסמים. מיו מיו לחורף 2013-14/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשרות פרחים במחיר מופקע. קמפיין הגן הסודי של דיור/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפריחה בלון פורח במוזיאון הלובר. קמפיין הזמנה למסע של לואי ויטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאחורי הקלעים של סט קמפיין אופנת הגברים של פראדה לחורף 2013-14

תצוגת חורף 2012 של לנווין בפריז. רויטרס
אגדה גותית. סט תצוגת חורף 2012 של לנווין/רויטרס

קמפיין חורף 2013-14 של מלברי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully