וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השסע: אורטל בן דיין כאושייה אופנתית

15.5.2014 / 15:24

אושיית האופנה הכי אקטיביסטית שידעה הסצנה המקומית נכנסה אתמול לבית "האח הגדול". זוהי הזדמנות מצוינת לעסוק בסטייל של האישה האמביוולנטית ובהשלכותיו: האם מדובר בעוד מקרה של פספוס או בפאשניסטה שהקדימה את זמנה?

אורטל בן דיין. מור שאולי
אורטל בן דיין נכנסת לבית האח הגדול/מור שאולי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוטאת למטרה

מסקירת הארון הפרטי של אורטל בן דיין, נראה כי כשם שהיא מגיבה אוטומטית ואינה עוצרת לרגע לחשוב לפני שהיא מקיאה בשצף-קצף עוד סטטוס זעפני – כך היא נוהגת באופן כמעט רובוטי לשלוף מהארון פריטים המעניקים לה מראה שנע על הקו הדק בין היפסטרית לוונאבי – שטח אפור ומסוכן במיוחד. קשה שלא לתהות מדוע אב"ד בוחרת להתלבש כמו קבוצת האוכלוסייה שאותה היא מרבה לתקוף – אשכנזיה תל אביבית מנותקת.

חבל שהאימפולסיביות האופנתית שלה, בדומה להתנהלותה הכללית, חוטאת למטרה. השמלה שאותה לבשה אמש הציגה פרשנות מיושנת לסיקסטיז, וגרמה לה להיראות יותר כמו טלפנית ב"סטרלינג-קופר" ופחות כמו המזכירה החכמה שהבוסים מתים להטריד מינית. כולל סאגה מיותרת של הציץ שרוצה להציץ.

עם כניסתה לבית "האח הגדול", כשניתנת לה ההזדמנות להחדיר מסרים כאלו ואחרים דרך 40 אחוזי רייטינג, צורם להבין עד כמה שורה של צעדים שקולים ומדויקים אסטרטגית יכלו להפוך אותה לפוליטיקאית מוערכת ולסמל חברתי, וכמה שבחירה פחות דווקאית של בגדים היתה הופכת אותה לאושיית סטייל לגיטימית.
(ליאת להב)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פאשניסטה מזן נדיר

אורטל בן דיין היא בגדר עננה אמביוולנטית אחת גדולה. אושיית האופנה הכי אקטיביסטית שידעה הסצנה המקומית, בוודאי הייתה בזה לתואר, וסביר להניח שגם לסצנה עצמה אך זהו ככל הנראה סוד קסמה. בן דיין שניהלה בעבר את מעוז ההיפסטרים "סלון ברלין" בטבורו של רחוב אלנבי בתל אביב, והקימה בהמשך את חנות היד שנייה "אופנת אורטל" המרפררת בשמה לקיפוח עדתי פריפריאלי – היא פאשניסטה מזן נדיר. רוב הזמן היא אולי בלתי נסבלת, מעוררת אנטגוניזם ופרובוקטורית לשם הפרובוקציה, אך מה שבטוח הוא שאופנה עבור בן דיין היא הרבה יותר מפאן וטרנדים.

בן דיין והאח הגדול הם זיווג משמיים, הוא ינצל אותה בשביל רייטינג והיא תנצל אותו בתמורה בשביל לעשות רעש - לאוזניים ולעיניים. בעוד שהיסטוריית האח רצופה בדוגמניות סוג ז' ששאפו להגיע לליגה א' של תעשיית האופנה, בן דיין מביאה עמה את המטען האופנתי שלה בשביל להשיג יותר משער בלאשה. אופנה טובה באמת היא הרי זו שטומנת בחובה גם מסרים חברתיים, תרבותיים ופוליטיים אותם בן דיין אוכלת לארוחת בוקר, צהריים וערב. הגיע הזמן לייצוג אופנתי בפריים טיים מהקצה הפחות שטחי של הסקאלה.
(רוני ודנאי)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סאגת הציץ שמציץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
אורטל בן דיין. גיא כושי ויריב פיין
בחיים האמיתיים מחוץ לנווה אילן/גיא כושי ויריב פיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully