וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקפל בד בכל מיני צורות ולהפוך אותו לבגד: איסי מיאקה במוזיאון העיצוב בחולון

2.7.2014 / 11:05

מחר (ה) תיפתח במוזיאון העיצוב בחולון תערוכת 'קיפולים' המוקדשת ליצירות מלאכת יד המשלבות טכניקות מודרניות. במרכז התערוכה, קולקצית אופנה מאת איסי מיאקה המוצגת בפעם הראשונה במסגרת מוזיאלית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפעם הראשונה ולפני כל העולם תוצג במוזיאון העיצוב בחולון קולקציית 132.5 מאת המעצב היפני הנודע איסי מיאקה. הקולקציה אשר תוצג במסגרת התערוכה 'קיפולים: ממלאכה מקומית לעיצוב עכשווי', מבוססת על בד בודד שהופך לפריט תלת ממדי, המקופל לצורה דו ממדית ומוכן ללבישה. הקולקציה נוצרה ב"מעבדת המציאות" בסטודיו של של מיאקה ב-2007, כתוצר של אנשי מחשבים ומהנדסי טקסטיל ובאמצעות המרת אלגוריתמים מתמטיים למודלים תלת ממדיים. הרעיון מאחורי הקולקציה הוא חלק מתחיית מלאכות היד אשר ככל הנראה התחוללה כתוצאה מן המיאוס והשעמום שמעורר שוק האופנה הגלובאלי ההולך ומתרחק מן הפן האנושי של תהליך הייצור.

מלאכת היד, ניתן לומר, מהותית להישרדותם של כישורים חשובים שעברו מדור לדור במשך מאות שנים וכיום הפכו נדירים.

התערוכה מחברת בין כישורי עיצוב עכשוויים המשקפים מלאכות מסורתיות ביתיות כמו: דיגום חופשי, קיפול, קפלול, יצירת שכבות, עיטוף, ליבוד, ריפוד, עבודת מחט, שימוש בסרטים, קפלול מאחז ואפייה. מלאכות מסורתיות עוברות בידיהם של המעצבים בתערוכה תהליך של טרנספורמציה על ידי שימוש בטכנולוגיות חדשות.

במרכז התערוכה, תצוגת הקולקציה 132.5 של איסי מיאקה. קולקציה פורצת הדרך אשר תוצג לראשונה במסגרת מוזיאלית.

נאמן לרעיונות "התחייה" ו"היצירה מחדש", מקדם מיאקה ביצירת הקולקציה, טכנולוגיות חדשות ליצירת בדים וטקסטילים, לצד שימוש בטכניקות יפניות מסורתיות כגון הגימור המתכתי ההאקו המשמש בהכנת קימונו או צביעת האיטאג'מי של בלוקי עצים.

מיאקה מתאר את .5 132 כעבודה של תקווה המביעה את דאגותיו כלפי העתיד ומסביר: "תמיד התעניינתי בייצור בגדים לאנשים בעולם האמיתי. חשוב היום לייצר בגדים שיהיו שמישים לטווח הארוך ולא רק לעונה אחת או שתיים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להמשיך לזרוק דברים בקצב כזה".

לי אדלקורט, אוצרת שותפה: "כיום, כשאנו ניצבים על סף תחייה משמעותית של תהליכי ייצור ישנים באמצעים חדשניים, אנו עדים לדור של מעצבים צעירים החשים דחף להמציא מכונות משלהם או לשכלל מכונות קיימות, מתוך עניין בתהליך עצמו ולא רק בתוצר הסופי".

בתערוכה יציגו גם 60 מעצבים מישראל ומהעולם עיצובים עכשוויים המשקפים מלאכות מסורתיות ביתיות.

'קיפולים: ממלאכה מקומית לעיצוב עכשווי' עם 132.5 של איסי מיאקה, 3 יולי - 25 אוקטובר

אוצרים: לי אדלקורט ופיליפ פימאנו

מוזיאון העיצוב חולון, פנחס אילון 8
שעות פתיחה:
ימים ב' ו-ד' : 10:00 - 16:00
ימים ג' ו-ה' : 10:00 - 20:00
יום ו': 10:00 - 14:00
יום שבת 10:00 - 18:00
יום א' – המוזיאון סגור

קופות המוזיאון:  073-2151500

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully