וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציות שאתן חייבות להכיר

הילית וולברג

23.7.2014 / 15:11

הלכת ברחוב וראית בחורה שלובשת שמלה שחייבת להיות אצלך בארון? ראית באינסטגרם תיק שחייב להיות שלך? לא הצלחת למצוא נעליים מתאימות לאאוטפיט? פספסת מבצע מפנק על המותג האהוב עלייך? הנה אפליקציות האופנה שיהפכו את חייך לקלים יותר

למרות המגמה ההולכת וגוברת בארץ לצרכנות אונליין משוכללת, אפשר להודות שבכל הנוגע לקניות ברשת אנחנו עדיין מדשדשים מאחור. לא רק החנויות המקומיות אשמות בכך שפרצו מאוחר מדי אל שוק הקניות באינטרנט, גם לנו הלקוחות לקח יותר זמן לשים מבטחנו ברשת ולעתים מסיבות מובנות; הפאשניסטה המכורה ביותר תמצא את עצמה מהססת אל מול אתר קניות שמסרב למשל להציג תמונה של הבגד מאחור (לתשומת לבכם שם במייסיז ובלומינגדיילז); מתבאסת אל מול חבילה שגם הגיעה באיחור לא אופנתי וגם במידה הלא נכונה (היי אסוס! חינם, חינם אבל בחיית); מאוסה מחוויות רכישה שלא מאפשרת לה לסנן על פי צבע, מידה ואורך השרוול בו זמנית או פריט שנשכח לציין עבורו שאינו מגיע עם הבטנה וכי הוא למעשה שקוף לחלוטין.

חווית הקנייה ברשת - חוויה נפלאה לכשעצמה, חשוב לומר - מצריכה בכל זאת תהליך למידה כלשהו מצד הלקוח, שמעכב במעט את החדירה הזריזה לשוק. האתרים הישראלים שצצו בשנים האחרונות עבור הקונה כחול-לבן (או כחול-לבן מסין), גם אם משפרים את החוויה עבור השופוהולית הישראלית המצויה, טרם צלחו את המימוש עד תום והרוב הגדול של רכישות הבגדים המשתלמות ברשת הוא דווקא באתרים זרים דוגמת אסוס, eBay וכו'. רק בסוף השנה שעברה דיווחו ב-Paypal שלמרות ש-67 אחוזים מהרוכשים ברשת קונים באתרים ישראליים, את הרכישות המאסיביות מבצעים הרוכשים דווקא באתרים בחו"ל. המגמה כמובן בתהליך שיפור חיובי, ויפה שעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
GOTit, אינסטגרם של שופינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעולם ההייטק והיזמות הטכנולוגית לעומת זאת, קשה לומר שישראל מדשדשת מאחור, ובמקום הזה בדיוק פוגשים אחד את השני צורך ומענה לכדי יצירה מתמדת של פתרונות מגוונים לצרכים שמקבלים מענה מפוזר יותר ברשת. כזו למשל אמורה להיות GOTit, האפליקציה שהיא מעין אינסטגרם לרכישות ברשת, שהושקה במרץ האחרון, וממנפת את הפעילות שלה בימים אלה.

על פניו פועלת GOTit כמו רשת חברתית לשיתוף תמונות דוגמת אינסטגרם ופינטרסט, אלא שכאן עבור כל תמונה שמשתמש מעלה הוא יכול להוסיף לה פרטים כמו מחיר ולינק לרכישה. המשתמשים האחרים העוקבים אחר חשבון זה יכולים לרכוש בעצמם את הפריט, לסמן אותו כאהוב או ככזה שהם מעוניינים לקבל במתנה ובהתאם המוכר עצמו יכול לבצע הנחות ספציפיות או דילים משתלמים עבור אותו משתמש. המודל העסקי של GOTit מפורש הרבה יותר מזה של אינסטגרם למשל ופתוח לשלל שיתופי פעולה, רכישות קבוצתיות עתידיות והזדמנויות עבור מוכרים וקונים. גוטאיט מתפקדת כאמור גם כרשת חברתית, כך שהאלמנט הזה, שהוכח בעבר כחשוב בכל הנוגע לצרכנות של אופנה ומותגים, זוכה להדגשה אף הוא. אתרי קניות ישראלים דוגמת "סטורי" ו"בל אנד סו" כבר הצטרפו לחגיגה ונדמה שפוטנציאל ערכי לשופוהולית הממוצעת קיים כאן. הממשק עצמו לעומת זאת עוד לא מרגיש טבעי ונוח ובכל הנוגע לאפליקציות אופנה, חבל שההיבט הגרפי והעיצובי מוזנח מעט, בייחוד כשמדובר בתמונות של פריטים ולא בתמונות של שקיעה בפילטר EarlyBird, אלמנט שמצריך האחדה גרפית חכמה יותר.
להורדת האפליקציה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ASAP54. השזאם של עולם האופנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוכח הגל החדש הזה של אפליקציות שופינג, הנה כמה אפליקציות נוספות, חדשות יותר או ותיקות ממש, שמציעות לשופוהולית המצויה לעשות סדר בעולם השופינג הרשתי.

Shoptagr, ישראלית אף היא, אמורה להפוך את חיי הפאשניסטה לקלים יותר באמצעות תוסף שניתן לגרור לדפדפן בפעולה פשוטה ולסנן באמצעותו הנחות ומבצעים על פריטים שאתם מעוניינים לרכוש. היופי בשופטאגר הוא בכך שתוכלו לשמור לעצמכם רשימה של שלל פריטים מאתרים שונים ולוודא שלא רק המחיר יירד, אלא שגם המידה הנחשקת תשמר. ניתן לצפות בוידיאו.

Wish היא עוד אחת מהאפליקציות שנועדה לעשות לקנייני העולם חיים קלים יותר ובחודש שעבר אף דיווחה על גיוס של כ-50 מיליון דולר ממשקיעיה הנוכחיים (שכבר השקיעו 19 מיליון דולר בשלב ה-seed). וויש מבססת את מעמדה בזכות רקורד התעסוקה של מפתחיה שעבדו עבור גוגל, פייסבוק ויהאו והתמקדו בפיתוח אלגוריתם שיתאים את העדפותיכן לרכישות המוצעות לכן. הרוכשים מישראל מקבלים לעת עתה הצעות מסתוריות מחנויות לא מוכרות, כך שההתנסות ברכישה ישירה מהאפליקציה היא על אחריות המשתמש בלבד. אין ספק שלו תתמקד וויש בישראל כיעד, היצע החנויות עשוי לגדול והאלגוריתם המתוחכם יוכל לשרת גם אותנו.

דרך נוספת לשלב העדפות אישיות מיושמת על ידי Pose, אפליקציה ותיקה יחסית שזכתה לבאזז בזמנו בזכות הסטייליסטית ההוליוודית רייצ'ל זו שהשקיעה בה מכספה. פוז מעניקה אפשרות לנבור בארונות של משתמשים אחרים, להציע פריטים למכירה ולהחלפה ולקבל השראה כללית שהיא ערך מוסף עבור כל חובבת אופנה. החיסרון של פוז הוא בהיותה קהילה נוספת בתוך מכלול הקהילות שיוזר ממוצע חבר בהן ולכן מהווה פיתרון מעשי פחות והשראתי יותר.

לעומת Pose, האפליקציה ASAP54 שהושקה באפריל השנה, המכונה גם באופן לא רשמי "השזאם של עולם האופנה", תאתר עבורכן את הפריט הזה שראיתן מישהי לובשת ברחוב או מגישת חדשות עלומה לובשת בטלוויזיה. כל שצריך לעשות במקרה המדובר הוא לצלם את הפריט או להעלות תמונה שלו ובתוך 24 שעות יחזרו אליכם עם מידע על הפריט עצמו או על פריטים דומים ובהשראתו. גם כאן בנוסף לפונקציונאליות הזאת מתקיימת קהילה שמעודדת - איך לא - השראה הדדית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Wish. פיתוח אלגוריתם שיתאים את העדפותיכן לרכישות המוצעות לכן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Shoptagr. מסננת ועוקבת אחר הנחות ומבצעים על פריטים נחשקים/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלל פתרונות משלימים נוספים לחווית הרכישה אונליין זמינים עבור כל דורשת. The Hunt היא גרסה מדויקת יותר של ASAP54 שלא מבזבזת זמן על השראה אלא מתיימרת למצוא את הפריט עצמו. Closet+ תעזור לכן למצוא את הנעליים הנכונות לשמלה הנכונה בתאריך הנכון וחלילה וחס מבלי שתחזרו על אותה תלבושת פעמיים ויש כמובן את שופסטייל הוותיקה של פופ שוגר שתעשה סדר לפי קריטריונים מדויקים ועוד ועוד.

העושר וההיצע האדיר הזה בתחום הצרכנות אונליין שמתרגם את עצמו מהרשת אל הטלפונים הניידים שלנו מציע פתרון לכל צורך; מן הדחף להשוויץ ועד הרצון להעביר את הבשורה; מהצורך לשתף ועד הצורך למקסם את החיפוש עד תום; מהחשק לקנות ועד האפשרות למכור, להחליף או לרענן את המלאי. מה חבל רק שבתוך שלל ההישגים המתוחכמים בתחום השופינג, אף חברה או אפליקציה עוד לא פיצחה את הצורך האמיתי של כל שופוהולית: עוד כסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully