וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדי אלימלך: "רנואר העתיקו ממני"

30.7.2014 / 11:26

לפני כחודשיים גילה גדי אלימלך דמיון בין שמלה איקונית בעיצובו לבין שמלה הנמכרת ברנואר. לאחר ששלח שני מכתבי התראה, הוא מתכנן לתבוע את הרשת בגין העתקה. רנואר: "הטענות הינן קלושות וחסרות בסיס עובדתי ו/או משפטי, ומטרתן לייצר רעש תקשורתי לצורך קידום מכירות"

השמלה המקורית של גדי אלימלך על שירלי בוגנים אל מול השמלה המועתקת בחנויות רנואר. באדיבות גדי אלימלך,
מימין: השמלה בעיצובו של גדי אלימלך; משמאל: השמלה של רשת רנואר/באדיבות גדי אלימלך

לפני חצי שנה החלו לתקוף את גדי אלימלך תחושות קשות. הסטייליסט המבוקש שהפך למעצב יקיר הסלבס, גילה לפתע יום בהיר אחד שאחת מהשמלות האיקוניות שלו "נשדדה" ממנו, לטענתו, וכי העתקים זולים שלה נמכרים באחד מרחובות המסחר הדרום תל-אביביים בלי שמץ של בושה. למרות שהצליח אלימלך לאתר את מקור ההעתקה (שהופץ באינספור חנויות, לפי הדיווחים שקיבל מקולגות) ואף לפתור לאחרונה את הנושא מחוץ לגבולות בית המשפט, בשבועות האחרונים התעוררו התחושות הללו מחדש כשהפעם הן בווליום גבוה הרבה יותר. אלימלך גילה, כך הוא טוען, כי העתק של שמלה איקונית אחרת שלו נמכר בלא אחרת מרשת רנואר הוותיקה.

תופעת ההעתקות היא הטרנד הכי עתיק בעולם האופנה – רשתות האופנה המסחריות וההמוניות מתחרות ביניהן על המירוץ לתחתית בתרגום הזול והמהיר ביותר ליצירות של בתי האופנה המובילים. שאנל, מיו מיו, הרמס, לואי ויטון ודיור הם רק בודדים מבתי האופנה שכבר כמעט הרימו ידיים לנוכח אוקיינוס החיקויים ששוטף את הרשתות ברחבי העולם. אך כעת מתברר, לפי אלימלך, שתופעת הפלגיאט מתרחשת ממש כאן מתחת לאף.

"להלן הפשע", מכריז אלימלך ושולף מתוך שקית של רנואר שמלה ממותגת בהתאמה ותולה אותה לצד שמלה בעיצובו – שמלת ערב מעוטרת בצווארון קאט-אאוט עשוי בחיתוכי לייזר, המוטיב שאולי מזוהה מכל עם כתב היד שטיפח אלימלך במהלך ארבע שנותיו כמעצב אופנה. השמלות שניצבות זו לצד זו בסטודיו של אלימלך מדברות בעד עצמן: הגזרה, האורך, הגוונים, וכמובן הצווארון. "נכנסתי לאחת החנויות של רנואר והרגשתי חשמל בכל הגוף. פשוט רעדתי מעצבים", משחזר אלימלך את הכעס שתקף אותו. "פתאום אני רואה אותה, שמלה ב-349 שקלים, בארבעה צבעים שונים. שלפתי שמלה אחת והלכתי לשלם בקופה כשכולי עם רעידות. המוכרת אמרה לי שבחרתי בשמלה הכי יפה בחנות, ועוד שאלה אותי אם אני רוצה שהיא תארוז לי למתנה. פשוט הייתי בהלם – רנואר?! מה נסגר? אני מכיר שם את כולם, חלק אפילו לקוחות שלי. שלחתי אנשים מתל אביב ועד אילת, וכל החנויות שלהם פשוט מפוצצות בשמלה הזאת. פשוט לא להאמין".

השמלה המועתקת מגדי אלימלך בחנויות רנואר. באדיבות גדי אלימלך,
השמלה המדוברת בחנויות של רנואר. אלימלך: "המוכרת אמרה לי שבחרתי בשמלה הכי יפה בחנות, ושאלה אם אני רוצה שהיא תארוז לי למתנה"/באדיבות גדי אלימלך

למרות שמכריו וחבריו של אלימלך ניסו לתת לו ללגום מחצי הכוס המלאה, המעצב מסרב להכיר בפן המחמיא בכך כי עיצוביו הפכו, לכאורה, למושא העתקה. "הם עשו את זה ברמה כל כך ירודה שזה פשוט מביך עבור מותג אופנה ישראלי למכור מוצר כזה בחנויות", משווה אלימלך תוך כדי שהוא ממולל את השמלה שרכש בעצמו ברנואר.

אלימלך החליט להסיר את הכפפות ולהצטייד בעורך דין. ב-11 ביוני נשלח מטעמו מכתב התראה ראשון אל חברת רנואר, מגובה בתמונות של השמלה המקורית אל מול השמלה של רנואר. לדבריו של אלימלך, עורך הדין של רנואר ביקש ממנו להמתין כשבוע ימים משום שכל הנוגעים בדבר שוהים בחו"ל. אלימלך נענה בחיוב והמתין, בשביל לגלות שבוע מאוחר יותר כי רנואר מתנערת לחלוטין מההאשמות. רפרוף במכתב התגובה ששלחה רנואר לאלימלך באמצעות עורך דינה מעלה אמירות נוסח "... די בעובדה לפיה עד למועד מכתבך כלל לא ידעה מרשתי (רנואר – ר.ו) על קיומו של דגם השמלה הנטען", "טענות מופרכות וחסרות בסיס" ו-"חוג הלקוחות של הצדדים שונה בתכלית".

"הם כתבו במכתב העלוב שלהם שאין להם מושג מי אני, שהם מעולם לא שמעו עליי, לא ראו מעולם את השמלה הזו ושאני מעליל עלילות שווא", נסער אלימלך ומדגיש כי לא ייתכן מצב שבו רנואר לא נחשפה בצורה כזו או אחרת לשמלה המדוברת. "הפייסבוק שלי מפוצץ בשמלה הזאת – מי לא לבשה אותה? חוץ מזה שצילמתי את השמלה בקטלוג שלי, הצגתי אותה במסיבת עיתונאים והיא הופיעה בכל כך הרבה כתבות. אז לבוא בכזה גועל ולהגיד 'אין לנו מושג'? זה כבר הקפיץ לי את הדם. אמרתי די, יש גבול למה שאני מסוגל לשאת. אני לא מוכן לעבור על זה בשקט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
גדי אלימלך - פרויקט וולנטיינס 2013. נמרוד סונדרס
אלימלך. "גם אם נגיע לבית משפט ולא ייצא מזה כלום, לי נורא חשוב לעשות סדר, שאנשים יתחילו לפחד קצת"/נמרוד סונדרס

על מכתב ההתראה השני שנשלח מטעמו ב-10 ביולי, רנואר כבר לא הגיבה. יש לציין כי לשמלה של רנואר אין זכר מחוץ לחנויות הרשת – היא אינה מופיעה בקטלוג העונתי, וגם לא באף אחת מקטגוריות המכירה בחנות המקוונת באתר החברה. "זה מה שעוד יותר הטריף אותי. חשבתי לפחות שהיחצ"נית שלהם או שמישהו מטעמם יתקשר להציל את כבודם. מבחינתי הדבר שהיה לי הכי חשוב זה שיוציאו את השמלות מהחנויות, וגם ציפיתי בשיא הכנות, שמישהו יבוא ויגיד 'סליחה אנחנו מתנצלים, עשינו טעות' והייתי אומר 'אתם יודעים מה? סבבה', הייתי סולח. מעבר לכך שזה פוגע בי באופן אישי, זאת שמלה שמאוד מזוהה איתי, והלקוחות שלי מאוד אוהבות אותה. יש הרבה הזמנות ממנה והיא ממש הפכה לסמל שלי. זה נראה למישהו הגיוני שאמא של כלה שמתחתנת עוד שבועיים ומשלמת ממיטב כספה על השמלה שאני עובד עליה כבר חודשיים – פתאום תראה באירוע שלה את השמלה של רנואר? אני יורק דם על האמנות שלי – הבדים, השרטוטים, חיתוכי הלייזר, ההתאמה האישית של הגזרה – כל הפיתוחים האלה לוקחים המון זמן. אני ממש לא רוצה לדבר מהמקום של אכלו לי/שתו לי/עשו לי, אבל זה לא יעלה על הדעת שייקחו מעצב ישראלי ופשוט יעתיקו אותו. כבר יותר מחודש שהשמלות האלה ממשיכות להימכר – להם זה עושה יופי, ולי זה עושה נזק. גם אם נגיד נגיע בסוף לבית משפט ולא ייצא מזה כלום, לי נורא חשוב לעשות סדר. שאנשים יתחילו לפחד קצת לפני שהם עושים מעשה, זה נהיה פרוץ בצורה מטורפת, זה פשוט בלתי נסבל".

תגובת רנואר: "הטענות שהועלו על ידי מר אלימלך הינן קלושות וחסרות כל בסיס עובדתי ו/או משפטי. מדובר בהפרחת טענות בעלמא, אשר כל מטרתן לייצר רעש תקשורתי לצורך קידום מכירות ושיווק מוצריו של מר אלימלך. מן הראוי היה כי במידה ומר אלימלך סבור כי יש בידיו טענות מבוססות (עובדתית ומשפטית), יפעל לצורך מימוש זכויותיו הנטענות באמצעים המקובלים הכוללת אסמכתא כלשהי לביסוס טענות אלו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית סתיו 2013 של גדי אלימלך/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית סתיו 2013 של גדי אלימלך/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully