וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגה של גנטיקה

13.8.2014 / 14:06

גיליון ספטמבר היוקרתי של מגזין הארפר'ס בזאר האמריקאי מתהדר בנערת השער אמה פרר - נכדתה של אודרי הפבורן העל זמנית

אמה פרר נכדתה של אודרי הפבורן במגזין הרפרס בזאר, אוגוסט 2014. Michael Avedon, סריקה
אותן גבות עבות ומעוגלות, אותן עיני שקד. אמה פרר בהארפר'ס בזאר/סריקה, Michael Avedon

אם הצעירה האלגנטית על שער גיליון ספטמבר של הארפר'ס בזאר האמריקאי מזכירה לכם מישהי, זה לא במקרה. נערת השער (בגיליון גרסת המינויים), אמה פרר, היא נכדתה של אודרי הפבורן, זוכת האוסקר ואייקון אופנה על-זמני. בת ה-20 היא בתו של שון פרר, בנה של הפבורן מבעלה הראשון - השחקן האמריקאי מל פרר - אותו פגשה בצילומי הסרט "סברינה" (1954). הפבורן הייתה גם המוזה וההשראה של הצלם היהודי-אמריקאי ריצ'ארד אבדון אשר שימש תקופה ארוכה צלם ראשי במגזין הארפר'ס בזאר. נכדו, מייקל אבדון (23), צלם בעצמו, צילם את פרר לשער ולתמונות נוספות בהמשך לבקשת המגזין. בדומה למה שעשה רבות סבו באופן תקדימי, גם אבדון הצעיר צילם את פרר בתנועה ולא כדוגמנית הקפואה על מקומה, ובנוסף גם על רקע חלק נטול הקשר המחייב התבוננות ישירה ומעמיקה בדמות המצולמת. והמצולמת אכן מרתקת. הנכדה והנכד עם השמות הנוצצים מציגים פה עבודה רהוטה והרבה אופנה סוחפת.

אמה פרר נכדתה של אודרי הפבורן במגזין הרפרס בזאר, אוגוסט 2014. Michael Avedon, סריקה
בילדותה למדה בלט כמו אודרי. אמה פרר/סריקה, Michael Avedon

אמה קתלין הפבורן פרר, הבכורה מבין שלושה ילדים, נולדה בשוויץ ב-1994. היא מעולם לא פגשה את סבתה המפורסמת אשר מתה שנה קודם מסרטן תוספתן. "התמונות הראשונות שלה שראיתי היו כשהיא הייתה צעירה, אני מאמינה שזה היה לפני שהבנתי שהיא היתה מפורסמת. אבל אני זוכרת שחשבתי שהיא נראית כמו החברה שהייתי רוצה". היא מתארת את אחת ההיתקלויות הראשונות עם הסבתא שהיא לא זכתה להכיר.

בילדותה עברה משפחתה ללוס אנג'לס. שם היא למדה בלט במשך מספר שנים, כמו הסבתא היפה שלה. בחינת תמונותיו של אבדון הצעיר מגלה דימיון נוסף. הגבות העבות והמעוגלות, עיני השקד, הריסים הארוכים, השפתיים המלאות והנוכחות מול המצלמה. לא מדובר בכפילה צעירה, אבל מי שהכיר את כוכבת "ארוחת בוקר בטיפאני", "חופשה ברומא" ועוד, לא יתקשה לזהות אותה בנכדתה.

בהיותה בת שש, התגרשו הוריה. אביה עבר לפירנצה והוא עוסק עד היום בניהול סוכנות לנכסים אינטלקטואלים. אמה עברה לשם בעקבותיו. ההתרחקות מהוליווד היתה צעד נכון של מבחינתה והיא מתכננת להישאר בבירת טוסקנה. "אני מכירה ילדים שנשלחו לגמילה. היום אני יודעת שאלמנטים מסוימים בסגנון החיים ההוליוודי הם, למעשה, לא הכי בריאים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אמה פרר נכדתה של אודרי הפבורן במגזין הרפרס בזאר, ספטמבר 2014. Michael Avedon,
שומרת ולובשת כמה מן הסוודרים של סבתא אודרי. אמה בשחזור צילום ישן של סבתה/Michael Avedon

שאיפתה הגדולה מאז ומתמיד הייתה להיות אמנית. בקרוב היא תתחיל לימודי שנה שלישית כסטודנטית באקדמיה לאמנות של פירנצה. העיר בצפון מערב איטליה, מרכז של תרבות, ארכיטקטורה ואמנות, היא המקום הנכון עבור מי שמעולם לא היו לה תוכניות להיות שחקנית. את סבתה היא רואה רבות בעיר, במיוחד בחנויות מזכרות. "אני שואלת את עצמי הרבה לאחרונה מה היא עבורי. אני מכירה את הדימוי שלה, כמובן, ושאני קרובה שלה. אבל כילדה לא ממש התחברתי לאודרי הפבורן, השחקנית. עבורי היא הייתה משפחה. אני חיה אותה באמצעות אבי והסיפורים עליה. למען האמת, לא ראיתי את כל סרטיה. ראיתי את 'ארוחת בוקר בטיפאני' ונהניתי כמו כל נערה צעירה שרואה אותו. ראיתי גם את 'גבירתי הנאווה' ו'חופשה ברומא', אבל האהוב עליי הוא 'פנים מצחיקות'."

בן זוגה ריצ'רד (27), הוא אמריקאי מנאשוויל, אותו פגשה כשהוא לימד באקדמיה שלה. יחסיהם הרומנטיים החלו בתום שנת הלימודים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אודרי הפבורן בסרט 'פנים מצחיקות', הסרט האהוב על נכדתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברשותה כמה חפצים אותנטיים שהיו של אודרי, כמו סוודרי גולף שהיא אוהבת מאוד ולובשת הרבה וגם דובי לבן עתיק.
לאחרונה היא ראתה את "סברינה". על חווית הצפייה בסרטו של בילי וויילדר שהפך את אודרי לכוכבת ענק היא אומרת: "ההרגשה הייתה קסומה. לראות אותה כנערה מבריקה מזכיר לי שאני, למעשה, נושאת את רוחה איתי. לפעמים כילדה הייתי מבולבלת לגבי הסבתא שלי ולא הבנתי מה המשמעות שלה בחיי. אבל היום אני מבינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully