וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טו קול פור סקול? אמריקן אפרל שוב מסתבכת

4.9.2014 / 13:36

חודשיים וחצי בלבד לאחר שהודח המייסד והמנכ"ל דב צ'רני בשל התנהגות לא הולמת, אמריקן אפרל ממשיכה להסתבך ומשיקה את "Back To School", קמפיין פרובוקטיבי לבני נוער שמעורר סערה. תגובת החברה: "הדוגמניות אינן נערות, והן לא מצטיירות באופן פגיע, שלילי או נצלני"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי שמביט בי מאחור. "באק טו סקול" על פי אמריקן אפרל/מערכת וואלה!, צילום מסך

כנראה שאפשר להוציא את הג'אנק מאמריקן אפרל, אבל קשה יותר להוציא את אמריקן אפרל מהג'אנק. הימים הם ימי פוסט אפוקליפסת דב צ'רני מייסד החברה המודח, אך חברת האופנה האמריקאית ממשיכה משום מה להסתבך עם קמפיינים פרובוקטיביים.

קמפיין החזרה ללימודים של אמריקן אפרל מעורר סערה ברשת, ובצדק. קולקציית Back To School המיועדת לבני ובנות נוער בגיל העשרה, מוצגת באתר החברה באופן שלא משאיר מקום לדמיון, ולא רק לפדופילים מזדמנים. הקמפיין מבוסס בגדול על בנות נוער, ועל אחוריהן המבצבצים כאשר הן רוכנות קדימה או מתכופפות. למקרה שתהיתם, המוצר המפורסם הוא אינו בנות נוער מבולבלות ומנוצלות רגשית, אלא חצאיות.

מלבד באתר החברה, הקמפיין הוצג לראווה גם בחשבון האינסטגרם הבריטי של אמריקן אפרל, מה שהצליח אף להסעיר את כלבי השמירה של רגולציית הפרסום הבריטית, ASA.

לפי אתר הטלגרף הבריטי, ב-ASA מצאו את המודעות "מחפיצות נשים ללא הצדקה וסקסיסטיות באופן שסביר להניח שיגרום לעלבון מאסיבי". בנוסף נאמר כי במועצה מפרשים את הצילומים כצילומי מציצנות שנותנים לגיטימציה לצילום פוגעני שלא בידיעת המצולמת, ולפגיעה בקטינות.

אמריקן אפרל ידעה קמפיינים בוטים יותר, אך העיתוי והצהרת הכוונות הישירים הם ללא ספק מהפרובוקטיביים ביותר ברזומה המפוקפק של חברת האופנה. קהל היעד של אמריקן אפרל כידוע מכוון דרומה בסולם הגילאים, אך בעוד שקמפיינים קודמים רק הדיפו ניחוחות של לוליטות פתייניות אשר הזהות והגיל שלהן מטושטשים - הפעם המסר ברור מאי פעם.

לפי מגזין האופנה הבריטי "דייזד אנד קונפיוזד", חברת אמריקן אפרל טוענת כי הדוגמניות המצולמות אינן נערות, ואף אחת מהן נושקת לגיל 30. בנוסף נטען כי "הדוגמניות לא מצטיירות באופן שהינו פגיע, שלילי או נצלני".

אך לא רק עניין הגיל הוא האישו. עיתוי יציאת הקמפיין מקריפ עוד יותר דווקא בימים אלה - בהם גם בריטניה וגם ארצות הברית, בסיס האם של אמריקן אפרל, מזועזעות כל כך ממעשי הזוועה של ארגון הטרור דאע"ש, שבין היתר מתפעל מחנה אונס ועינויים של נשים ונערות, רבות מהן בנות 14 בלבד. סביר להניח שקמפיין הסקול גירלז של אמריקן אפרל היה מדבר אליהן הרבה פחות.

קמפיין באק טו סקול של אמריקן אפרל. אינסטגרם, אתר רשמי
קמפיין באק טו סקול של אמריקן אפרל/אתר רשמי, אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully