וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס מפעל חיים לגדעון אוברזון

12.10.2014 / 15:37

המעצב הוותיק יקבל פרס מפעל חיים במסגרת טקס פרסי האופנה הישראלי שיתקיים ב-24 בנובמבר ויפתח את אירועי שבוע האופנה חולון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוברזון. שומר על מעמדו כמוביל יצירתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת טקס פרסי האופנה הישראלי שיפתח ב-24 בנובמבר את אירועי שבוע האופנה חולון, יוענק פרס מפעל חיים לאחד מבכירי תעשיית האופנה, המעצב גדעון אוברזון. הפרס מוענק מטעם מוזיאון העיצוב חולון על פי החלטת ועדת ההיגוי של הטקס, המונה את נציגי העירייה, המוזיאון והתעשייה. בשנה שעברה הוענק הפרס למעצבת דורין פרנקפורט.

אוברזון, מוותיקי ובכירי תעשיית האופנה הישראלית, נולד באיטליה ב-1943 ועלה לישראל כשהיה בן 6 . הוא נחשב כיום לאחד המעצבים המרתקים, מגוונים ומשפיעים בישראל, ובעל מותג הנושא את שמו הקיים למעלה מ-40 שנה. בתחילת שנות ה-80 הקים מפעל לבגדי ים. נקודת ציון נוספת היתה כאשר זומן להיות המעצב הראשי של חברת גוטקס המובילה במקומה של לאה גוטליב. בשנים האחרונות פנה אוברזון לתחומי עיצוב נוספים כמו עיצוב מכסים למחשבי HP, עיצוב דלתות לרב בריח, שטיחים לחברת כרמל ומצעים לכיתן. לאחרונה חזר לתחום בגדי הים וייצר בשיתוף פעולה עם חברת האופנה קסטרו קו בגדי ים צעיר ומצליח שנמכר בסניפי הרשת.

מנימוקי הבחירה בו לזוכה: "מוזיאון העיצוב חולון בחר להעניק פרס על מפעל חיים לגדעון אוברזון על תרומתו העצומה לתעשיית האופנה הישראלית. בתחילת דרכו הביא עמו לישראל ניחוח פריזאי של אופנת בגדי ערב, אחר כך הלביש את נשות ישראל בבגדי ים וייצא את ניצוצות ארץ השמש אל בירות העולם ולבסוף, הפך למלך הריזורט בארץ ובעולם.
בעשורים האחרונים, כשמעצבים חדשים וכוכבים צעירים מופיעים לרגע ונעלמים, שומר אוברזון על מעמדו כמוביל יצירתי שלא מפסיק להפתיע בשיתופי הפעולה שלו".

בימים אלו משתתפים מאות אנשי תעשיית האופנה בהליך בחירת המועמדים לטקס פרסי השנה באופנה לשנת 2014. הודעה על המועמדים הסופיים בכל קטגוריה תצא לקראת סוף אוקטובר. השנה מפיק ומנהל אומנותית את טקס פרסי האופנה הישראלי מוטי רייף.

צפו בראיון החגיגי עם גדעון אוברזון
קולקציית בגדי הים המשותפת עם קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully