וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה לשחור: תערוכת מחווה לאיימי וויינהאוס

2.11.2014 / 15:11

התערוכה "איימי ווינהאוס: דיוקן עצמי", שמוצגת במוזיאון בית התפוצות בחסות רשת פקטורי 54, אוצרת רגעים אינטימיים ומשפחתיים מחייה של אחת האמניות הגדולות והמבוזבזות ביותר שידע העולם בשנים האחרונות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פצעים ונשיקות. מתוך התערוכה "איימי ווינהאוס: דיוקן משפחתי" בבית התפוצות בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא ברור מה היא הייתה יותר - שרוטה או מוכשרת, אך עולם האופנה העריץ אותה בגלל שהיה לה משניהם בכמויות. עם זאת, התערוכה החדשה במוזיאון בית התפוצות בתל אביב לא מנסה לרדת לשורשי אישיותה המורכבת של איימי וויינהאוס, אלא לשורשים המשפחתיים שלה.

כשאומרים "יהודיה טובה", וויינהאוס הנרקוטית והמורכבת היא פחות או יותר הבחורה האחרונה שנזרקת לחלל התודעה. התערוכה "איימי ווינהאוס: דיוקן עצמי" שמוצגת בשיתוף המוזיאון היהודי בלונדון ובחסות רשת פקטורי 54, מאירה בדיוק את אותו הפן בחייה של אחת הנציגות המסקרנות ביותר של הקהילה, ואחת האמניות הגדולות והמבוזבזות ביותר שידע העולם בשנים האחרונות.

קולקציית הקפסולה של איימי וויינהאוס לפרד פרי. שרבן לופו,,
קולקציית הקפסולה של איימי וויינהאוס לפרד פרי/שרבן לופו,

התערוכה אוצרת רגעים אינטימיים ומשפחתיים מחייה של וויינהאוס, כאלו שתמיד נותרו בצל הקראק וחבורתו שהסוו את העובדה כי מתחת להררי האבקות האסורות, המייק-אפ והשיער הנפוח הסתתרה ילדה יהודיה מבית טוב. בערך. כך לדוגמא נחשפות תמונות משפחתיות מקוריות ונדירות המגוללות את הקונקשן היהודי החזק בין וויינהאוס לשורשיה, המורשת שלה, העץ המשפחתי ומשפחתה הגרעינית, בימים שלפני שהפכו את ההתמכרויות שלה לצהבת במעטה של מסמך משפחתי תיעודי.

אחיה של איימי, אלכס וויינהאוס יזם את התערוכה, ועל כן כל הפריטים המוצגים בה לקוחים ישירות מחייה האישיים, ביניהם הגיטרה המקורית עליה ניגנה וכתבה, אוסף התקליטים הפרטי, ואף פריטים מקוריים ממלתחתה של וויינהאוס ששימשו אותה לצילומים והופעות. בנוסף, מוצגת בתערוכה קולקציית הקפסולה שנוצרה בהשראתה על ידי מותג האופנה פרד פרי.

הציטוטים המשורבטים על הקירות, הדיספליי הצנוע והמבט המלנכולי הניבט מתחת לאייליינר השחור והמפורסם רק מחדדים את מידת הטרגדיה שהגיעה אל שיאה בקיץ 2011, וגדעה את חייה של השגרירה הכי לוהטת באמת שניפקה הקהילה היהודית.

"איימי ווינהאוס: דיוקן עצמי" - מוזיאון בית התפוצות, קמפוס אוניברסיטת תל אביב. ימי ושעות פעילות: ראשון-שלישי - 10:00-16:00; רביעי-חמישי - 10:00-19:00; שישי - 09:00-13:00. מחיר כניסה: 42 שקלים, לסטודנטים: 32 שקלים.
התערוכה תינעל ב-7 במאי 2015.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
קולקציית הקפסולה של איימי וויינהאוס לפרד פרי. שרבן לופו,,
קולקציית הקפסולה של איימי וויינהאוס לפרד פרי/שרבן לופו,
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully