וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באק טו בלאק: אשה שחורה על שער ווג בריטניה לראשונה מזה 13 שנה

4.1.2015 / 12:38

המגזין עושה היסטוריה וכנראה גם מגיב לביקורות, ושובר את שרשרת ההדרה באמצעות הסופרמודל המצליחה ג'ורדן דאן, שמפריחה את הואקום הצבעוני שנוצר מאז הופעתה של נעמי קמפבל על השער בשנת 2002

ג'ורדן דאן על שער ווג בריטניה פברואר 2015. צילום: פטריק דמרשלייה, סריקה
ג'ורדן דאן על שער ווג בריטניה פברואר 2015/סריקה, צילום: פטריק דמרשלייה

לפעמים נדמה כי השיח הזה לא יכול להיות יותר תלוש במציאות המשוחררת לכאורה של עולם האופנה מודל 2015, אך למרות שבבגדים הוא עדיין נחשב לצבע האופנתי ביותר - מסתבר שבגרסת הנטורל השחור עדיין הרבה פחות אטרקטיבי.

מגזין ווג הבריטי עושה היסטוריה ולראשונה מזה 13 שנה הוא מנחית על שערו אשה שחורה בגפה, ולא כחלק מקומפוזיציה אנושית בשחור ולבן. מי ששוברת את שרשרת ההדרה היא הסופרמודל הבריטית המצליחה ג'ורדן דאן, ששחררה לאוויר האינסטגרם את תמונת השער שלה לגיליון פברואר 2015. כך הפריחה דוגמנית-העל בת ה-24 את הואקום הצבעוני שנוצר מאז הופעתה של נעמי קמפבל על שער המגזין בשנת 2002.

דאן שהוכתרה כיורשת הרשמית של קמפבל אף הצטלמה איתה בחודש שעבר לקמפיין קיץ 2015 רווי הצבע של בית האופנה הבריטי היוקרתי ברברי, בטייק-אוף על קמפיין היורשת והאם הרוחנית הקודם בכיכובן של הקולגות הלבנות מהממלכה המאוחדת, קייט מוס וקארה דלווין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם הרוחנית והיורשת בקמפיין קיץ 2015 של ברברי/מערכת וואלה!, צילום מסך

זהו רק פסיק ברזומה העשיר של דאן, שהפכה השנה גם לפנים החדשות של מייבלין ניו-יורק, כיכבה על המסלול בשבועות האופנה הבינלאומיים, בתצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט בלונדון, ואף הייתה לדוגמנית השחורה הבריטית הראשונה להיכנס לרשימת הדוגמניות הרווחיות ביותר של 2014 על פי מגזין העסקים פורבס.

על רקע כל זה, העובדה כי רק כעת דאן נבחרת לראשונה לעטר את שער המגזין נראית לא פחות מתמוהה. דאן אמנם כיכבה כבר על מגזין-הבת Miss Vogue UK אך לצורך העניין, הקולגה הלבנה דלווין זכתה בשנת 2014 לשני שערים מטעם בסיס-האם הבריטי.

בכלל ניכר בשנה האזרחית החולפת כי נרקמת לה חונטה איכותית של דוגמניות עולות כהות-עור, ביניהן - הסופרמודל ג'ואן סמולס, הדוגמנית מלייקה פירת' שהייתה לדוגמנית השחורה הראשונה בקמפיין של פראדה מזה 19 שנה והחברה החדשה במועדון האיט-גירלס, בינקס וולטון, שכיכבה לצדה של קארה דלווין בקמפיין החורף של שאנל - אך למרות כל זאת, נוכחותן על שערי המגזינים היא עדיין מזערית.

ההדרה הגזעית היא כאמור אינה בגדר פועל חדש בתעשיית האופנה. ערב שבועות האופנה בספטמבר 2013 התעורר לא מעט זעם בתעשייה לאור הנתונים הסטטיסטיים המקוממים בנוגע למיעוט הדוגמנים והדוגמניות כהי-עור ביחס לאלו הלבנים שנשכרו להלך על מסלול התצוגות. הסופרמודל הוותיקה אימאן הייתה הראשונה להשמיע צעקה, כאשר בעקבותיה הצטרפה גם דאן למחאה כפי שצוטטה אז באתר האופנה פאשניסטה: "נדמה שדוגמניות לא לבנות מלוהקות רק כאשר נוצר הייפ לוהט ואז כולם קופצים על ההזדמנות". רק 2015 ככל הנראה תגלה אם זה נכון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ג'ורדן דאן וג'ואן סמולס מאחורי הקלעים בתצוגת ויקטוריה'ס סיקרט 2014. GettyImages
הפנתרות השחורות. ג'ורדן דאן וג'ואן סמולס מאחורי הקלעים של תצוגת ויקטוריה'ס סיקרט/GettyImages
ג'ורדן דאן בתצוגת ויקטוריה'ס סיקרט 2014. GettyImages
ג'ורדן דאן חורכת את המסלול. ויקטוריה'ס סיקרט, לונדון, דצמבר 2014/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully