וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליידי ליום אחד: תערוכת מחווה לתיק "ליידי דיור" בתל-אביב

9.2.2015 / 14:24

במסגרת השקת בוטיק הדגל של המותג הצרפתי בישראל, הוצגה אתמול במוזיאון תל אביב התערוכה Lady Dior as seen by - תערוכת מחווה לתיק האיקוני של בית האופנה. תיקים העשויים מחומרים מפתיעים כמו שעווה, נפתלין ואקריל עיטרו את המתחם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על שם הנסיכה דיאנה. תיק ליידי דיור/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם פתיחת בוטיק הדגל של דיור בתל-אביב בחודש שעבר, הצטרפה העיר העברית הראשונה לשורה ארוכה ומכובדת של בירות תרבות ואופנה ברחבי העולם כמו פריז, ברלין, פריז, לונדון, ניו יורק, מומבאי, סן פאולו, סידני ועוד.

במסגרת ההשקה, הוצגה אתמול (ראשון) במבואת מוזיאון תל אביב התערוכה Lady Dior as seen by - תערוכת מחווה לתיק האיקוני 'ליידי דיור' של בית אופנת העל הצרפתי. בתערוכה אשר הוצגה (באופן מצער למדי) ליום אחד בלבד בפני קהל מוזמנים מצומצם הוצגו כ-18 עבודות מאת אמנים שונים אשר יצרו, כל אחד בדרכו, טייק אישי לעיצוב המוכר של התיק אשר הוצג לראשונה ב-1995.

התערוכה הוצגה בעבר בשנחאי, הונג קונג, בייג'ין, טוקיו, מילאנו, ועוד. בכל פעם נוטספת עבודה חדשה של אמן בן המדינה בה מוצגת התערוכה. התערוכה התל אביבית התחדשה בשתי עבודות מאת אמניות מקומיות רב תחומיות: נלי אגסי אשר הציגה את גרסתה לליידי דיור: תיק קנבס הצבוע באדום עז ונראה בלתי גמור ומבטא את היצירתיות הנועזת והפראית של האמנית. העבודה השנייה היא פסל של האמנית מונה אורן - תיק העשוי כולו שעווה לבנה ומגלם בתוכו את החולף והנצחי יחד.

באמצעות העיסוק באמנות יפה, בית דיור מצדיעים במכוון לעיסוקו של המייסד כריסטיאן דיור אשר ניהל גלריה בפריז ואצר תערוכות אמנים מודרנים (כמו פיקאסו ודאלי) לפני שהחל לעסוק בעיצוב אופנה.

חומרים שונים, מקצתם מפתיעים מאוד, שימשו את האמנים; בין היתר, גם שעווה, נפתלין, מתכת, אקריל ועוד.

הנסיכה דיאנה נושאת תיק ליידי דיור, בואנוס איירס, 23 נובמבר 1995. Tim Graham, GettyImages
הנסיכה דיאנה עם הליידי דיור שלה, בואנוס איירס 1995/GettyImages, Tim Graham

לרגל הצגת התערוכה, מבקר בארץ סידני טולדנו, מנכ"ל דיור. היהודי הצרפתי מאפיר השיער (שאגב, התגלה כקרוב של הזמר אבי טולדנו) שיתף את זכרונותיו על נסיבות הענקת השם ליידי דיור לתיק: "ב-1995 ביקרה הגיעה הנסיכה דיאנה לפריז לפגישה עם מאדאם שיראק. נמסר לנו כי הנסיכה תבקר בבוטיק הדגל של דיור בעיר. החלטנו להעניק לה את התיק החדש שלנו, אך כיוון שבאותה נקודה היה לנו רק אב טיפוס, עבדנו לילה שלם על מנת להגיע לעיצוב מוגמר וסופי. בבוקר הענקנו לנסיכה את התיק. מספר שבועות אחר כך התפרסמה תמונה שלה מחבקת ביד אחת ילד אפריקאי וביד שנייה אוחזת בתיק. אז קראנו לנו ליידי דיור, על שמה".

והנסיכה אכן אהבה את ה'ליידי דיור' שלה. עד מותה הטראגי ב-1997, היא שימש אותה רבות, כולל בביקורים רשמיים.

השחקנית הצרפתייה זוכת האוסקר מריון קוטיאר, פני דיור בשנים האחרונות, נראית בימים אלו בקמפיין החברה אשר עלה בסתיו האחרון אוחזת בתיק ליידי דיור שחור קלאסי.

טווח מחירים תיק 'ליידי דיור':
קטן: החל מ-10,000 שקלים
בינוני: החל מ-15,000 שקלים
גדולים: החל מ-17,000 שקלים
(התמחור משתנה בהתאם לעורות והשיבוצים)

להשיג בה' באייר 32 כיכר המדינה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מנכ"ל דיור סידני טולדנו והשחקנית מריון קוטיאר בתצוגת קולקציית הקרוז של דיור, מונקו, מאי 2013. Pascal Le Segretain, GettyImages
הבוס והמוזה. מנכ"ל דיור סידני טולדנו והשחקנית מריון קוטיאר/GettyImages, Pascal Le Segretain
אייקו מיינגה - מחכה להתעוררות, 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully