וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאות ראש הממשלה על איפור ושיער מוגזמות? המומחים מתווכחים

18.2.2015 / 15:50

אחרי שנוכחנו לדעת כמה כסף מוציא נתניהו על טיפוח המראה וסידור הפריזורה, תהינו כיצד גבר שאינו דיוויד בקהאם או ג'ורג' קלוני מצליח להגיע לעלויות כאלו. התייעצנו עם מאפרים ומעצבי שיער מובילים

בנימין נתניהו דובר במסיבת עיתונאים לאחר פיגוע טרור בבית כנסת בירושלים, ירושלים, 18 נובמבר 2014. ליאור מזרחי, GettyImages
תחזוקה יומיומית על ידי מעצב שיער צמוד? ראש הממשלה במסיבת עיתונאים בירושלים, נובמבר 2014/GettyImages, ליאור מזרחי

על פי דוח מבקר המדינה שהתפרסם אתמול ועסק בהוצאות מעונות ראש הממשלה, הוצאות האיפור והשיער של ביבי נתניהו בשנים 2010-2011, שמומנו מתקציב התפעול של משרדו, היו גבוהים הרבה מעבר לגובה דמי הייצוג שנקבעו על ידי ועדת הכספים. ההוצאות ב-2010 היו 94,127 שקלים וב- 2011 71,588 שקלים. כלומר, כ- 82,850 שקלים לשנה בממוצע.

ייאמר לזכותו של ראש הממשלה שהכסף לא הלך סתם. ניתן לראות זאת בצבע שערו המוקפד שלעתים אפילו קורץ במכוון לאזורים הסגלגלים, בתספורת ההלוואה וחסכון שבה כל שערה עומדת במקומה, ואפילו בעור הפנים שדורש עבודה מרובה אך נראה סביר יחסית לגיל, לטרדות ולשעות השינה המועטות. ועדיין, קשה שלא לתהות כיצד גבר שאינו מטרוסקסואל מסוקס כמו דיוויד בקהאם או ג'ורג' קלוני מגיע לעלויות כאלו, ואפילו עובר את תקרת ההוצאות של אשתו. לצורך הכנת הכתבה שאלנו מאפרים ומעצבי שיער שונים, ונתקלנו בסירובים לא מעטים, ובבקשות שלא להיות מצוטטים בשמם, בגלל קירבה כזו או אחרת למשפחת נתניהו או מרצון שלא להיות מקושרים בשום צורה לנושא. אבל היו גם כמה ששמחו לשתף אותנו בתובנות.

עמוס זרד, מעצב שיער ל'וולה פרופשיונלס' מכפר-סבא, לא נפל מהכסא מול מהדורת החדשות אתמול. "לדעתי, הסכום לא כל כך מפתיע ולא מופקע. שיערו של ביבי נראה מטופח, נראה כי מדובר בתחזוקה יומיומית שוטפת וטיפול של מעצב שיער צמוד, שבטח גם מוקפץ לעתים מספר פעמים ביום. לדעתי המחיר סביר ביותר", קובע ומפרט "אם ביקור ממוצע אצל ספר לגבר עולה כמאה שקלים, הגיוני שהסכום לשנה יכול להגיע לארבעים-חמישים אלף שקלים".

מעצב השיער אופק אהרוני מאזורי חן חושף כי ייתכן וההוצאות נובעות מהעלות הגבוהה של יחידות שיער להדבקה: "אדם בגילו של מר נתניהו, סביר להניח שיסבול מדלילות שיער. במיוחד כשהוא נתון בלחצים אדירים, מה שבאופן טבעי משפיע על נשירה גבוהה. פוליטיקאים רבים מרכיבים יחידות שיער כהשלמה למקומות בהם קיים אבדן שיער וכאשר אין רצון להיראות קרח. יחידת שיער היא אינה דבר זול ויתכן כי שימוש בה מגדיל הוצאות שיער באופן ניכר". יצוין כי אהרוני שימש תקופה מסוימת כמעצב שיער עבור גברת נתניהו. בין היתר, הוא טיפל בתוספות שיער, צבע ואף קבע את הסטייל החדש של שיערה. הסטייליסטית סנדרה רינגלר ערכה את ההיכרות בין אהרוני לגברת נתניהו.

גם יוני שיין, מאפר ראשי ב-Inglot עשה חישובים: "לרגע זה נראה לא הגיוני, אך אם ניקח בחשבון שבכל יום ראש הממשלה צריך איפור וסידור שיער לפחות פעם אחת ונגיד ש-300 שקלים זה מחיר סביר בהחלט, כפול 365 יום, זה יוצא מעל 100 אלף שקלים. איפור ושיער אינם פחות חשובים מלבוש".

בנימין נתניהו בוועידת האו"ם ה- 69, ניו יורק, 29 ספטמבר 2014. Andrew Burton, GettyImages
"ביבי מאד מודע לאיך שהוא נראה בתקשורת. הוא יודע איך צריך להאיר אותו ומאיזה צד לצלם אותו". ראש הממשלה נואם בוועידת האו"ם, ספטמבר 14/GettyImages, Andrew Burton

"עד כמה שידוע לי, לביבי וגם לאשתו כנראה חשובה התדמית והמראה יותר מהכל והם הקיפו את עצמם בטובי המאפרים ומעצבי השיער שיש בארץ", אומרת ורד ספיבק, מאפרת מתל-אביב. "ביבי מאוד מודע לאיך שהוא נראה בתקשורת. הוא יודע איך צריך להאיר אותו ומאיזה צד לצלם אותו ואני כמובן לא מקלה ראש באיפור נכון ובשיער מטופח שמשלים את המראה. אני בטוחה שאפשר היה להוזיל את זה ולא להתאפר לכל אירוע. שרה בהחלט יכולה לעשות קורס איפור קצר ולהתאפר לבד ולדאוג לעצמה לערכת איפור איכותית".

אמיר בקשי, מעצב שיער ל'אינדולה', חולון, מסכים עם ספיבק בנוגע להוזלת העלויות: "סכום מטורף ולא הגיוני בשום צורה. לרוב הגברים אין מודעות או סבלנות להשקיע בשיער כמו נשים. בנוסף, האופציות לשינויים קצת יותר מוגבלות – תסרוקת, שטיפה או צבע. אלו השינויים שחלק מהגברים עושים ואין מצב שזה יכול להגיע לסכומים מטורפים כאלו".

המאפרת נטאשה דנונה מתל-אביב לא מתרגשת מהמספרים:
"אם הוא היה מתאפר כל חודש רק עד שש פעמים, המחיר לא יקר מדי. אם הוא היה מתאפר יותר פעמים בחודש זה כבר מחיר ממש זול. בקיצור, לא תפסנו אותו בעניין הזה".

מעצב השיער אבי פדידה, תל-אביב:
"לדעתי הסכום בסדר גמור אם תחלקי את הסכום ב-365 יום. הרי הבחור צריך להיות ייצוגי בכל מקום וכל יום. שיער ואיפור ב- 250 שקלים כל פעם זה סביר. מגיעים אליהם הביתה בכל יום וכך זה מתוקצב לדעתי. ואג. אני בטוח שראשי מדינות בחו"ל משלמים הרבה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully