וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מד מן: הגברים החזקים של ניו-יורק נועלים את שבוע האופנה

22.2.2015 / 16:12

מארק ג'ייקובס הוכיח כמה היטשטשו הגבולות בין קוטור לאופנה מוכנה ללבישה, ונתן לדמיון שלו להתפרע בתצוגה שבה מדד השיק הרקיע לשחקים; טום פורד לעומתו הציג שילובים גרוטסקיים נטולי סטייל ודאג להראות שהאירוע מעניין לו את הישבן

מארק ג'ייקובס שבוע האופנה בניו-יורק סתיו-חורף 2015-16. GettyImages
מארק ג'ייקובס שבוע האופנה בניו-יורק סתיו-חורף 2015-16/GettyImages

מארק ג'ייקובס

GettyImages

אם יש משהו שהתצוגה של מארק ג'ייקובס הוכיחה מכל, היא עד כמה היטשטשו הגבולות בין קוטור לאופנה מוכנה ללבישה. המגמה הנרקמת כבר זמן מה הורגשה היטב במהלך שבוע האופנה בניו יורק, כאשר סימנים מטרימים כבר הבליחו בין השורות בשני שבועות הקוטור האחרונים.

הדיכוטומיה התפיסתית בין שתי הזירות נשברה על מסלול התצוגה של ג'ייקובס, אשר מיקסס בין וייבים של קז'ואל יוקרתי ואופנה עילית, אפילו מבלי להתכוון לכך: מגפי ויניל באורך הברך אשר שודכו לטי-שירט וחצאית טול שחורה ושקופה לחלוטין שמעליה סוכך מעיל זמש יוקרתי מפוספס אשר בטנת הפרווה שלו כמו נגאטיב צבעוני לחלקו החיצוני; או מעילי משבצות שנמהלו בשרוולי פרווה דרמטיים אשר שודכו לחצאיות קפלים מודפסות.

ג'ייקובס צוטט מאחורי הקלעים באומרו כי מאס באופנת רחוב, ורוח ההשראה שהובילה אותו בקולקציה הנוכחית היא של עורכת האופנה המיתולוגית והמנוחה דיאנה ורילנד.

מדד השיק הרקיע שחקים בתצוגה שהזכירה את כוחו של מעצב-העל, אשר מאז הודעת פרישתו מניהולו האמנותי של לואי ויטון לפני כשנה וחצי, תכנן רק להתמקד בבית האופנה הקרוי על שמו ולנסוק עמו לגבהים חדשים. אחרי שבתצוגה האחרונה שלו הפגין ג'ייקובס מסר לוחמני סמוי בדמותה של קולקציה מילטנטית משהו, בתצוגה הנוכחית נתן המעצב לדמיון שלו להתפרע, אך הצליח להישאר מהודק ומדויק בו-זמנית. את העוצמה כמסר, הוא הצליח להעביר באופן הזה בצורה חזקה אף יותר.

טום פורד

GettyImages

טום פורד התייחס אל שבוע האופנה בניו יורק כהמלצה בלבד, וכיאות לאטיטוד הפרובוקטיבי שלו, החליט מעצב-העל לדלג על התפוח הגדול ובמקום זאת להציג את התצוגה שלו בקומפלקס אולפנים בלוס אנג'לס השמשית. על פי תקשורת האופנה הזרה, ההחלטה ה'אמנותית' של המעצב נבעה משיקולים מסחריים לחלוטין הנוגעים לסמיכות שבוע האופנה, טקס האוסקר ופתיתי היח"צ הנערמים על השטיחים האדומים שביניהם.

גישת ה"לא שם #@$*!&" לא נעדרה גם מהקולקציה עצמה כמובן, הרי זהו חלק בלתי נפרד מזהותו של פורד כמעצב. שילובים גרוטסקיים שעל פניו טוב לא יצא מהם (ג'ינס, מנומר, קטיפה, קולר-בלוק, עור, פרנזים), אשר רק מגע זהב של מעצב-על גאוני תהפוך אותם ליציאת המאה - החטיאו בפועל למטרה. השאלה היא, מה המטרה?

אם יעדו של פורד היה לבעוט במוסכמות, הוא הצליח. אם הוא פשוט חפץ בקצת צומי, המשימה הנ"ל בכלל גרפה הצלחה מסחררת. אך מה בנוגע לשיק? סטייל? על פי שהתרחש על המסלול, נראה כי אלו היו מטרות איזוטריות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully