וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעצב ליאור צ'רכי: "ייתכן ששמלת האוסקר של גווינת פאלטרו הועתקה ממני"

24.2.2015 / 15:05

המעצב המקומי חש אי נוחות למראה שמלת הקוטור הוורודה של ראלף אנד רוסו, המזכירה לו דגם שלו מ-2013. "ניתן להבחין בקווים שהינם יותר מקווי דמיון. יהיה זה יומרני לטעון להעתקה, אבל יחד עם זאת מדובר בכפר אינטרנטי קטן שהתמונות בו מתגלגלות ברשתות החברתיות"

גווינת פאלטרו לובשת שמלת ראלף אנד רוסו בטקס האוסקר, הוליווד, 22 פברואר 2015; שמלת כלה בעיצוב ליאור צ'רכי, 2013. הילה ווגמן, GettyImages
גווינת פאלטרו ושמלת האוסקר שלה/GettyImages, הילה ווגמן

מעצב שמלות הכלה המקומי ליאור צ'רכי צפה בטקס האוסקר והזדעק אל מול המראה המוכר מדי עבורו של גווינית פאלטרו. "לרוב מעצבי שמלות נתקלים בהעתקות בוטות של שמלות המעוצבות בבדים זולים באתרי אופנה מהמזרח. נדהמתי לגלות שבית אופנה אירופאי לו שני בוטיקים בפריז ובלונדון, עיצב שמלה שנראית כתעתיק לשמלה שעיצבתי", אמר צ'רכי לוואלה אופנה.

צ'רכי (28), בוגר בצלאל המחזיק סטודיו בשכונת פלורנטין בתל-אביב, הציג מאז סיום לימודיו ב-2010 מספר קולקציות של שמלות כלה. את הקולקציה מ-2013 עיצב בהשראת מוטיב הפרח בציוריה של פרידה קאלו, ולטענתו השמלה הוורודה של פאלטרו מהטקס הנוצץ הועתקה מדגם שלו מאותה קולקציה.

מדובר בדגם שמלת כלה לבנה אסימטרית בגזרת בת ים עם שרוול צמוד יחיד באורך מלא ודיטייל פרח תלת-ממד דומיננטי בכתף ימין ממש מעל השרוול.

השמלה המדוברת של של פאלטרו היא בעיצוב בית אופנת-העל הבריטי ראלף אנד רוסו, המציע אקססוריז יוקרתיים וקולקציות הוט קוטור המוצגות בשבוע אופנת הקוטור בפריז לצד בתי אופנה כמו שאנל, דיור וולנטינו, וגם נראות דרך קבע על השטיח האדום ההוליוודי. בית האופנה נוסד ב-2007 על-ידי תמרה ראלף (מעצבת קריאטיבית) ומייקל רוסו (מנכ"ל) ותוך זמן קצר ביסס לעצמו מוניטין של מותג מכובד ואקסקלוסיבי. העיצוב נעשה באטלייה לונדוני תחת ניהולה של ראלף ובסיוע אנשי צוות מנוסים ומומחים כל אחד בתחומו. עבודה על שמלה אחת עשויה לקחת מאות שעות. למותג יש שתי חנויות דגל, בלונדון ובפריז. ברשימת הלקוחות הידועים ניתן לאתר בקלות את אנג'לינה ג'ולי, ביונסה ונסיכות מבתי המלוכה של קטר וסעודיה.

גווינית פאלטרו לובשת ראלף אנד רוסו. GettyImages
גווינת פאלטרו בשמלת ראלף אנד רוסו בטקס האוסקר השבוע בהוליווד/GettyImages

בחינת השמלה של פאלטרו מגלה כי אכן קיים דמיון מסוים לשמלה של צ'רכי. אבל האם יש בסיס לחשד? הרי פרח תלת ממד בשמלת ערב הוא דיטייל נפוץ למדי, שנראה בעבר על השטיח האדום וכן על אושיית הסטייל שרה ג'סיקה פרקר בדמותה ההשראתית קארי ברדשואו ב"סקס והעיר הגדולה".

ליאור צ'רכי, ייתכן שמדובר במקריות לא?

"בעולם האופנה מקובל לשאוב השראה ורפרנסים ממקורות שונים. מוטיב פרח תלת-ממד הפך לנפוץ בעונה שעברה. את השמלה הזו עיצבתי ב-2013, עוד לפני שהאלמנט הפך לטרנד. אני לא יכול להגיד בפה מלא שמדובר בהעתקה, אך במבט בשתי השמלות ניתן להבחין בקווים שהינם יותר מקווי דמיון בלבד. יהיה זה יומרני לטעון להעתקה, אבל יחד עם זאת, מדובר בכפר קטן אינטרנטי אשר בו תמונות מתגלגלות במרחב הפינטרסט, אינסטגרם ורשתות חברתיות אחרות".

איפה ראלף אנד רוסו יכלו להיתקל בשמלה שלך?

"לאו דווקא ראלף אנד רוסו העתיקו בעצמם דגמים. יש מסביבם צוות שלם שמעורה במה שקורה ברשתות החברתיות בעולם. אוכל לתת דוגמה קונקרטית לכך. מצאתי דגמים בעיצובי באתר הקניות הסיני אלי אקספרס. כמו כן, קיבלתי בעבר פניות מלקוחות ובוטיקים בחו"ל אליהם לא פניתי לאחר שהם נחשפו והגיעו אלי דרך הרשתות החברתיות. מה גם שישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמה בתחום שמלות הכלה בעולם. יש לציין בהקשר הזה את המובילים בתחומם ליהי הוד, ענבל דרור, ברטה, אלון ליבנה ופנינה טורנה שקיבלה סדרת ריאליטי בארצות הברית".

אתה שוקל לפנות לייצוג של הכוכבת או לבית האופנה עצמו?

"עדיין לא שקלתי זאת".

בסופו של דבר, מדובר במחמאה לא?

"מדובר במחמאה ענקית שכוכבת בסדר גודל כזה מתחברת ולובשת דגם תואם מקולקציית שמלות הכלה ל-2013 בעיצובי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שיערה של גווינת פאלטרו בטקס האוסקר, הוליווד, 22 פברואר 2015. GettyImages
פרח המריבה. דיטייל פרח תלת-ממד, גרסת הכוכבת/GettyImages
שמלת כלה בעיצוב ליאור צ'רכי ובהשראת עבודותיה של פרידה קאלו, 2013. הילה ווגמן, מערכת וואלה! NEWS
שמלת הכלה של צ'רכי מקולקציית 2013/מערכת וואלה! NEWS, הילה ווגמן
שמלת כלה בעיצוב ליאור צ'רכי ובהשראת עבודותיה של פרידה קאלו, 2013. הילה ווגמן, מערכת וואלה! NEWS
"במבט בשתי השמלות ניתן להבחין בקווים שהינם יותר מקווי דמיון בלבד". צ'רכי על שתי השמלות/מערכת וואלה! NEWS, הילה ווגמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully