וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקה, מערבונים וטול ורוד: סיכום שבוע האופנה בלונדון

25.2.2015 / 13:15

הבריחה של ברברי מהאולד-סקול, האורגיה האמנותית של כריסטופר קיין, המעורבות הפוליטית של ויויאן ווסטווד, מערבוני הסיי-פיי של תומס טייט והביזאר של גארת' פיו. שבוע האופנה בלונדון לסתיו-חורף 2015-16

גארת' פיו שבוע האופנה בלונדון סתיו-חורף 2015-16. GettyImages
פאניקה ברחובות לונדון. גארת' פיו בשבוע האופנה/GettyImages

ברברי

GettyImages

כריסטופר ביילי ממשיך להצעיד את ברברי אל מחוזות בוהמיינים ובתמורה להתרחק ממראה הפרפי-קולג' הבריטי. תצוגת קולקציית סתיו-חורף 2015-16 נראתה כמו המשך ישיר לקו הבוהו-סבנטיז החולש על בתי האופנה כיום, עמו פלרטט כבר בשתי התצוגות האחרונות של בית האופנה הבריטי.

הדפסים, דוגמאות וטלאים מלאי צבע ומרקמים מעולמות המוזאיקה, הטפטים והריפוד חברו יחדיו לחגיגה רבגונית ושמחה באווירת הפסטיבלים הנושנים שהפכו למושא השראה פופולארי במיוחד בשנה האחרונה.

אפילו מעיל הטרנץ' הקלאסי שהפך לפריט הדגל של ברברי עבר הסבה תקופתית, וזכה לפרפראזות מוצלחות בדמותם של מעילי זמש שונים, כאשר בראשם מעילי הפרנזים והשכמיות.

כריסטופר קיין

עיבוד תמונה, גטי

משבוע אופנה לונדוני אחד למשנהו רק הולך ומתבהר עד כמה מוכשר הוא כריסטופר קיין. המעצב הצעיר בן ה-32 שולף משרוול חולצתו האופנתית עוד קולקציה ארטיסטית ויפה עד כאב, אשר סבבה סביב מיניות במובן החושני שלה. אך בעוד שמרבית הקולגות שלו נוהגים להעניק פרשנות בוטה, ישירה או מדי או סתם מוחצנת לאניגמה הזו, קיין טיפל בה בכפפות של משי, או ליתר דיוק קטיפה ותחרה. המעצב יצר קולאז'ים צבעוניים ומרהיבים של דמויות אנושיות מתחרה אשר נמהלו אחת בתוך השנייה במעין אורגיה קסומה, אסתטית וקונספטואלית.

העבודה היפה והעדינה הזו התמזגה באלגנטיות אל חצאיות פליסה מטאליות בצורת ההגשה הלילית יותר שלהן, אך מאידך הצליחה להסעיר גם בפרשנות היומיומית יותר בדמות שמלת ג'אמפר אדומה מצמר.

גם כאשר התנתק לרגעים מחקר המגע האנושי, קיין לא אכזב באופן הטיפול שלו ביחסים הבין האישיים שקיימו שאר הטקסטורות במפגן האמנותי שלו. הוא הפגיש בין פרחי קטיפה אטומים בגווני כחול מחשמל ואדום לוהט להבלחות שקופות וקשקשי מתכת מטאליים, ובין חליפות מחויטות בשחור לגימורי קטיפה באותה צבעוניות חושנית.

ויויאן ווסטווד רד לייבל

GettyImages

פוליטיקה ואופנה מאז ומעולם ניהלו רומן סוער במוחה הקודח של ויויאן ווסטווד. המעצבת הבריטית הצבעונית אשר סללה את דרכו של הפאנק אל עולם האופנה, ניתבה את האג'נדה שלה הפעם לטובת תמיכה במפלגה הירוקה של אנגליה - עד כי אף כינתה את הקולקציה שהציגה השבוע על המסלול בשם "Vote Green".

על המסלול התחולל הוריקן סוער של טול ורוד, בדים מנומרים, טוויד משובץ, פאייטים, חותלות סרוגות בצבעוניות שבטית, תכשיטי מאסיביים ברוח הפאנק, תיקי יד נאיביים מעוטרים בדובונים, ציפורים ועופרים, ואיפור לוחמני בצבעי שחור ואדום אשר הזכיר גרפיטי.

עם זאת כאשר מתנערים לרגע מכל ההילולה מגלים כי בלא מעט מקרים שוכן מתחתיה אטיטוד מאופק ומיושב יותר המתבטא בגזרות סולידיות יותר - אם בחליפה מחויטת של בלייזר גברי וחצאית עיפרון באורך הקרסול, ואם במעיל צמר אנגלי קלאסי בעל רכיסת כפתורים כפולה. אחרי הכל ווסטווד מבינה שכמו בפוליטיקה ככה באופנה: אין מנוס מבסיס מוצק, גם מתחת למה שעלול להצטייר כתחפושת.

גארת' פיו

עיבוד תמונה

אחרי שבע שנים בהן נדד לשבועות אופנה במחוזות אחרים, החליט גארת' פיו לשוב ללונדון. נסיך האופל לא אכזב את מעריציו כאשר נשא עמו עוד בשורה ביזארית וקודרת כמיטב המסורת, המתעלמת במופגן מכל עניין ה-Ready To Wear.

מעין חזון אפוקליפטי שורטט על המסלול בכיכובן של דוגמניות לוחמניות עטויות שכבות סמיכות של שחורים על גופן, וצלבים אדומים שאוירו באמצעות תכשירי האיפור על פניהן. את מחול הצללים חיזקו האקססוריז הדרמטיים אשר נלקחו מהתרבות הבריטית וצבעו אותה באוונגרד, דוגמת כובע חיילי משמר המלכה שאליו שודכו בקונטרה מושלמת שרשרות מתכת מאסיביות ושמלה שחורה שריפררה לשמלות המלוכה.

תומס טייט

GettyImages

מי שסומן כמעצב הבריטי המסקרן ביותר של העת הנוכחית ממשיך להצדיק את ההייפ. "מערבוני ספגטי סיי-פיי", כינה תומס טייט את הקולקציה שלו וכבר ממבט חטוף אפשר להבין מדוע.

טייט בחר לחשוף את הקולקציה שלו דווקא במרתפיה החשוכים של אוניברסיטת וסטמינסטר בלונדון, בשואו איטי ואפלולי. כל האדג' הזה לא פסח כמובן גם על הבגדים עצמם, אשר התיישבו בדיוק עם הגדרת מערבוני המדע הבדיוני שהגה המעצב מבלי להשתמש ולו בגדיל אחד.

האסתטיקה הגולמית שטווה לעצמו טייט זכתה הפעם לעיבוד מטופל יותר, כפי שניתן להתרשם מווסט פרווה שוקולדי בעל גימורי העור השחורים שתאמו למכנסי העור בעלי המפתח הרחב; חצאית העיפרון המורכבת מעורות בקאמל ושחור אשר אליהם שודכה חולצה לבנה 'מערבונית' מובהקת; או ז'קט עור בצבעוניות דומה על הצומת המאתגרת שבין הספורטיבי, הרוקנ'רולי, העתידני והמערבוני. כל אלו זכו לניואנסים שלוכדים את אותה תרכובת מסקרנת, בדמות דיטיילים מתוכשטים ממתכת בצבעי זהב וכסף - מה שסימן את הקולקציה של טייט באופן רשמי כפרשנות המקורית והמרעננת ביותר לעולם המערבונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully