וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיק היקר ביותר שנמכר אי פעם

4.6.2015 / 11:26

תיק עור מדגם בירקין של הרמס נמכר במחיר של 146,000 אירו במכירה הפומבית של כריסטיס בהונג קונג, ושבר שיא חדש. השיא הקודם עמד על 144,000 אירו, עבור תיק שהיה שייך לאליזבת טיילור

תיק בירקין של הרמס שנמכר במחיר שיא במכירה פומבית. יח"צ חו"ל,
תיק בירקין של הרמס שנמכר במחיר שיא במכירה פומבית/יח"צ חו"ל

במהלך מכירה פומבית של כריסטיס שהתקיימה שלשום בהונג קונג קנה רוכש אנונימי בשיחת טלפון תיק מדגם בירקין של בית האופנה הרמס, בסכום מופקע של 146,000 אירו. התיק המדובר ששבר מחיר שיא חדש עשוי עור תנין בצבע ורוד פוקסיה, ומשובץ ביהלומים. הדגם שייך לקולקציה שיצאה בשנה שעברה. השיא הקודם לתיק היקר ביותר שנמכר במכירה פומבית היה בשנת 2011 ועמד על 144,000 אירו, על תיק בזהב משובץ יהלומים שהיה לאליזבת טיילור המנוחה.

באפריל 2014 מכרה ג'יין בירקין בכבודה ובעצמה את תיק ההרמס המקורי שנוצר עבורה בשנות השמונים במכירה פומבית ב-ebay, שנועדה לטובת קרן נפגעי רעש האדמה ביפן. התיק, המכוסה כולו בפאצ'ים בגלל פגמי השחיקה שנוצרו בו עם השנים, הוצע למכירה במחיר התחלתי של כ-2,000 דולרים, ונמכר במעל ל-160 אלף דולרים.

תיק הבירקין המפורסם של הרמס הוא דגם קלאסי שהפך מאז השקתו ב-1984 לסמל סטטוס הודות לשיווק סלקטיבי ומחירו המאתגר (נע בין 9,000 עד 150,000 דולרים). כאמור, הבירקין הראשון נוצר עבור השחקנית-זמרת הבריטית ג'יין בירקין, לאחר מפגש אקראי בטיסה ללונדון בינה לבין ז'אן לואי דו?מה, יו"ר ומנהל אמנותי בהרמס. השיחה ביניהם התגלגלה במהרה לנושא האהוב - תיקים. בירקין התלוננה שאין לה תיק שמתאים ונוח לנסיעה. כעבור שנתיים הוא הזמין אותה לצרפת לצורך שיתוף פעולה בעיצוב תיק חדש. התוצאה: תיק עור מרווח ואלגנטי בגודל בינוני, המבוסס על דגם ישן מ-1892, שיש לו מנעול, מפתחות וחלקי מתכת מצופים זהב. ההצלחה של הדגם הפרקטי הייתה כמעט מיידית, ונשות חברה ואופנה מיהרו להתאבזר בתיק המדובר. והשאר היסטוריה.

ויקטוריה בקהאם באצטדיון "הום דיפו" צופה במשחק כדורגל, 13 יולי 2007, עם תיק "בירקין" ורוד. Frazer Harrison, GettyImages
ויקטוריה בקהאם, מחובבות הבירקין הידועות, בטוטאלוק ורוד על מגרש הכדורגל, יולי 2007/GettyImages, Frazer Harrison
אווה לנגוריה עם תיק בירקין, פסטיבל קאן, מאי 2010. Michael Buckner, GettyImages
אווה לנגוריה והבירקין שלה בפסטיבל קאן, מאי 2010/GettyImages, Michael Buckner

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully