וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנה אסורה: פרסומת המציגה זוג לסביות משגעת את הודו

20.6.2015 / 0:44

במדינה שבה יחסים חד-מיניים נחשבים לעבירה פלילית ועלולים לעלות בעונש של 10 שנות מאסר, פרסומת למותג אופנה מקומי המציגה זוג נשים באור חיובי הופכת לוויראלית ומאתגרת את חוקי הממשל

צילום מסך

לוחמי זכויות הלהט"ב בהודו החליטו להכות הפעם מהכיוון האופנתי, על ידי קמפיין לקולקציית הקיץ של המותג המקומי אנוק, בכיכובן של זוג לסביות. במדינה שבה יחסים הומו-לסביים נחשבים לעבירה פלילית, לפרסומת המציגה זוג חד-מיני באור חיובי ומרגש יש השפעה רבה על דעת הקהל, ובכך היא עשויה לאתגר את החוקים ההומופוביים של הממשל.

הפרסומת נקראת "הביקור", ובה נראות שתי הבנות מתכוננות לביקור של ההורים בפעם הראשונה בביתן. שתיהן מתאפרות ומתארגנות וגורמות לצופה להתחבר אליהן ובעיקר לא להבין על מה בדיוק הן אמורות להיזרק לכלא. "ניסינו להימנע מסטריאוטיפים הקשורים ללסביות", סיפר אחד ממפיקי הפרסומת למגזין טיימס ההודי, "בכוונה לא ליהקנו אישה אחת גברית והשניה נשית. ניסינו ליצור תחושה אותנטית ולהראות איך הן עדיין מזכירות בהתנהגות כל זוג סטרייטי אחר לפני מפגש ראשון עם ההורים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המותג אנוק מציג לבוש אתני המבוסס על שמלות מקסי אווריריות עם הדפסים. סרטון הפרסומת עלה לעמוד הפייסבוק הרשמי של החברה תחת ההכרזה "להיאבק על העקרונות שלך זה לא דבר קל, אבל האופן שבו אתה נלחם הוא מה שהופך את המסע הזה לכל כך יפה". הפרסומת עצמה כבר עברה את ה-5 מיליון צפיות ברשת.

אף על פי שחלה בשנים האחרונות התקדמות ביחסה של מערכת המשפט ההודית לזכויות אדם, בית המשפט העליון בניו דלהי הוציא ב-2013 מחוץ לחוק יחסי מין הומוסקסואלים. מדובר בחידוש החוק שבוטל בבית משפט בעל סמכות נמוכה יותר ב-2009. העונש על יחסים "שאינם כדרך הטבע" יכול להגיע עד ל-10 שנות מאסר. החוק עצמו חוקק עוד במאה ה-19, בימי המנדט הבריטי בהודו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully