וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון ליבנה טוען כי ורסצ'ה העתיקו ממנו

21.6.2015 / 15:11

מעצב האופנה המקומי, שהפך זה מכבר לבינלאומי, טוען כי בבית האופנה האיטלקי עיצבו דגם ה"מזכיר באופן מחשיד" את אחד הדגמים שעיצב לקולקציה שיצר עבור רשת קסטרו

הדגם המקורי של אלון ליבנה לקסטרו והדגם המועתק לדבריו של ורסצ'ה. דודי חסון, יח"צ חו"ל, עיבוד תמונה
מצאו את ההבדלים. מימין: הדגם של אלון ליבנה לרשת קסטרו, משמאל הדגם של ורסצ'ה/עיבוד תמונה, דודי חסון, יח"צ חו"ל

אחרי שהואשם בהעתקה על ידי מעצבת בריטית צעירה, בית האופנה ורסצ'ה מואשם מחדש והפעם על ידי לא אחר מאלון ליבנה. מעצב האופנה המקומי שהפך זה מכבר לבינלאומי, טוען כי בבית האופנה העילית האיטלקי עיצבו לדבריו דגם ה"מזכיר באופן מחשיד" את אחד הדגמים שעיצב לקולקציית הקפסולה שלו שיצר עבור רשת קסטרו.

אל הדגם המדובר נחשף ליבנה במהלך שיטוט אקראי באתר סיקור אופנה הבינלאומי style.com. הדגם - שמלת רשת שיפון עם מפתח חזה שקוף ומשולש, כתפיים מודגשות וקונטרסט עז של משחקי שקיפויות ואטימות על טהרת השחור, לקוח מקולקציית ריזורט 2016 של ורסצ'ה אשר הוצגה לעולם לפני כשלושה שבועות.

ליבנה לא הצליח שלא לשים לב לדמיון בין הדגם לבין זה שהציג בעצמו לפני כחודש וחצי עם חשיפת הקולקציה שלו לקסטרו: "התחלתי לעבוד על הדגם הזה לפני שנה, ורסצ'ה הוציאו את הדגם שלהם רק השבוע. הדמיון ביניהם ממש חשוד".

"גם בקולקציית האטלייה האחרונה של ורסצ'ה היו כמה דגמים שהזכירו מדי עיצובים שלי", מציין ליבנה הטוען למעשה כי ניצוצות של העתקה ניצתו עוד קודם לכן והוא אינו הראשון לעשות זאת. בחודש מרץ האחרון האשימה מעצבת בריטית צעירה בשם קשיה קומארי הפועלת תחת השם Kesh, כי בית האופנה היוקרתי העתיק ממנה דגם של חולצה, אותה עיצבה אף היא במסגרת שיתוף פעולה עם רשת מסחרית - אמריקן אפרל. קומארי הוציאה את תסכוליה בפרופיל האינסטגרם שלה, יחד עם תמונות של שני הדגמים והתיאור שנפתח במילים "זה מכאיב".

בניגוד לקומארי אשר הגישה תביעה משפטית נגד ורסצ'ה, נכון לעכשיו ליבנה אינו מתכנן להעלות הילוך: "הרי זה לא שדונטלה ורסצ'ה העתיקה בעצמה. כל בית אופנה מחזיק היום שורה של מעצבים, ומספיק שאחד מהם יעקוב אחרי באינסטגרם או בפינטרסט. כולם היום עוקבים אחרי כולם, שואבים 'השראה'. מדיניות ההעתקות מאוד נוקשה. אם זה לא אחד לאחד, עשוי מאותו חומר ובאותו גוון - אז אי אפשר לעשות יותר מדי".

את תגובת ורסצ'ה העולמית לא היה ניתן להשיג עד מועד פרסום הכתבה.

אלון ליבנה מאשים את ורסצ'ה בהעתקה. יח"צ חו"ל,
הדגם המואשם בהעתקה בזום אאוט, כפי שמוצג באתר האופנה style.com/יח"צ חו"ל
קולקציית הקפסולה של אלון ליבנה לקסטרו אביב-קיץ 2015. דודי חסון,
הדגם המקורי/דודי חסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully