וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומה נגד ווג: התנצלו על האופן בו הצגתם את קארה

28.6.2015 / 15:41

למעלה מ-16,000 קוראי מגזין ווג האמריקאי חתמו על עצומה במחאה על האופן בו הוצגו מערכות היחסים של דוגמנית העל קארה דלווין עם נשים. קהילת הלהט"ב טענה כי מדובר בהעברת מסר סטריאוטיפי ופוגעני. אנה וינטור, לידיעתך

אתר רשמי

בווידיאו: כולם אוהבים את קארה - פרויקט הצדעה של מגזין ווג.

קארה דלווין יכולה ללמד באוניברסיטה כיצד לייצר סערות ברשת, אבל עושה רושם שאפילו את הסערה הזאת היא לא יכולה הייתה לצפות. בזמן שחבריה הנוצצים של הסופרמודל הכי מבוקשת בתעשייה מפרגנים על השער הראשון שלה למגזין ווג האמריקאי, קוראי המגזין מתרעמים. למעלה מ-16,000 קוראים חתמו על עצומה מקוונת בה הם דורשים התנצלות רשמית על האופן בו מוצגת דוגמנית העל בכתבה הנלווית בגיליון החדש של המגזין, או ליתר דיוק כיצד מציגים בו את מערכות היחסים שלה עם נשים.

דלווין כידוע מנהלת כיום מערכת יחסים מסתורית ומגה-מתוקשרת עם המוזיקאית המוערכת אנני קלארק, הפועלת תחת שם הבמה סיינט וינסנט. בכתבת הראיון החגיגית לרגל צילומי השער התייחסה הדוגמנית הבריטית לחיים בארון ומחוץ לו. על פי אתר חדשות האופנה Fashionista, קהילת הלהט"ב מצאה את הכתבה המדוברת פוגענית במיוחד - לא בגלל דבריה של דלווין, כמו של פרשנותם. דלווין קיימה ראיון חושפני ואינטימי מהרגיל עם העיתונאי רוב הסקל, שם סיפרה על תחושות הבלבול לגבי נטיותיה המינית עוד מילדות, על החששות ועל תהליך ההבשלה הארוך שנאלצה לעבור עד שהשלימה עם המשיכה הקיימת לבנות מינה. העיתונאי שהביא את ציטוטיה של דלווין, הכניס ביניהם את פרשנותו האישית: "ההורים שלה נוטים לחשוב שזו רק פאזה חולפת עבור קארה, ויתכן כי הם צודקים".

קוראים רבים הביעו את זעמם על הפרשנות הסובייקטיבית. יוזמת העצומה ג'ולי רודריגז דרשה מהמגזין להתנצל בפומבי, בתואנה כי "הרעין שנשים קוויריות מייצרות מערכות יחסים עם נשים אחרות כתוצאה מטראומת ילדות היא פוגענית, מוטעית וסטריאוטיפית". רודריגז הוסיפה כי היא לא מבינה כיצד מערכת ווג "מסוגלת לתת אור ירוק לכתבה כזו מבלי שאף לא אחד יביע דאגה בעקבות הניסוח המשפיל שמטפח סטריאוטיפים משפילים במקום להיאבק בהם". דלווין טרם הגיבה לסערה המתחוללת, וכך גם מערכת ווג.

קארה דלווין ואנני קלארק. GettyImages
פאזה חולפת? קארה דלווין ואנני קלארק צמודות בפסטיבל קאן/GettyImages
קארה דלווין על שער מגזין ווג ארה"ב, יולי 2015. Patrick Demarchelier, סריקה
גיליון המריבה. קארה דלווין על שער גיליון יולי של מגזין ווג/סריקה, Patrick Demarchelier
קארה דלווין ואנני קלארק. ספלאש
קארה דלווין ואנני קלארק/ספלאש
קארה דלווין ואנני קלארק. ספלאש
קארה דלווין ואנני קלארק/ספלאש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully