וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסטרויקה: צפו בהתפתחות היופי הרוסי ב-100 השנים האחרונות

30.6.2015 / 14:46

מנטישת הפנינים דרך המראה הפטריוטי ועד הפאנק-רוק, לא תאמינו מה עבר על הרוסיות. סרטון חדש מציג את השינויים שחלו באופנה הנשית ברוסיה דרך הצצה לשינויים בפוליטיקה ובתרבות

cut videos

סרטון חדש ומרהיב ממפה את התפתחות הסטייל ברוסיה במאה שנים האחרונות ומציע הצצה גם לשינויים שחלו בפוליטיקה והתרבות הרוסית – דרך השינויים שחלו באופנה הנשית. בסרטון, שנוצר ע"י אנשי CUT VIDEO, כחלק מסדרת סרטוני "100 שנות יופי" שלהם, מככבת הדוגמנית אניה זייטסווה, שלוקחת את הצופה למסע דרך העשורים.

בסרטון ניתן לראות כיצד ב-1910 אידיאל היופי היה מעודן וקלאסי. הפנים נשארו טבעיות למראה, עם רק סומק קל על הלחיים, ונגיעה ורודה על השפתיים. במהלך פרק זמן זה, הושם דגש על יופי טבעי ועדין. ב-1920 העניינים הפכו להיות יותר דרמטיים - עם איפור עיניים יותר אינטנסיבי ומעושן ושפתון כהה. המראה הכללי היה הרבה יותר נועז מ-1910.

השינוי הגדול התחיל ב-1930, כאשר נשים נטשו את הפנינים וחיי המותרות ויצאו לעבוד במפעלים יחד עם הגברים. בימי שלטונו של יוסף סטאלין הנשים עודדו לנטוש את המייקאפ, לקצוץ את שיערן ולזנוח את הנשיות לטובת העבודה, הפרודקטיביות והמולדת.

אולם תוך מספר שנים הנשים הרוסית חזרו לאמץ את המראה הנשי, והתנסו בתסרוקות גדולות, תוך איזון עדין עם הדרישות הקפדניות מהמדינה. נשים רבות ניסוי לחקות את הסטייל של הטייסת נדיה פופובה, שהייתה גיבורה סובייטית שלא רק הגשימה את חובותיה למולדת, אלא גם הפגינה סטייל מעודן - אותו ניסו שאר נשות רוסיה לחקות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשים רבות ניסוי לחקות את הסטייל של הטייסת נדיה פופובה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשהיו בבית, הנשים הרוסיות אהבו להתאפר באודם אדום בוהק, התהדרו בשיער בהיר שופע עם מצח גדול - אולם הן עדיין היו מוכנות לזנוח את הכל לטובת המדינה והמולדת בהתרעה של שניה.

בשנות ה-50 וה-60 ניכרו ההשפעות של המערב על הסטייל הרוסי. בדיוק כמו בארה"ב ובריטניה, הסטייל הרוסי אימץ סממנים נועזים, בוהקים וצבעוניים. השלטון הסובייטי לא אישר ייבוא של בגדי מעצבים למדינה בשנות ה-50, אולם בשנות ה-60 החוקים התרופפו ויותר בגדי מעצבים החלו להופיע - יחד עם השפעות מערביות.

בשנות ה-70, הנשים ברוסיה פנו למולדת עבור השראה ואימצו את הסטייל הצבאי - עם כובעי הפרווה שהפכו לפופולארים בקרב מנהיגי הצבא ונשות רוסיה. האיפור נותר טבעי, אולם איפור כהה יותר החל לתפוס תאוצה ונשים רבות בחרו לתחום את עיניהן עם עיפרון שחור.

ואז הגיעו שנות ה-80, עם התסרוקות הנפוחות הגדולות. בנוסף ניכרת השפעה של להקות רוק ופאנק, ואפילו הסטייל של דייויד בואי השפיע על האיפור.

בשנות ה-90 הטרנדים היו הרבה יותר שיקים - נשות רוסיה נפרדו מהפאנק-רוק של שנות ה-80 ובמקומו אימצו את המראה הזוהר יותר של כוכבות הוליווד אותן ראו על מסכי הקולנוע, שהפך למאוד אהוב במדינה בשנים האלה.

בשנות 2002 זכתה מלכת היופי הרוסייה אוקסנה פדרובה בתואר מיס עולם - מה שהזניק אותה לאור הזרקורים והפך אותה לאייקון יופי שכל נערה רוסיה רצתה לאמץ. בסרטון ניתן לראות את ההשפעה שלה על הסטייל הרוסי, עם איפור העיניים המעושן קלות, השפתיים הנקיות למראה והשיער המתולתל קלות.

אוקסנה פדרובה זוכה בתואר מיס עולם ב-2002. AP Photo/Lynne Sladky,, AP
מלכת היופי הרוסייה אוקסנה פדרובה זוכה בתואר מים עולם/AP, AP Photo/Lynne Sladky,

קפיצה לימינו אנו מציגה את נשות רוסיה כמאמצות את הכוח הנשי ולחימה למען זכויות האישה. הסרטון נותן כבוד לחברות להקת "פוסי ריוט", שנוסדה ב-2011 מתוך כוונה להפנות זרקור לזכויות נשים ולהט"ב והן נודעו כלוחמות נגד שלטונו של וולדימיר פוטין.

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully