וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחת המרובעים

30.6.2015 / 16:08

לאחר ששימשו בשנות ה-30 את טייסי הצבא האמריקני והפכו לאייקון אופנתי, הדרך להוליווד היתה קצרה. ממשקפי הטייסים של טום קרוז ב"אהבה בשחקים" ועד האיזכור בשיר של ריהאנה - כך באמצעות מיתוג מפואר משגעים משקפי ריי-באן את הסלבס כבר כמעט 80 שנה

ביונסה.
ביונסה ממושקפת וטוב לה

כללי המשחק בחיבור בין סלבס למותגי-על הם ברורים והם ממש לא נולדו היום. על מנת להיזכר בתודעה הקולקטיבית ולזכות בחיי מדף נצחיים, נדרשים יותר ממיליוני דולרים שמושקעים תדיר בפרסום ויחסי ציבור. ברוב המקרים מדובר ביחס הפוך, כלומר ככל שהמפורסם/כוכב פחות מתחבר למותג, כך הקופון שהוא גוזר גדול יותר.

ואולם, יש מקרים בהם הסדר שב על כנו ואנשי התהילה הם אלה שרוכבים על גבם של המותגים, ואפילו נהנים מזה. כך למשל, "נתפסו" הזמרות ריהאנה וביונסה, השחקנים ג'יימס דין, הנשיא אובמה ואפילו מייקל ג'קסון האגדי, חמושים במשקפי שמש של ריי-באן והבטיחו, אולי בלי לשים לב, את קיומו כסמל סטטוס עולמי.

טייס פקיסטני שנראה כמו טום קרוז. טוויטר, צילום מסך
טום קרוז גרסת חיל האוויר והכפיל שלו/צילום מסך, טוויטר

זה רק נראה פשוט, אבל ההצלחה של ריי-באן לא נוצרה בן לילה. משקפי השמש משנות השלושים של המאה שעברה כללו מסגרת מתכת דקיקה ויועדו בעיקר למנוע בעיות סינוור לטייסי הצבא האמריקני. הם הפכו לאייקון אופנתי ומשם הדרך להוליווד היתה קצרה.

בהתחלה היה זה ג'יימס דין האלמותי שהרכיב משקפי ריי-באן בסרט "מרד הנעורים" שכבש את העולם. אחר כך הפציעו בזה אחר זה סרטים שכוכביהם קידשו את המותג והעלו את דרגתו בתודעה, כמו "האחים בלוז" עם האחים בלושי, דון ג'ונסון מ"מיאמי ווייס" וכמובן, טום קרוז שהצליח במו עיניו להזניק את מכירות ריי-באן עם הסרטים "אהבה בשחקים" ו"איש הגשם".

לא רק תעשיית הסרטים בהוליווד התמכרה למבט של ריי-באן. גם תעשיית המוזיקה התחברה לטרנד העולה שהגיע לשיאו באזכור מילולי בשיר CHEERS של ריהאנה. לפניה, עשו זאת מדונה, מוריסי וחברי להקת U2, שדאגו להיראות במרוצת השנים עם המשקפיים הנכונים.

הגדיל לעשות מייקל ג'קסון כשהגיע לטקס פרסי הגראמי של ב-1984 כשהוא חמוש במודל הטייסים של המותג – מראה שהפך לסמל המסחרי שלו באותה התקופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דבי הארי.
בלונדיניות נהנות יותר. דבי הארי סולנית בלונדי

אז כיצד מצליח המותג ריי-באן להישאר רלוונטי ונחשב כבר 78 שנים? בראיון שקיימה שרה בנוונטי, מנהלת המותג לעיתון גלובס באוקטובר האחרון היא הודתה שהמפורסמים הם אלה שמקנים לו מסורת ומורשת מצליחה, אבל זה רק חלק מהעניין. "האיכות היא שעוטפת את הכול. גם האביזר האופנתי ביותר, עם הסיפור והמסורת המכובדים ביותר, לא היה מצליח אלמלא עמדה מאחוריו טכנולוגיה ללא פשרות".

בעוד שבריי-באן עסוקים בהאדרת היכולות הפונקציונאליות של משקפי השמש והטכנולוגיה העומדת מאחוריהם, בעוד כעשרה ימים, גם חובבי המותג בישראל יזכו לטעום מאותה מסורת מוזיקלית מפוארת.

זה יקרה ב-Ray- Ban Music Festival, שייערך ב-10 ביולי באמפי-פארק ראשון לציון, עם הופעות של התקווה 6, הדג נחש ואברהם טל ומוקי.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף עם ריי באן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully