וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלונד מן העבר: מרילין מונרו כפי שלא היתה רוצה שתראו אותה

9.8.2015 / 16:37

תערוכה חדשה תציג את צילומי העירום המקוריים של אייקון האופנה של כל הזמנים, שצולמו ב-1949, עוד כשהיתה נערה בת 22 בתחילת דרכה המקצועית. אותם צילומים הפכו בדיעבד לאבן דרך בתרבות האמריקנית - השער הראשון של מגזין פלייבוי

מרילין מונרו מצטלמת בעירום בגיל 22. טום קלי, סריקה
מונרו הרוויחה 50 דולרים בלבד/סריקה, טום קלי

בחודש מאי 1949, כשמרילין מונרו היתה עוד נערה בת 22 ונואשת לשכר, היא התמסרה לעדשת המצלמה של הצלם ההוליוודי טום קלי - במה שיהפוך לאחת התמונות החשובות ביותר בתרבות האמריקנית. מונרו הרוויחה 50 דולרים בלבד על התמונות, וחתמה תחת השם מונה מונרו, מחשש שהצילומים הפרובוקטיביים יפגעו לה בקריירת המשחק. כעבור מספר שנים, בשנת 1953, כשמונרו עצמה כבר היתה מסומנת כסמל סקס והתמונות בהתאם הפכו לעניין מדובר, שילם מייסד פלייבוי יו הפנר 500 דולרים והציג את הצילום הנבחר על שער המגזין הראשון של פלייבוי שמכר אז 50 אלף עותקים. בשנת 2009 נתגלו מחדש התשלילים, שנחשבו אז לאבודים - ומכאן נולדה לה תערוכת אמנות חדשה.

מעריצים של הבלונדינית האיקונית מוזמנים לצפות בתמונות הנדירות בגרסתן המקורית, כפי שצילמו באותן שנים, נטולות פוטושופ ומשחקי עיבוד למיניהם. התערוכה הנודדת תציג בין ה-13 ל-15 באוגוסט בלאס וגאס ומשם תגיע גם לשיקגו ולניו יורק.

במאי האחרון התגלו צילומים נדירים של איקון האופנה של כל הזמנים, שצולמו בחוף הים ביולי 1962, שלושה שבועות בלבד לפני מותה הפתאומי. הצלם ג'ורג' באריס תיעד את חברתו הטובה בזמן חופשה משותפת, כשהיא נראית שלווה ומאושרת מתמיד. בחודש יוני התגלו תמונות נדירות נוספות של מונרו, הפעם טרום תקופת הזוהר, כשעוד היתה נערה בת 19, ברונטית, תמימה ואנונימית בשם נורמה ג'ין בייקר. נראה כי הארכיון הצילומי של הבלונדינית הכי מפורסמת עוד יספק לנו חומרים מעניינים נוספים.

מרילין מונרו בחוף הים, סנטה מוניקה, 13 יולי 1962. George Barris, אתר רשמי
על חוף הים בסנטה מוניקה, שלושה שבועות בלבד לפני מותה/אתר רשמי, George Barris
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מונרו בשנות הארבעים, טרום תקופת הזוהר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully