וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האבולוציה של הג'ינס תמשיך לדחוק בגבולות"

28.8.2015 / 9:30

כנגד כל הסיכויים, הפכו במהלך השנים המכנסיים מבד הדנים ממדי עבודה לפועלים לפריט אופנה איקוני שהתפתח לשלל גרסאות, בתעשייה שמגלגלת מיליארדי דולרים בשנה. ביקור במטה של מותג הג'ינס ההולנדי ג'י סטאר מסביר את התופעה

יח"צ - חד פעמי

לובשים אותו לעבודה. זורקים אותו על עצמנו בדרך לדייט. גוזרים אותו למכנסונים לוהטים. משלבים אותו עם עקבי סטילטו, כפכפי חוף או מגפי בוקרים מחוספסים. בוחנים איך השיפוצניק חושף את חריץ הישבן כשהוא לובש אותו, ולא שוכחים לבדוק איך הוא חובק ישבנים לוהטים בפאב השכונתי. משתמשים בו כחומר גלם לשלל פריטי לבוש לגיטימיים, חוזרים אליו בפעם האלף גם כשיש המון אופציות לבוש אחרות, קורעים אותו, משפשפים, מלבינים, מקפלים. הג'ינס, הוא בכל מקום.

המכנסיים העשויים מבד הדנים - אלה שהחלו כמדים עבור מלחים או כורי זהב לפני עשרות שנים, נעשו אופנתיים אצל בני הנוער הפוחזים בפיפטיז של המאה הקודמת, עוד לפני שכבשו את העולם כפריט לבוש בסיסי בשלל גזרות, אורכים וצורות. כנגד כל הסיכויים, הג'ינס הפך לאייקון אופנתי שנכלל במלתחות של פאשניסטות קשות ופועלים גם יחד, ובכך לחלק בלתי מבוטל בתעשייה שמגלגלת מיליארדי דולרים בשנה. ככה זה כשבכפר הגלובלי של המאה ה-21 אפשר למצוא את מכנסי הג'ינס כמעט בכל רשת הלבשה או לחילופין בבוטיק סודי, ואז לבחון איך הציגו אותו מעצבי העל במסלולי תצוגות שבוע האופנה מסביב לעולם.

אם בישראל, אפילו מסעודה משדרות שומרת זוג אהוב בארון הבגדים, אז המתלבש המקומי לא חושב הרבה לפני שיגיע עם פריט האופנה הכל כך פופולרי ליום במשרד, לטיול שנתי או, רחמנא לצלן, לבילוי באירוע ערב רשמי. במבחר הגדול שבטווח בין קמעונאי האופנה הזולים בין דגמי הקוטור שנמכרים בארץ - מתברגים גם מותגי הדנים היוקרתיים יותר, אלה שמציעים אופנה איכותית במחיר שנחשב אצל הישראלים כ"השקעה לטווח ארוך", בהם מותג הג'ינס ההולנדי ג'י סטאר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גולמי, פונקציונלי וסקסי. האופנה של ג'י סטאר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטה המותג באמסטרדם. מסתבר שהולנד זה לא רק קבקבי עץ, גבינות וג'וינטים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ג'ינס הוא מקור נהדר למה שאפשר לעשות באמצעות אופנה"

הלאה קבקבי עץ, גבינות וצבעונים - בהולנד מייצרים ג'ינס עבור כל העולם. עם מחזור כספים שנתי של כמיליארד דולר ופילוסופיה לפיה "הכל מסתכם במוצר", המותג שנוסד במדינה (שנחשבת ל'מעצמת הג'ינס' של אירופה) לפני יותר מ-25 שנים, משווק את האופנה שלו ביותר מ-500 חנויות שפזורות ב-80 מדינות ברחבי הגלובוס. בהן, גם חנויות דגל ישראליות, עם מוכרים, סליחה, 'יועצי דנים' שמציעים לגברים ונשים את המכנסיים לצד עיצובים מקוריים של ז'קטים, נעליים, טי-שירטס בסיסיות או חולצות כפתורים מעוצבות תחת מעילי חורף, במחירים מכובדים.

רבקה באך, מעצבת קו הנשים: "אני עובדת כבר שנים על כך שסקיני ג'ינס יהיה נוח ומחמיא בו זמנית, שיעטוף את הגוף בצורה מושלמת"

המותג משתדל לשמור על די.אן.איי ייחודי לא רק בפריטי הביגוד ומכנסי הג'ינס שהוא מייצר, אלא גם בעיצוב נקודות המכירה, שמשלבות עץ, בטון ומתכת בין הקולבים למדפים. זאת כדי שהשופינג יהיה זהה, בין אם הגעתם לחנות הדגל של ג'י סטאר בתל אביב או באמסטרדם. אחרי הכניסה לבית משרדי החברה, האנגר מטוסים ענק שמוקם באזור התעשייה של הבירה אירופית והוסב לחלל רב קומות פתוח עם קיר זכוכית מרהיב המשקיף לתעלת מים, אפשר לשכוח באיזו נקודה בעולם אתה נמצא. העולם של ג'י סטאר, זה שנשמר באדיקות על ידי אנשי המותג, הוא גולמי, אפילו טהור או טבעי, פונקציונלי וסקסי.

"בג'י סטאר יש לנו גישה מיוחדת בנוגע למבנה ולעיצוב הבגדים", מספרת רבקה באך, מעצבת קו הנשים הבכירה של המותג. "העבודה נעשית בתהליך תלת מימדי על דוגמניות ובובות. אנחנו משתדלים להתאים את הבגדים ישירות על הדוגמנים, כדי ליישם את הרעיונות והעיצוב באמצעות הדנים על הגוף האנושי. אני אישית עובדת כבר שנים על כך שסקיני ג'ינס יהיה נוח ומחמיא בו זמנית, שיעטוף את הגוף בצורה מושלמת, במחשבה איך לייצר את השילוב המושלם של בד ג'ינס רך".

"אנחנו שומרים על מסורת של מכנסי 'חמישה כיסים'. התחלנו עם הג'ינס מהבד הגולמי המאפיין אותנו מאוד, עד לגרסאות המודרניות שאנו מציגים היום בשטיפות ידניות", מסבירה המעצבת. "למען האמת, בכל בוקר מחדש אני תוהה איך ליישם את כל הרעיונות המיוחדים שעולים בראשי. ג'ינס הוא מקור נהדר למה שאפשר לעשות באמצעות אופנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית הנשים לסתיו-חורף 2015/16. "היום יש תזוזה באופנת הנשים. הן לובשות בגדים נוחים ורגועים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

השיחה עם באך נערכה בשואו-רום במטה ג'י סטאר, שממוקם בין קומת ארכיון הבגדים הפרטי המרשים (שירגש כל פאשניסטה) שכולל אלפי פריטי לבוש צבעוניים בני עשרות ומאות שנים מכל רחבי העולם ומשמש כמקור השראה לצוות העיצוב, לבין סטודיו הצילום הגדול, חדרי הישיבות ומכונות התפירה באטלייה של החברה. עובדי המותג המוקפדים כל כך, לבושים באופנת החברה מכף רגל ועד ראש.

"ג'ינס הוא כל כך ורסטילי, אפשר להתגנדר איתו, אבל אפשר גם לא. זו אחת הפילוסופיות שלנו כמותג - תיאוריית הניגודים"

"ג'ינס הוא כל כך ורסטילי", מדגישה המעצבת הראשית, שעובדת עבור המותג כבר עשור, "אני חושבת שאפשר להתגנדר איתו, אבל גם לא, זו אחת הפילוסופיות שלנו כמותג -תיאוריית הניגודים. משהו מאוד שיקי בשילוב פריט פשוט יחסית, משהו מאוד אופנתי יחד עם משהו קליל, מראה קשוח יותר בשילוב פריט אלגנטי. זה מה שהופך דברים למרגשים בחיים".

רגע, אבל איך עוד אפשר לחדש פריט אייקוני, שעבר כל כך הרבה גלגולים ושינויים?
"אני חושבת שמדובר במוצר קלאסי וחובק עולם. הוא תמיד יהיה פה, גם בעוד מאה שנים. אני מרגישה שהאבולוציה של הג'ינס תמשיך לדחוק בגבולות של מה שאפשר לעשות איתו. אחת המטרות שלנו היא להיות פורצי גבולות. אני משתדלת לשמור על החותם המזהה, לא רק עבור המותג אלא גם עבור הלקוחות הנאמנים שלנו. כשקונים מעיל של 'ברברי', משקיעים במראה הזה, כולם יודעים מאיפה המעיל שלך. כך שחשוב לנו כחברה בינלאומית לג'ינס, לשמור על עקביות".

"הלקוחות אוהבים את הגישה המודרנית שלנו לג'ינס במראה ותחושה גולמיים. הרעיון לקולקציית 'RAW for the Ocean' שיצרנו עם המוזיקאי פארל וויליאמס למשל, עלה כשחשבנו איך לעשות אופנה ידידותית יותר לסביבה עם בגדים עמידים". אז התבשל שיתוף הפעולה בין חברת האופנה לבין הכוכב השיקי ביחד עם חברה שמלקטת בקבוקי פלסטיק שנפלטו לים - והופכת אותם למוצרים שימושיים. "ישנם בגדים בקולקציה שעשויים מסיבים מיוחדים שמוחזרו מבקבוקים שהגיעו לקרקעית הים ומזהמים את האוקיאנוס (כמו אלה שמוצעים בקולקציית סתיו-חורף שהגיעה לאחרונה לחנויות -א.צ). כשהמציאו את הג'ינס לפני עשורים, מי חשב לעצמו שכיום ייצרו בד מבקבוקים ממוחזרים למטרה טובה? זו דוגמה מיוחדת למה שהחברה יכולה להמציא ולדחוף כדי לשנות דברים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית הגברים לסתיו-חורף 2015/16. ירגישו בנוח עם הבד הגולמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל תכבסו את הג'ינס שלכם!

עונת סתיו-חורף 2015/16 של ענקית הדנים מציעה לנשים ז'קט רוכבים בגזרה צמודה מעור או ג'ינס לצד חצאית מיני סופר סקסית בכחול עמוק, חולצה עשויה מעור בצבע חציל מינוס שרוולים, פלוס רוכסנים - שתשתלב עם מכנסי סקיני בגזרה גבוהה או בויפרנד ג'ינס באורך שבע שמיניות בגוונים כהים, עם הבדלי צבע ושפשופים מינימליים.

"אנחנו הולכים לכיוון יוניסקס, נשים מרגישות עוצמה, גברים בטוחים בעצמם מספיק בכדי לעבור טיפולי יופי. הבנים מגיעים לקנות גזרה רחבה אבל יוצאים עם סופר סקיני. הבנות רוכשות מכנסיים בגזרת בויפרנד רחבה

הגברים, שירגישו בנוח עם הבד הגולמי המייחד את המכנסיים של המותג, ימצאו מעילי ג'ינס עם כיסי ענק בחזית, סווטשירט קווילט לצד חולצות מכופתרות בהדפסים בסיסיים, כובעי צמר עם נגיעות צבע וכמובן, מכנסי ג'ינס בגזרות משוחררות לצד סקיני עם טלאי ברכיים מודגש בסגנון אופנוענים. טווח המחירים נע בין 149 ל-2500 שקלים.

עם היצע אופנתי רחב כל כך בימים אלה, הלקוח הישראלי ימצא את מה שהוא מחפש דווקא בג'י סטאר?
"לדעתי מה שהכי חשוב, ועל כך אני מדברת עם צוות המעצבים שלי, הוא לבחון את הגישה הצעירה לאופנה, את השינויים שעוברים על העולם. אנחנו הולכים לכיוון יוניסקס, נשים מרגישות עוצמה, גברים בטוחים בעצמם מספיק בכדי לעבור טיפולי יופי. אנחנו בוחנים הרבה את הנוער, כך שאנחנו יודעים שבנים אולי מגיעים לקנות גזרה רחבה אבל יוצאים עם סופר סקיני. הבנות רוכשות מכנסיים בגזרת בויפרנד רחבה ומרגישות ביטחון עצמי".

אז האובססיה לסקיני ג'ינס תגווע בשלב מסוים?
"כשזה נוגע למגמות אופנתיות, במקרה של ג'ינס מדובר יותר בנטיות ארוכות טווח, כמו עם הסקיני. כבר 15 שנים מייצרים את הסקיני, וזה השפיע על בניית כל המלתחה מסביב למכנסיים. כשזה הופך לצמוד יותר, כל הלוק סביב המכנסיים מתחלף בהתאם, כך שאתה לא מנפנף אותם אחרי שנתיים, מדובר בהשקעה של ממש".

"אם בשנות התשעים הנטייה היתה למכנסי באגי רחבים, בסגנון גוון סטפאני, היום אני רואה תזוזה באופנת הנשים, שלובשות בגדים סופר נוחים ורגועים. אבל למרות הכל, סקיני ג'ינס, במיוחד אצל הנשים, יישאר פריט חובה במלתחה. תמיד יחזרו אליו, הוא תמיד מתאים לחולצת טי לבנה".

באך לא מתרגשת מתקרית הפאשניסטה שכמעט מתה אחרי שלבשה את הג'ינס ההדוק תוך כדי פעילות גופנית מאומצת שהפסיקה את זרם הדם בגופה. "אצלנו הג'ינס תמיד משולב בבד נמתח, לא יהיו תקריות כאלה", היא צוחקת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עובדי המותג לבושים באופנת החברה מכף רגל ועד ראש/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוצה לפרוץ גבולות. רבקה באך/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אולי עדיף שלא תכבס את הג'ינס שלך, במיוחד כשאתה קונה את המכנסיים מבד כל כך גולמי. עדיף שלא ייהרסו במים"

בשנים האחרונות, נדמה שטרנד שיתופי הפעולה של חברות האופנה המסחריות עם מעצבים כוכבים או בתי אופנה יוקרתיים הופך לשגרה מרגשת עבור חובבי הפאשן. בג'י סטאר שומרים על עמימות בנוגע לשיתופי פעולה עיצוביים לקראת חגיגות 20 השנה לעיצוב ה-"Elwood", ג'ינס בגזרת אופנוענים שמזוהה עם המותג ההולנדי. "אנו משתדלים להמציא מחדש את המכנסיים בגזרה הזו מאז 1996, לכן צפויים כמה שיתופי פעולה מעניינים עם אנשים יצירתיים שאתם מכירים", באך מספרת בזהירות. "זו הולכת להיות התפוצצות של ג'ינס בסגנון הספציפי הזה".

אם היית צריכה לבחור אדם מפורסם בתור הסטאר המושלם של ג'י סטאר, מי הוא היה?
"אנחנו לא בהכרח צריכים כוכב בינלאומי שייצג אותנו, שיתופי הפעולה האלה הם בדרך כלל טבעיים, כשלובשים אותנו. המוזיקאי פארל הוא מעריץ גדול של הבגדים שלנו, כך שהוא הפך לחבר של צוות החברה. ייצרנו פריטים מיוחדים והם כל כך התרגשו. מדובר בקשר קרוב בין פארל לג'י סטאר, מלבד הקולקציה המיוחדת מהאוקיינוס שהוא מייצג".

רגע, מה את חושבת על כביסה של מכנסי הג'ינס, אסורה או אפשרית?
"אולי עדיף שלא תכבס את הג'ינס שלך, במיוחד שאתה קונה את המכנסיים מבד כל כך גולמי. כשההשקעה בפרטים, בשפשופים הספציפיים, כל כך מוקפדת - עדיף שלא ייהרסו במים. הג'ינס יהפוך לרך יותר כל עוד תמשיך ללבוש אותו. כשאתה קונה ג'ינס עם הבדלי צבעים ושטיפות, אתה ממש לא יכול לכבס אותו, אז תלה אותו לאוורור. אני לא מכבסת את הדנים הגולמי שלי, אני רוצה לשמור עליו כמו שהוא, אני אוהבת את המראה הטהור שלו כפי שהוא מיוצר, את הברק שלו".

את הקולקציה בישראל ניתן להשיג בחנויות הדגל של ג'י סטאר במתחם שרונה תל אביב, בשדרת מלון רויאל גארדן באילת, בחנות החדשה בקניון עיר ימים בנתניה ובנקודות סיטונאיות ברחבי הארץ.

הכתב היה אורח של חברת ג'י סטאר באמסטרדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכוכב של ג'י סטאר. פארל וויליאמס בקמפיין המותג/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully