וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זום אין: כך תיישמי נכון את מראה האודם האדום

תמר מרקוביץ'

7.9.2015 / 12:13

הרבה מאוד מילים נשפכו על השפתיים האדומות במשך השנים, וכמעט כל דבר שנגיד עליהן ייחשב לקלישאה. אבל כמו כל קלישאה - הכל נכון. לפני המריחה, יש כמה כללי סטיילינג חשובים שמוטב לך להפנים

זום אין - מדריך סטיילינג למראה האודם האדום. אלון שפרנסקי, אלון שפרנסקי
כלל הזהב - מראה פשוט ונקי ליד אדום אחד שמקבל את הבמה המרכזית/אלון שפרנסקי, אלון שפרנסקי
שפתיים אדומות יוצרות אפקט של מחשוף עז, ולכן האודם הוא תחליף מתוחכם לפוש-אפ. שווה לחשוב פעמיים על השילוב של אודם ומחשוף לפני שיוצאים מהבית

מרילין מונרו ופנפלופה קרוז - שני אייקונים של יופי שעומדים הכי רחוק שאפשר על קשת אפשרויות ה"סקסית עוצרת נשימה". שתי בריכות גנטיות מנוגדות מאפיינים, שתי קלאסיקות של אודם שפתיים, שתי נערות הפוסטר של השפתון האדום. הרבה מאוד מילים נשפכו על השפתיים האדומות במשך השנים, וכמעט כל דבר שנגיד עליהן ייחשב לקלישאה. אבל כמו כל קלישאה - הכל נכון. משחר ההיסטוריה מקושר הצבע האדום לתכונות כמו אסרטיביות, מוחצנות, מנהיגות ועצמאות. הצבע האדום נחשב כמגביר את קצב חילוף החומרים ומעלה את פעילות הלב, ממריץ את זרימת הדם ובעיקר – מעורר את התשוקה והיצר המיני של האדם.

למעשה, שפתיים אדומות יוצרות אפקט של מחשוף עז, וזה אפילו מדעי. מחקר שפירסמה אוניברסיטת מנצ'סטר מצא כי גברים נמשכים לנשים עם ליפסטיק אדום. אם נשאל את רוב הגברים, סביר להניח שהם יענו לך שהם מעדיפים את הנשים שלהן טבעיות, ובכל זאת - תוצאות המחקר מוכיחות אחרת. במחקר התבקשו 50 גברים להתבונן במבחר תמונות של נשים, כאשר לשליש מהן היה אודם אדום, לשליש השני אודם ורוד והשליש האחרון הלך על המראה הטבעי ונותר נטול כל ליפסטיק. החוקרים עקבו אחר תנועות העיניים של הנבחנים, ומצאו כי תמונותיהן של נשים שצולמו עם אודם אדום זכו לזמן הבהייה הארוך ביותר עם 7.3 שניות בממוצע, בעלות האודם הורוד הגיעו למקום השני כשגברים התעכבו במשך 6.7 שניות בממוצע על תמונותיהן, ואילו תמונותיהן של הנשים הטבעיות זכו לזמן הבהייה הנמוך ביותר עם 2.2 שניות בלבד.

הנתונים האלו מלמדים אותנו ש: א' - האודם הוא תחליף מתוחכם לפוש-אפ, ב' - שווה לחשוב פעמיים על השילוב של אודם + מחשוף לפני שיוצאים מהבית. למעשה, אין מחמיא לשפתיים אדומות מלבוש צנוע. לא רק במובן של חשיפת גוף, גם במדד הדרמה. לא שאין מקום לשפתיים אדומות כדם גם בשילוב לוק מפוצץ שראוי לשטיח האדום, אבל רק נסו לשלב את האדום-אדום הזה עם החולצה הלבנה הגברית שנניח לבשתן כל היום, עם אותו ג'ינס ונעלי סירה שטוחות, וצאו בערב. סיכוי גבוה שתווכחו במו עיניכן בתוצאות המחקר. בכלל, טופים לבנים, שחורים וגם הורוד על גווניו השונים, ובעיקר החיוור מאוד, מושלמים לאדום בשפתיים.

פנלופה קרוז על השטיח האדום, 2013. GettyImages
פנלופה קרוז. קלאסיקה של שפתון אדום, מהצד הגנטי השני של האייקון מרילין מונרו/GettyImages
קצת בדומה לבלונד - אודם הוא קודם כל עניין של אישיות, ורק אחר כך הוא עניין של גוון עור

יש נטייה להגדיר במדריכי יופי ואיפור שונים למי מתאים האודם האדום, ואיזה גוונים מתאימים למי. אני, כסטייליסטית, מרגישה שקצת בדומה לבלונד - אודם הוא קודם כל עניין של אישיות, ורק אחר כך הוא עניין של גוון עור. ובכל זאת, אם נחזור למרילין ולפנלופה - יש שני סוגים שונים לגמרי של הדמות אדומת השפתיים. עבור בעלות פלטת גוונים חומה -פנים, עיניים, שיער, השפתון האדום הוא הרבה פעמים טרנספורמטור ללוק - ממזרח תיכון לים תיכון. בעוד שהיופי התרבותי של המזרח התיכון כוון לעיניים והדגש לאיפור היה הדגשת העיניים (בכל זאת - הרבה בורקות במזרח התיכון), המראה הספרדי שהתאפיין באותו גוון זית של העור ואותו חום בעיניים ובשיער קיבל דווקא פיגמנטים אדומים כדם כיאה לאומה יצרית שכזו ובדומה ללא מעט סממנים ספרדיים אחרים - תלבושות הפלמינקו, מלחמות השוורים ועוד.

לשפתיים האדומות יש נטייה להפוך את השיער החום לברונטי - שזה אותו הדבר בדיוק, ובכל זאת - מרגיש לגמרי אחרת. השפתיים האדומות מביאות דרמה ועניין לפנים עם סקאלת צבעים מונוכרומטית מטבעה (שלושה גוונים של חום), וגם יוצרות קונטרסט מרגש ואפקט שמבהיר את הפנים ומאיר אותן.

הדמות הנשית האחרת לחלוטין שמשתלבת עם האודם האדום בצורה מושלמת היא כאמור הבלונדינית צחורת העור. בדרך כלל שפתיים אדומות לא משתלבות יפה על בעלות גוון עור זית ושיער בלונדיני - אותו מראה "גולשת". לאלו מומלץ לדבוק בהשראה אחרת - נשיקת שמש, אלה זהובה, אבל לא לנסות לשלב את האודם האדום, כי הוא מגיע מאופרה אחרת לגמרי.

את ההשראה הבלונדינית לשפתי ארגמן נגדיר בימי הזוהר ההוליוודיים אה-לה גרייס קלי. מדובר בטיפוס מסוג אחר לגמרי - קר, גבוה, צונן ובלתי נגיש. באופן כללי האודם האדום משדר אי נגישות. כולם הרי יודעים איך נגמר מפגש עם שפתיים אדומות, אבל השילוב עם בלונד זוהר ועור חרסינה מעלה הילוך - ולשם המחשה רק חשבו על גלית גוטמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האודם האדום משדר אי נגישות, והשילוב עם בלונד זוהר ועור חרסינה מעלה הילוך. גלית גוטמן לקרייזי ליין/מערכת וואלה!, צילום מסך
השפתיים הקלאסיות האדומות הן בגימור מאט - מראה יותר סולידי, יותר אלגנטי וגם נשאר יותר זמן על השפתיים

ומה באשר לסוגי האדומים? למרות הטרנד הנוכחי באיפור שמושך לכיווני הגלוסים והמבריקים למיניהם, ומי שמתחברת לזה ממש מוזמנת ליהנות מהטרנד ושפע ההיצע, השפתיים הקלאסיות האדומות (וגם האהובות עליי אישית) הן בגימור מאט- מראה יותר סולידי, יותר אלגנטי וגם נשאר יותר זמן על השפתיים.

יש דרגות שונות של ברק, איכויות ומחירים, וכמובן הרבה יותר מחמישים גוונים של אדום, ובניגוד למדריכי איפור למיניהם, נימנע מלנסות להתאים גוון לצבע ורק נמליץ לכל אחת שנמשכה אי פעם לשפתיים אדומות ללכת וממש לנסות את זה. בדיוק כמו שאני ממליצה לנשים לפתוח את המצלמה של הטלפון ולחפש את זווית הסלפי המוצלחת שלהן, לא בשביל להעלות את זה לאינסטגרם או לפייסבוק - יותר בשביל לדעת שהצד הזה קיים גם אצלן.

לסיכום, שפתון אדום באמת זקוק לבמה, ונראה פחות טוב על שפתיים דקות. הוא גם לא מאפשר לעיני המתבונן לחמוק לשום איבר אחר, אז אם השפתיים הן לא התחום הכי חזק שלך אולי כדאי להפנות את עיני המתבונן למקומות הנכונים בשבילך. אבל אם ניחנת בשפתיים מלאות ויפות, ניסית את הגוונים השונים ומצאת את זה שנולד בשבילך, ואת מרגישה בנוח עם תשומת לב - לכי על האדום, יקירה. ואם תיישמי את כלל הזהב - פשוט פשוט פשוט, נקי נקי נקי ואדום אחד שמקבל את הבמה המרכזית - את עשויה לגלות עולם חדש לגמרי.

צילום: אלון שפרנסקי; סטיילינג: תמר מרקוביץ'; איפור: נירית הירשמן; שיער: עדן ירושלמי; דוגמנית: ג'ני לסוכנות יולי

מוצרים מומלצים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שפתון אדום Russian Roulette של מאק/מערכת וואלה!, צילום מסך
שפתונים אדומים. יח"צ חו"ל,
שפתון KISSKISS של גרלן מספר 325, מחיר 196שקלים/יח"צ חו"ל
שפתונים אדומים. יח"צ חו"ל,
Perfect Rouge של שיסיידו, מחיר 235 שקלים/יח"צ חו"ל
שפתונים אדומים. יח"צ חו"ל,
שפתון קולור מאט של קרליין, גוון 26, מחיר 59 שקלים/יח"צ חו"ל
שפתונים אדומים. יח"צ חו"ל,
שפתון אקווה לק של בורז'ואה, גוון 05, מחיר 81 שקלים/יח"צ חו"ל
שפתונים אדומים. יח"צ חו"ל,
שפתון לה רוז' פורטר של ז?יבנשי, מחיר 171 שקלים/יח"צ חו"ל
שפתונים אדומים. יח"צ חו"ל,
IM PUPA cherry גוון 305, מחיר 59 שקלים/יח"צ חו"ל
שפתונים אדומים. יח"צ חו"ל,
ליפ אנד צ'יק של סקארה, מחיר 24.90 שקלים/יח"צ חו"ל
שפתונים אדומים. יח"צ חו"ל,
רוז' פור קוטור של איב סן לורן, מחיר 197 שקלים/יח"צ חו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully