וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זום אין: צנוע זה סקסי

תמר מרקוביץ'

21.9.2015 / 9:44

יש משהו באישה יפה, מכופתרת עד הצוואר ועד פרקי ידיה. תשאלו את קתרין דנב, או כל אגדת סטייל צרפתית. לכבוד יום כיפור, החלטנו להתמקד בעיצוב הקלאסי המעודן ונטול המחשופים, שבו הסילואט הנשי מודגש ומושך כשלמעשה הוא מכוסה מתמיד. מקום לדמיון מעולם לא הזיק לפנטזיה

זום אין: סטיילינג ללבוש צנוע. תמר מרקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
שמלה ונעליים - קסטרו, שרשרת - מיכל בן עמי. אופנה עם סקסאפיל מרומז/מערכת וואלה! NEWS, תמר מרקוביץ'
דווקא בימים של המהפכה המינית, כשהכל מותר, ואפשר לתפוס את ג?יין בירקין צועדת חשופת שדיים ואת טוויגי צועדת נטולת מכנסיים, הצביעו מעצבי העל הצרפתיים בכפתורים

מי שפספס את התמונה האחרונה של בר רפאלי בכותל - שיצביע. ועכשיו, מי שפספס כמה לוהטת נראתה בר בכותל, עם השביס והכל - שיצביע. אז לכבוד יום הכיפורים הבא עלינו לטובה, אנחנו רוצים לדבר על לבוש צנוע. ונכון שלדבר על כמה סקסי הוא לבוש צנוע מעט מחטיא את המטרה שלשמה יראי שמים בוחרים בהתכסות, אבל אנחנו פה לשם האופנה, פחות לשם שמים, ולכן נרשה לעצמנו לחטוא.

בחזרה לברבור. בתוך מקדש שלם של עור חשוף שנקרא חשבון האינסטגרם של בר רפאלי, ברצף של ביקיני ועד עירום מלא, תמונה אחת יצרה השבוע מהומת ממים ברשת. תמונת הנסיכה המקומית עטויה כיסוי ראש חזרה על עצמה באינספור פידים, עם סיפור כיסוי הומוריסטי שעשה צחוק מהסיטואציה, ולאף אחד לא היה ממש ברור למה. התאוריה שלי: התמונה כל כך מושכת שפשוט רצינו עוד סיבות להציף אותה.

יש משהו באישה יפה וסקסית, מכופתרת עד הצוואר ועד פרקי ידיה. תשאלו את קתרין דנב, או למעשה כל אגדת סטייל צרפתית. הסגנון הצרפתי של שנות השישים המאוחרות היה יוצא דופן בעולם האופנה, שבאותן שנים נהנה מאוד מהחופש להתפרע ומהרגליים הכי ארוכות בעולם (הודות לחצאיות שנגמרו בנקודה שבה השלימו את משימתן - כיסוי הערווה). דווקא בימים הגדולים של המהפכה המינית, ימים שבהם הכל מותר, הכל אפשרי ואפשר לתפוס את ג'יין בירקין צועדת חשופת שדיים בקאן ואת טוויגי צועדת נטולת מכנסיים, הצביעו מעצבי העל הצרפתיים בכפתורים. לעומת העיצוב הלונדוני קל הדעת שהשתלט באותה עת על עולם האופנה, והפך בצדק וברוב חשיבות היסטורית לנציגו המהפכני של הדור, נשאר העיצוב הצרפתי קלאסי כתמיד. סקסי ומכופתר כאחד. היצירתיות, המהפכנות שהוביל בעיקר איב סאן לורן סימנו סגנון מובחן של האישה הצרפתית המודרנית בה הודגש הסילואט הנשי לצד היותו מכוסה למעשה.

המעצב איב סן לורן והשחקנית קתרין דנב, פריז, 1966. AP
קתרין דנה ואיב סאן לורן, פריז 1966. יצירתיות ומהפכנות שסימנו סגנון מובחן/AP
צבעוניות מונוכרומטית, צללית ישרה והיעדר מחשופים הפכו לסמל לתחכום, לרמה גבוהה, לאינטיליגנציה עיצובית

אחד הסרטים המופתיים מבחינת סגנון ואופנה שידע הקולנוע אי פעם הוא "יפהפיית היום", העוסק באישה בורגנית ועדינה מהמעמד הגבוה (דנב), הבוחרת לעסוק במקצוע העתיק בעולם משיקולים פסיכולוגיים כאלו ואחרים. בעיני חובבי אופנה תהיה העלילה משנית למדי לנוכח קפסולת הזמן המסוגננת הזו. הרכיסה הכפולה, הצווארונים המכופתרים השונים, השרוולים הנסגרים על פרקי ידיים עדינות. כמה סקסאפיל מתוחכם, מרומז, מעודן יש במראה הזה. כמה אופנה.

היפנים, והבלגים אחריהם, הביאו בשנות התשעים סגנון נזירי וצנוע מסוג אחר לחלוטין. בביגוד מפוסל ובהשפעה ארכיטקטונית נשארו הרוכסנים והכפתורים ונשארה כמות הבד הבלתי מבוטלת, אבל הצללית הנשית נעלמה. צבעוניות מונוכרומטית, צללית ישרה והיעדר מחשופים הפכו לסמל לתחכום, לעיצוב גבוה, לאינטיליגנציה עיצובית.

בשנים האחרונות מחזקת את האופנה הצנועה גם הרוח המדברית ממזרח, בעזרת אייקונות אופנה וסטייל כמו שייחה מוזה בינת נאסר אל מנסד מקטאר. השייחה, אם נתעלם לרגע מהשפעתה הפוליטית שחורגת מהאינטרסים הישראלים ונישאר אובייקטיבים לאופנה, היא אכן מוזה על זמנית ללא ספק. מוזה מהסוג הצרפתי דווקא - כמו כוכבת קולנוע צרפתיה הדורה ואלגנטית היא בולטת בנוכחות יוצאת דופן וטעם בלתי רגיל. שלא לדבר על זה שמלבד פניה אין בה רמז לעור חשוף כלל (לעתים פרקי ידיה חשופים, לעתים רחוקות יותר רמז דקיק לכתפיים) ושיערה תמיד מוסתר בכיסוי ראש, והיא עדיין נשית להפליא ומאפילה על חברותיה לצילומים, גם כששמות כמו קרלה ברוני נמצאים שם. הסוד, כפי שהזכרתי קודם בהקשר הצרפתי, הוא הסילואט המדויק. סוד נוסף - תכשיטים, חגורות ושאר אלמנטים דקים היוצרים אשליות אופטיות מהסוג הסקסי ביותר, ודווקא כשהגוף כולו מכוסה מכף רגל ועד ראש תיצור שרשרת ארוכה עד הטבור אשליה קלה של מחשוף עמוק עד הטבור. כך גם חגורת מותן תדגיש גזרה נשית ותגדיש את הישבן והחזה דווקא, גם בלבוש המכופתר ביותר. ואגב, פרקי ידיים הם המעודנים שבאברים הנשיים, ואין כמו חשיפתם לגירוי פנטזיות על נשיות עדינה. זהו אולי הסוד השמור ביותר של מלכות הז'אנר - מחשוף פרקי יד הוא אחד השווים בנמצא.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
השייחה מוזה בינת נאסר אל-מיסנאד - אשתו השנייה של שליט קטאר. GettyImages
שייחה מוזה בינת נאסר אל מנסד מקטאר. מוזה על זמנית בכיסוי מוקפד שמאפילה על חברותיה/GettyImages
פרקי ידיים הם המעודנים שבאברים הנשיים, ואין כמו חשיפתם לגירוי. זהו אולי הסוד השמור ביותר של מלכות הז'אנר

אם כך יש משהו באמרה השחוקה שבטח שמעתן בתקופת ההתבגרות שלכן - מקום לדמיון מעולם לא הזיק לפנטזיה. למעשה, מקום לדמיון מאכיל פנטזיות. ליצירת מראה צנוע-סקסי מושלם חשוב לומר שיש מקום חשוב לאביזרים ולאיפור. בדרך כלל אם את חושקת במראה המכוסה והמכופתר ודווקא לא מעוניינת בקונוטציות התרבותיות המתלוות אליו יש מקום לאיפור (שפתיים או עיניים - מה שהכי נכון לך, אל תבחרי בשניהם - בדרך כלל זה מקלקל את הלוק), לנעליים (סנדלי סטילטו עדינים ופתוחים/ נעלי סירה מחודדות וסקסיות, במיוחד כאלו שחושפות מעט קצוות של אצבעות. הימנעי בכל דרך ואופן מנעליים גסות מכל סוג, זה פשוט לא יעבוד - פלטפורמות, עקבים צ'אנקיים), לתיק (כל תיק שיש בו אלגנטיות) ולתכשיטים (נסי את השרשרת הארוכה שתאריך את הצללית שלך ואת הטבעות שיאריכו את האצבעות שלך).

לא סיימנו עם המראה הצנוע, עוד נגיע אליו בהקשרים אחרים ובמדורים אחרים עם כוונות שונות, אבל עד אז - שתהיה לכולנו חתימה טובה ושנה מצוינת.

צילום וסטיילינג: תמר מרקוביץ
דוגמנית: ניקול שכטר לסוכנות יולי
שיער: רואי דניאל ללוריאל פרופסונל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמלה עם חגורה של גוטה, 340 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
רונן חן סתיו חורף 2015, חולצה 399 ש"ח, חצאית 590 ש"ח. אלון שפרנסקי
סתיו 2015 של רונן חן, חולצה - 399 שקלים, חצאית - 590 שקלים/אלון שפרנסקי
מסימו דוטי שמלת מקסי 655 ש"ח _resize. צילום יחצ חול,
שמלת מקסי של מסימו דוטי, 655 שקלים/צילום יחצ חול
LAUREL למילוס שמלה שחור לבן 1790 ש"ח. יחצ חול,
שמלה של LAUREL לבית מילוס, 1790 שקלים/יחצ חול
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמלת מקסי נשפכת של זארה/מערכת וואלה!, צילום מסך
זום אין: סטיילינג ללבוש צנוע. תמר מרקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
זום אין: סטיילינג ללבוש צנוע/מערכת וואלה! NEWS, תמר מרקוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully