וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים מהמסלול: סקירת תצוגות משבוע האופנה של פריז

אלינור דביר

6.10.2015 / 10:49

המעצבת המוכשרת איזבל מארה מציגה השפעות שבטיות שנותנות טאץ' בוהמייני, אלבר אלבז מנסה בתצוגה של לנוון לנסח מחדש את המלתחה בעידן הלייקים, ובית האופנה ויונה מתקרב אל עבר ההכרה במעגל הנחשק של המקובלים בתעשיית האופנה

איזבל מארה

התצוגה של איזבל מארה בשבוע האופנה של פריז. GettyImages
"ה ניגוד חדש של מינימליזם ומשהו יותר דקורטיבי המעורבבים ביחד"/GettyImages

אחת המעצבות המועתקות ביותר בעונות האחרונות הציגה שוב אוסף הנגוע באסתטיקה המבריקה המזוהה עמה. השפעות שבטיות שנותנות טאץ' בוהמייני מעורבלות בקז'ואל ספורטיבי. "זה ניגוד חדש של מינימליזם ומשהו יותר דקורטיבי המעורבבים ביחד עם גישה ספורטיבית קלילה", היא הגדירה רגע לפני התצוגה.

אל המסלול יצאו דוגמניות עם מכנסי אוברסייז מבולגנות מבדי עור וניילון שנתנו את הטון הספורטיבי/נוודי לתצוגה, אבל ספק אם יהוו פריט מפתח במצעד הלהיטים של הקיץ הבא. מארה אלופה בכל מה שקשור לרקמות, ניטים ואבנים, ובגזרה הזו נצפו על המסלול טופים בגזרות שונות עם הטאץ' הנכון של ההשראה השבטית, כולל חצאית מיני מאותו הז'אנר. עוד פיסים שווים הם הז'קטים הקייציים (לקיץ האירופאי) כמו מעיל מקסי רקום עם קצוות פרומים או בלייזר קטן ושחור עם שרוולים תפוחים ועיטורי מטבעות ואבנים.

התצוגה של איזבל מארה בשבוע האופנה של פריז. GettyImages
רקמות, ניטים ואבנים בטאץ' הנכון/GettyImages

לנוון

התצוגה של לנוון בשבוע האופנה של פריז. GettyImages
אמירות קלאסיות של שחור ולבן במערכות לבוש לבישות/GettyImages

"פעם היינו מעצבים", לדברי אלבר אלבז, "היום אנחנו אימג' מייקרז", אמר והסביר כי "היום בגדים צריכים להיראות טוב לא רק על הגוף או בראי, אלה גם בסמארטפון". "אני לא מתלונן, אני רק תוהה ושואל לגבי תפקיד האופנה בעידן של היום, וסיכם ב-"אני חייב להראות את האקסטרים".

האקסטרים היה חמקמק משהו, כי אלבז הציג 70 מערכות לבוש שממבט ראשון נראו די לבישות. הוא פתח באמירות קלאסיות של שילובי שחור ולבן עם נגיעות של ניוד ואדום, עבר לשמלות קוקטייל מבריקות וצבעוניות, ואז לבדים גלאמיים מנצנצים יותר. לקראת הסוף הציג הדפסים גלאמיים וערבוב עשיר של מקרמים. יותר מהכול היה כאן ניסיון לנסח מחדש את המלתחה בעידן הלייקים.

התצוגה של לנוון בשבוע האופנה של פריז. GettyImages
שמלות קוקטייל עם הדפסים גלאמיים/GettyImages

ויונה

התצוגה של ויונה בשבוע האופנה של פריז. GettyImages
אווירת לנז'רי עם טוויסט אוורירי מודרני/GettyImages

לפני שלוש שנים קנתה האוליגרכית הקזחית גוגה אשכנזי את בית האופנה הצרפתי הוותיק ויונה. זה קרה על הדרך, כשפגשה את היו"ר מטאו מרצוטו במהלך קניית שמלה. בסוף היא רכשה את החברה כולה, ומינתה את עצמה ליו"ר ולתפקיד המעצבת הראשית של המותג - מהלך שגרר גיחוך וגלגולי עיניים מצד חוגי האופנה המערביים שסברו שהנובורישית מהמזרח שהגיעה לאן שהגיעה בזכות קשריה בצמרת השלטון באה לשחק באופנה. אשכנזי, בת 35 בסך הכל, דווקא הצליחה להשיב עטרה ליושנה והחזירה את בית האופנה שנוסד לפני למעלה מ-100 שנים לכותרות.

העונה היא מציגה לראשונה את קו הרדי-טו-וור לא תחת ניהולה האמנותי הבלעדי. שחקן החיזוק שלה הוא חוסיין שאליאן, שעיצב את שני אוספי הקוטור האחרונים של ויונה. מרבית מקולקציית אביב-קיץ 2016 של ויונה מורכבת משמלות מקסי ארוכות ונוזליות בגזרת לנז'רי בגווני ניוד, תכלת, שחור וזהב. על המסלול נצפו שכבות בד סמי שקופות וקפלים בתנועה שמזוהים עם מורשת המותג עם טוויסט אוורירי מודרני. המחשופים בחלק העליון נעו בין וי מתון לוי עמוק או עגול בקו הצוואר ולוו בשכבות טול שקופות ודיגום א סימטרי מכוון. התוצאה הקוהרנטית לא הפילה אף אחד מהרגליים אמנם, אבל כן הייתה בא אמירה רומנטית נגועה בתמימות ובצניעות שעשויה לקרב את אשכנזי לעבר הכרה במעגל הנחשק אליו היא שואפת להתקבל.

התצוגה של ויונה בשבוע האופנה של פריז. GettyImages
התוצאה הקוהרנטית לא הפילה אף אחד מהרגליים, אבל הביאה אמירה רומנטית תמימה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully