וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תורת הצבע ואמנות אחזקת המברשת: בתי הספר לאיפור המוצעים כיום בשוק

הילה רמלר

14.10.2015 / 16:47

מקצוע האיפור פותח דלת לעולם האופנה והזוהר, אך מלבד זאת, הוא מאפשר לשולטים בו לחולל קסמים, וכן להתפרנס יפה. אספנו את המקומות העיקריים בהם לומדים לעשות את זה הכי טוב. אמנם לא יהיו שם נפנופי שרביט אבל כן יעבירו לכם ידע אפקטיבי ולא מעט סודות

אישה מתאפרת באוטו. ShutterStock
מאפרת את עצמך בתנאי שטח מאתגרים? לפחות תלמדי איך עושים את זה נכון/ShutterStock

מאפר מקצועי הוא אמן ויוצר, הפנים ולפעמים גוף האדם משמשים לו כקנבס. למרות שאמנות האיפור היא היבט אחד של עולם הקוסמטיקה, מאפרים משתמשים במגוון רחב של טכניקות שונות שהופכות את הקריירה המיוחדת הזו למאתגרת אך גם מעניינת ומהנה.

לא פעם אנשים תוהים איך המאפרים מחוללים את הקסם, כי לא משנה עד כמה הם מתאמצים התוצאה לא יוצאת מושלמת כמו של מאפר מקצועי וזה, גורם להם לרצות לזרוק את תיק האיפור מחלון חדר האמבטיה נכון שלהיות אמן איפור זה להיות יצירתי, ולאפשר לאשים להראות ולהרגיש טוב יותר אבל כדי להצליח, לעשות את נכון ולהתקדם צריך ללמוד בצורה מקצועית ומחושבת.

מאיפור אפקטים מיוחדים דרך אופנה, תיאטרון ועד איפור כלה, יש כיום מגוון רחב של אפשרויות וברגע שמחליטים לפתח קריירה של אמן איפור צריך למצוא בית ספר שיענה על כל הצרכים האקדמאים. בחירת בית ספר כזה יכולה להיות קשה ובחירה לא נכונה תגרום לבזבוז זמן וכסף. עם כל האפשרויות שם בחוץ איך תדעו מה מתאים לכם?

זה באמת תלוי בסדר העדיפויות ובמטרה שאליה אתם מכוונים. כדאי לקחת בחשבון גם מיקום נוח עבורכם, תעודת הסמכה, תקציב והזמן שיש ברשותכם. כדי לעזור לכם להתחיל בחיפוש הנה רשימה של בתי ספר העיקריים והבולטים לאיפור מקצועי שאולי תעזור בצמצום הרשימה ובמציאת המקום המתאים לכם. מוכנים לחולל קצת קסם? הנה המקומות הטובים להתחיל וללמוד את התורה.

מיקי בוגנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

את מיקי בוגנים אין צורך להציג, בוגנים מאפר ומעצב שיער עם למעלה מ-23 שנות ניסיון מקצועי בתעשיית היופי והאופנה בארץ ובעולם. כדי להנחיל את הידע והניסיון הוא הקים אקדמיה ללימוד מקצועות האיפור. האקדמיה ותוכנית הלימודים מפוקחת ומאושרת ע"י משרד הכלכלה ומוכרת לצרכי תשלום באמצעות פיקדון עבור חיילים משוחרים.

מיקום: מתחם בורסת היהלומים ברמת גן.

מורה טוב הוא מורה לחיים: את השיעורים מנחה מיקי בוגנים כמובן, בשילוב מאפרים ידועים ומקצועיים, המביאים את עולם העשייה האמיתית אל תוך כיתת הלימוד. בתום הלימודים עוזרת האקדמיה לבוגרים במציאת מקומות עבודה.

סוג של אג'נדה: אווירת לימודים אישית ואינטימית – מעין "בוטיק" ללימודי איפור - מעט תלמידים והימנעות מהמולה. שיטת הלימוד מעודכנת בהתאם למתרחש בעולם האיפור - טכניקות איפור מתקדמות, חומרי עבודה מגוונים ולימוד אובייקטיבי - החל מערכת האיפור שמקבלים בתחילת הלימודים, דרך חנות השירות בביה"ס, וכלה בעבודה המעשית במהלך השיעורים עצמם.

מסלולים: מסלול הדגל של האקדמיה הינו קורס איפור מקצועי המתמקד בתחום הביוטי (יופי) ומכשיר את בוגריו באיפורי ערב, כלות, יופי, אופנה וטלוויזיה. בנוסף, האקדמיה מקיימת מפעם לפעם מסלולים של השתלמויות וימי עיון המותאמים באופן ייחודי עבור מאפרים מקצועיים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איל מקיאג'

בית הספר לאיפור של איל מקיאז'. אבי פינקלשטיין,
בית הספר לאיפור של איל מקיאז'/אבי פינקלשטיין

רשת מכללות ותיקה וגדולה הפועלת משנת 1998. מסמיכה מדי שנה כ–2000 מאפרים מקצועיים שנמנים עם טובי המאפרים בארץ.

מיקום: 5 מכללות: ת"א, ב"ש, ירושלים, חיפה ובני ברק. מועדי הקורסים רבים ומשתנים תוך הקפדה על מגוון שיעורים וזמינות מבוקר עד ערב שישה ימים בשבוע.

מורה טוב הוא מורה לחיים: צוות המרצים של איל מקיאג' מורכב ממיטב המאפרים בארץ המרבים לעבוד בנישות שונות בתחום לצד היותם מורים. כך, נחשפים התלמידים לתמהיל מעניין ומגוון של טכניקות וסגנונות אישיים.

סוג של אג'נדה: איל מקיאג' מאמינה שלכל אדם יש אני מאמין ייחודי ועליו לגבש ולשמר ייחודיות זו גם כמאפר ולא להיצמד לתבניות, שכן אומנות האיפור הינה אומנות לכל דבר.

מסלולים: קורס Beauty - קורס לצורך רכישת בסיס רחב ואיתן לעולם האיפור. 27 מפגשים של 4 שעות אקדמיות. מעניק כלים לעולם התעסוקתי ותיק עבודות מקצועי.קורס Master Fashion - קורס ההמשך לקורס Beauty, בו מקבלים כלים, ידע וכישורים לעבודה בעולם האופנה, כגון: איפור למסלולי תצוגות, איפור לצילומי סטילס כולל סקירה של טרנדים וסטיילינג. קורס Special Effects - קורס עתיר ידע וטכניקות, קולנוע ותיאטרון. הקורס כולל ציורי גוף, אפקטים, איפור קרקס, קרנבל, הדמיית פציעות, איפור יפני ועוד. קורס Media Pro – ביצוע הפקת אופנה מלאה על שלל מרכיביה כמו: שיער, איפור, תפאורה, אביזרים, ועוד.

בית הספר לאיפור של איל מקיאז'. אבי פינקלשטיין,
בית הספר לאיפור של איל מקיאז'/אבי פינקלשטיין

בועז שטיין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בועז שטיין מאפר ומורה איפור בכיר מזה 20 שנים. מסלולי הלימוד שלו מוכרים ע"י משרד התמ"ת ומורשים ללימוד במכללות ובמרכזי הכשרה שונים.

מיקום: סניפים המפוזרים ברחבי הארץ. (לבירור: 03-6916061)

מורה טוב הוא מורה לחיים: כל אנשי הצוות מוסמכים מטעמו ללמד את השיטה. תוכניות הלימוד והקורסים בפיקוח מלא של המטה התל אביבי. במהלך כל קורס מובטחת נוכחותו של בועז עצמו.

מסלולים: ביה"ס מציע שני מסלולי הכשרה - המסלול השלם 25 מפגשים הכוללים 125 שעות אקדמאיות. הקורס כולל נושאים כמו תורת הצבע, מורפולוגיה של הפנים , תקשורת בין אישית ואתיקה מקצועית. ו גם איפור כלות והפסיכולוגיה מאחוריה, עבודה על סט הצילומים (טלוויזיה), סטיילינג, אבזור תדמית ואיפור צילומי סטילס. קורס איפור יופי, כלות ואירועים 15 מפגשים 120 שעות אקדמאיות. גם כאן הנושאים מגוונים וכוללים בין היתר: חיבור בין קוסמטיקה לאיפור, הנחת מייק אפ והסתרת פגמים, תורת האור והצל, איפור מתקן, איפור כלות, איפור נשים מבוגרות, טכניקת עבודה להעברת סדנאות אישיות - הקניית כלים בהוראה ,שיווק ואסתטיקה.
*בסיום הקורסים מתקיים יום צילומים מרוכז של עבודות התלמידים אשר משמש אותם כחלק מתיק עבודות לתחילת הדרך המקצועית

משהו מיוחד: קורס HD למאפרים בלבד: 4 מפגשים שמתייחסים למהפכת השידור החדשה הHigh Definition- תמונת המסך החדה שחושפת פגמים וליקויים בפניהם של המצולמים.

ירין שחף

בית הספר לאיפור של ירין שחף. עדו לביא,
בית הספר לאיפור של ירין שחף/עדו לביא

בית הספר לאיפור של ירין שחף, הנחשב כיום לבכיר המאפרים בישראל, הוקם בשנת 1986. הוא מכשיר מאפרים מקצועיים בתחומי האיפור השונים ומאפשר להם "להגשים חלום ולעסוק בתחום הכי צבעוני ומהנה שיכול להיות".

מיקום: מנדלי מוכר ספרים 7, תל אביב

מורה טוב הוא מורה לחיים: לצידו של שחף צוות מורים, מאפרים בולטים בתחומם, כשהדגש לא רק על מקצועיות אלא גם על רמה פדגוגית. בבית ספר מתקיים קורס הוראה והדרכה בתחום.

אג'נדה: לבית הספר אין קו של מוצרי איפור, התלמידים נחשפים לכל סוגי המוצרים והטכניקות, וכך גם הייעוץ ושירותי האיפור השונים שמציע בית הספר. כמו שמגדיר זאת ירין שחף עצמו: "מדובר בהדרכה נטו, ובהדרכה אנחנו מספר אחד".

מסלולים: מגמת איפור כוללת את הקורסים: איפור מקצועי PRO, איפור לכלות וערב, איפור לקולנוע ובמה, איפור בשיטת AIR BRUSH, איפור כלות ואופנה למאפרים, קורס הדרכה והוראת מקצועות היופי. מגמת סטיילינג נבנתה מתוך מחשבה מקיפה והבנה של צרכי תעשיית היופי בארץ. מועברת על ידי סטייליסטים ומעצבים מובילים - החל מסטיילינג ללקוחות פרטיים ועד לסטיילינג לכתבות אופנה ומגזינים. מגמת תסרוקות עיצוב שיער לכלות, הפקות ופרסומות. התוכנית ממוקדת בעיצוב תסרוקות ואינה מצריכה ידע קודם במקצוע הספרות מיועד לעוסקים במקצועות היופי. השתלמויות בית הספר מקיים ההשתלמויות עוסקות במגוון תחומי היופי השונים: איפור, שיער, סטיילינג וגם בחלק השיווקי/מיתוגי של המקצוע.

*בית ספר יוזם ויוצר הזדמנויות עבודה עבור בוגריו במגוון מקומות תעסוקה בעולם היופי.

בית הספר לאיפור של ירין שחף. עדו לביא,
בית הספר לאיפור של ירין שחף/עדו לביא

נאטשה דנונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

את בית הספר פתחה נטאשה דנונה בשנת 2002. תוכניות הלימוד פותחו על ידי דנונה והן מבוססות על ניסיון ואינסטינקטים אישיים. הלימודים בפיקוח משרד התמ"ת ומוכר כפיקדון לחיילים משוחררים.

מיקום: אחד העם 28 בניין פלטין תל אביב.

מורה טוב הוא מורה לחיים: דנונה מלמדת חלק גדול מהשיעורים והמורים שלצידה הם מאפרים ותיקים שעברו הכשרה ארוכה בבית הספר.

סוג של אג'נדה: כדי ללמד להשתמש במוצרי איפור, שהם הכלים החשובים בעבודת המאפר, צריך המורה להכיר היטב את המוצר ולסמוך על איכותו – מוצרים יוצאים מהשוק ומתחלפים כל הזמן לכן החלה דנונה בפיתוח קו מוצרים משלה ואיתם היא מלמדת.

מסלולים: מסלול ביוטי בו נלמדות טכניקות שונות של הבסיס. דנונה מלמד מגוון לוקים וסגנונות אך כל אחד מהם נלמד בדרכים שונות על מנת להתאים לכל מבנה פנים. עוד נלמדים: תורת העור, מורפולוגיה של תווי פנים, שווק, התנהלות מקצועית ועוד. Ted pro קורס איפור אופנה מיועד גם למאפרים מקצועיים בוגרי בתי ספר אחרים. הקורס כולל התמחות באיפור אופנה מקצועי לכתבות, תצוגות, במה, קליפים וטלוויזיה – פרויקט הגמר מתקיים בסטודיו של אחד מצלמי האופנה המובילים. עוד יש השתלמויות וקורס עיצוב שיער למאפרים מקצועיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יוסי ביטון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית הספר הוקם לפני 11 שנה על ידי המאפר יוסי ביטון, גם בית הספר זה מציע אפשרות לימוד על חשבון מענק הפיקדון של חיילים משוחררים.

מיקום: סניפי הדגל ממוקמים בחיפה, בתל אביב ובכרמיאל.
מורה טוב הוא מורה לחיים: את השיעורים מעבירים אנשי מקצוע שכל אחד ואחת מהם הוכשר אישית על ידי יוסי ביטון.

סוג של אג'נדה: ההתמחות העיקרית הינה העצמה אישית מתוך תפיסת מציאות כי תווי הפנים שלנו הם משקפים את הפנימיות שלנו. ביטון מפתח בהתמדה טכניקות מתקדמות וחדשניות, בימים אלו הוא עובד על פיתוח בתחום של 'איפור טיפולי רפואי' ביחד עם מומחה יפני בתאי גזע".

מסלולים: המסלול משלב בתוכו מספר תחומים כמו איפור יופי, כלות ואירועים, איפור לתצוגות אופנה, לצילומי סטילס וטלוויזיה, איפור תיאטרון, איפורי גוף וכו'. התוכנית מתעדכנת בהתאם לחידושים העולמיים בתחום האופנה. בית הספר מספק את כל מוצרי האיפור במהלך הקורס וכרטיס חבר (מקנה הנחות ברכישת מוצרים וכניסה למאגר המאפרים של בית הספר). במקום עמדות איפור לצורך תרגול וכן יכולים התלמידים להשתתף בשיעורים חוזרים ולצפות בהדגמות.
הקורס כולל שני ימי צילום לבניית תיק עבודות מקצועי ע"י צלם אופנה בכיר. עם סיום הלימודים מקבלים 2 תעודות רשמיות: תעודה מקצועית של משרד התמ"ת ותעודת דיפלומה בינלאומית מעוטרת כסף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוית אסף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת בתי ספר לאיפור ומקצועות היופי הוקמה בשנת 1999 ונמצאת בבעלותה הפרטית של רוית אסף, מלכת יופי לשעבר ובוגרת מנהל עסקים וכלכלה.

מיקום: תל אביב, ירושלים, אשדוד ובאר שבע בקרוב גם סניף חדש בצפון הארץ.

מורה טוב הוא מורה לחיים: סגל ההוראה בנוי מאנשי מקצוע מוכרים ומובילים בתחומם. צוות בעל מוניטין רב בתעשיית היופי, עם ותק וניסיון מקצועי של כ-10 שנים לפחות בארץ ובחו"ל.

סוג של אג'נדה: מעבר לערכים המקצועיים, אסף עומדת מאחורי ולפני המותג. היא מעבירה שעורים, נגישה לתלמידים ומקפידה על הכרות אישית איתם. המסר: אני כאן בשבילכם - מעבר לאמירה המקצועית הבלתי מתפשרת, בית הספר הוא בית חם, היחס והשרות הם מעל הכול.

מסלולים: מגמת איפור: מקצועי, אומנותי, airbrush, איפור קבוע וקורס הוראה והדרכה. כמו כן מגמות: שיער, סטיילינג, ומגמת טיפוח וציפורניים (מניקור, פדיקור,בנייה, עיצוב גבות שזירת ריסים ושעוות גוף). ישנם גם קורסי המשך, השתלמויות מקצועיות ושיעורי חיזוק בנושאים ספציפים ללא עלות. לתלמידים ניתנת האפשרות להגיע לימי צילום נוספים ללא עלות על מנת לחזק את תיק העבודות שלהם, והם מקבלים מעבר לתעודה המקצועית והבינלאומית גם תעודה מטעם משרד הכלכלה.

עדה לזורגן

בית הספר לאיפור של עדה לזורגן. עדן גבאי,
בית הספר לאיפור של עדה לזורגן/עדן גבאי

בסטודיו של עדה לזורגן יש כיתות קטנות ואינטימיות ובהן היא מלמדת את כל תורת האיפור שלה. לזורגן מאפרת ותיקה ומוערכת מביאה ניסיון רב משנות עבודתה בניו יורק ובמגזינים נחשבים כמו ווג, מדמואזל והארפר באזר.

מיקום: דיזנגוף 48 תל אביב

מורה טוב הוא מורה לחיים: הצוות מורכב ממאפרים ותיקים, בוגרי הסטודיו שטופחו ונבחרו בקפידה על ידי לזורגן ומתמחים באיפור על פי השיטה הייחודית שלה.

סוג של אג'נדה: קטן מוקפד אבל ממזר – ממוקד ומתוחכם.

מסלולים: קורס איפור מקצועי בן 15 מפגשים נאמנה להצהרה שלה הקורס מהיר, ממוקד, יסודי ומתוחכם. הוא כולל ערכת איפור, תיק עבודות, תעודת מאפר בינלאומית ויום צילום מקצועי. על כל 3-4 תלמידים ישנו מורה בכיר והדגש הוא על תרגול שוטף, פרקטיקה וכמובן יחס אישי. השתלמות למאפרים מקצועיים בו הם מתעדכנים בטרנדים העכשוויים, בטכניקות איפור חדשים, מוצרים חדשים (כולל כאלו המותאמים לעידן התלת מימיד וה-HD והתאמת האיפור לאקלים הישראלי.

בית הספר לאיפור של עדה לזורגן. אלדד שושן,
בית הספר לאיפור של עדה לזורגן/אלדד שושן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully