וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנה וינטור וחלוצות החלל

אלינור דביר

14.10.2015 / 12:48

הגאלה של ווג במכון התלבושות של המטרופוליטן בניו יורק תתמקד השנה בנושא אופנה בעידן הטכנולוגי, ותחקור את הקשר בין אופנה שנוצרה על ידי אנשים מול אופנה שנוצרה על ידי מכונה. צפו לכוכבות דוהרות באאוטפיטים בסגנון חללי לצד שמלות קוטור בעבודת יד

התצוגה של ג'ון גליאנו למיסון מרג'יאלה בשבוע האופנה של פריז, ספטמבר 2015. GettyImages
האופנה החללית של ג'ון גליאנו למרג'יאלה בשבוע האופנה של פריז. בקרוב על טיילור סוויפט?/GettyImages

בעוד ש"צ'יינה טרו דה לוקינג גלאס" מככבת בראש רשימת התערוכות המבוקשות לשנת 2015, הוכרז אתמול שהגאלה השנתית המתקרבת של מוזיאון המטרופוליטן תתמקד בנושא fashion in an age of technology: manus x machina, ובתרגום חופשי - אנושי מול מכונה: אופנה בעידן הטכנולוגי.

התמה תחקור את הקשר בין אופנה שנוצרה על ידי אנשים מול אופנה שנוצרה על ידי מכונה. מגזין ווג ארה"ב בראשות מאדאם וינטור, הפטרונית המארחת של המיזם, חשף שבתערוכה יוצגו 100 מערכות לבוש, חלקן מוכנות ללבישה וחלקן קוטור, תוך הדגשת הקונטרסטיות שבין רקמות מסורתיות, אפליקציות בתפירה ידנית, הדפס מצויר, סריגה ידנית ותחרות אל מול כאלה שנעשו על ידי מדפסות תלת ממד, חיתוכי לייזר והדפסי לייזר.

ההכרזה על הנושא בתום סבב שבועות האופנה לקיץ הבא רלוונטית מתמיד. המנעד הרחב בין שימוש בטכנולוגיה חדישה כמו בתצוגות של סטלה מקרטני, דיור ושאנל אל מול שימוש בעבודת יד מסורתית במסלולים של איזבל מארה וולנטינו טרף את הקלפים מחדש. "באופן מסורתי, ההבדל בין פריט קוטור לפריט מוכן ללבישה מתבסס על עבודת יד מול עבודת מכונה", לדברי אנדרו בולטון, האוצר הראשי של מכון התלבושות של המטרופוליטן בניו יורק, "אבל לאחרונה האבחנה הזו מיטשטשת יותר ויותר כאשר שתי הדיציפלינות השתכללו וגולשות לשני הצדדים". התערוכה תציג גם הדגמות חיות של הדפסת פריטי לבוש במדפסת תלת ממד כדי להמחיש למבקרים כיצד זה קורה בפועל.

חבר הנאמנים שיכהן השנה לצד אנה וינטור גם נחשף, והוא כולל את המוזיקאים אידריס אלבה וטיילור סוויפט, המעצבים ניקולה גסקייר, קרל לגרפלד ומיוציה פראדה לצד פרסונה מהעולם הטכנולוגי - ג'ונתן איב, המעצב הראשי של אפל.

האירוע המפונפן יתקיים בשני למאי 2016, וכל ההוז אנד שמוז ילבשו את מיטב היצירות של מעצבי העל ויתקבצו בכניסה למטרופוליטן כדי להצטלם מכל זווית אפשרית. בהתאמה לנושא ניתן לצפות ללוקים בסגנון חללי לצד בבושקות בעבודת יד. מה שבטוח - יהיה מעניין.

שימוש בטכנולוגיה חדישה בשבוע האופנה בפריז

תצוגת האופנה של לנוון בשבוע האופנה של פריז. GettyImages
אופנה שנוצרה על ידי מכונת הדפסה דיגיטלית בתצוגה של לנוון/GettyImages
תצוגת האופנה של לואי ויטון בשבוע האופנה של פריז. GettyImages
הדפסות לייזר ותלת מימד בתצוגה של לואי ויטון/GettyImages

שימוש בעבודת יד מסורתית שימוש בטכנולוגיה חדישה בשבוע האופנה בפריז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תפירה ידנית של רקמות תחרה בתצוגה של ולנטינו/מערכת וואלה!, צילום מסך
התצוגה של איזבל מארה בשבוע האופנה של פריז. GettyImages
רקמה בסגנון שבטי- מסורתי בתצוגה של איזבל מארה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully