וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זום אין: סודות היופי הנצחי

תמר מרקוביץ'

2.11.2015 / 8:53

אולי שמתן לב לתופעה המעניינת - בקרבנו מסתובבות אלות. נשים יפות שלא ממהרות להזדקן. נשאלת השאלה למה אנחנו מוציאות כל כך הרבה כסף על בגדים, שיער, ציפורניים וכושר ולא על טיפולי פנים? הנה כל מה שצריך לדעת על אנטי אייג'ינג. אתן תודו לנו על זה בגיל 45

זום אין: טיפולי עור ואנטי אייג'ינג. אלון שפרנסקי,
לא חייבים להפקיר את הפנים להליכים פולשניים במיוחד/אלון שפרנסקי

הפנטזיה של חיי הנצח נצחית כמעט כמו האנושות עצמה. כבר במאה ה-22 לפני הספירה (!!) נמצאו עדויות ספרותיות לגיבור המחפש חיי נצח בעלילות גילגמש, והמיתולוגיה היוונית מלאה באלים האולימפיים השומרים על חיי הנצח בעזרת מזון האלים - האמברוסיה, ומשקה האלים - הנקטר. אף אחד מהם לא מזריק בוטוקס ובכל זאת ונוס ונפטון ומדוזה וכל שאר החבורה העליזה שומרת על מראה קבוע ונצחי. אין לדעת אם היו ילדים פעם, אבל הם נשארו לנצח מבוגרים צעירים.

אולי שמתם לב לתופעה המעניינת של השנים האחרונות - בקרבנו מסתובבים אלים. כן כן, אלים. כמה שנים בראד פיט מסתובב עם אותן פנים נעריות, גם אחרי שכיבה את הנרות מעל עוגת יומולדת 50? ואשתו אנג'לינה, האם משהו משמעותי השתנה במראה שלה בשני העשורים האחרונים למעט צבעי השיער והתסרוקות?

פעם זה היה אחרת. נניח בריז'יט בארדו או ג'יין בירקין, כוכבות הסיקסטיז המופלאות, אלו שלפני עידן הפוטושופ והריטושים הפיקו אינספור צילומי אופנה וגם פפארצי מפילי לסתות, אלו שעליהן אפשר לומר "אין את זה ביותר יפה". ובכן, כל זה היה נכון לשנות העשרים והשלושים שלהן. שתי הכוכבות הידועות בחיבתן לטבעי ולטבע, ובחוסר הערכתן לסכין המנתחים הקומסטיים הן אולי דוגמא קיצונית, ולא בטוח שחברותיהן לדור שדווקא הפקידו (או הפקירו) את פניהן למתיחות ולטיפולים פולשניים נראו בהכרח טוב יותר כנשים בוגרות. אלא שהתופעה של השנים האחרונות היא מעט אחרת. אולי שמתם לב שהזמן פשוט עוצר מלכת עבור אלו שהפרוטה מצויה בכיסם או שפניהם הם נכסם העיקרי?

אנג?לינה ג?ולי. ווג, צילום מסך
אנג'לינה ג'ולי מתוך צילומים לווג ארה"ב, אוקטובר 2015. משהו משמעותי השתנה אצלה בעשורים האחרונים?/צילום מסך, ווג
מהי מהות הפנטזיה הכי כמוסה של כל אישה אם לא לחיות בביטחון ועם ניסיון החיים של בת 30 פלוס ולהיראות בת 20 פלוס?

ניקח את בר רפאלי לדוגמא: אנחנו מכירים אותה כבר 16 שנה, ולפחות בשתים עשרה השנים האחרונות הפנים שלה הן אותן פנים. כן, הגנטיקה נהדרת. ובכל זאת - גם בארדו נהנתה בזמנו מכל הזוהר הבלונדיני המשגע הזה, שבחשיפה הגבוהה לשמש (המוכרת לנו גם מהאינסטגרם של בר) הלך והתכלה כשם שנהוג בטבע. אצל בר הכל נהיה זוהר יותר, כך נראה לפחות. הילדה בת 30 - זה הגיל שבו הספידו את נשות הפרונט של תעשיית הבידור, ודי לחשוב על דור דוגמניות אחד קודם לדורנו, והיא בשיא תהילתה.

ומהי מהות הפנטזיה הכי כמוסה של האישה, של כל אישה, אם לא לחיות בביטחון ועם ניסיון החיים של בת 30 פלוס ולהיראות בת 20 פלוס? אז מה הסיפור עם האנטי אייג'ינג הזה? אנטי-א?ייג'ינג (מאנגלית: Anti-Aging, עיכוב תהליכי הזדקנות) הוא תחום ברפואה העוסק בחקר ההאטה של תהליכי הזדקנות מערכות החיים של האורגניזם ושל האדם בפרט. המונח הוא יחסית חדש והוא תולדה של תעשייה ענפה שהתפתחה והחידושים האחרונים במדעי הרפואה והביולוגיה בשנים האחרונות בעקבות פיצוח הגנום האנושי וגילויים חדשים. כמו מושגים אטרקטיביים רבים אחרים, גם האנטי אייג'ינג עבר זילות שיווקי ומנוצל לעתים שלא לצורך. חשוב לציין כי לא ניתן לעצור את ההזדקנות של בעלי החיים, ולא בכך עוסק מדע זה, אלא בהאטת קצב ההזדקנות. כל החוקרים מסכימים מעל לכל ספק כי מרכיב מרכזי בתהליך הוא קיום אורח חיים בריא - הימנעות מחשיפה ממושכת לגורמים מזיקים ושמירה על תפריט מאוזן, שינה במידה הנכונה, פעילות גופנית וצמצום מתח. וללא ספק גם לקוסמטיקה מקום מכובד ברשימת המצוות, כי בכל זאת אנחנו בספק אם חייהם של כל אותם כוכבים שעלו לכם בראש במהלך הקריאה עד כה נהנים מחיי כפר שלווים ומאוזנים כפי שמשתמע מההמלצות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
בר רפאלי. אינסטגרם, צילום מסך
בר רפאלי. גם בגיל 30 הכל נראה זוהר יותר מבעבר/צילום מסך, אינסטגרם
כל החוקרים מסכימים כי מרכיב מרכזי הוא אורח חיים בריא, וללא ספק גם לקוסמטיקה יש מקום מכובד בתהליך האטת ההזדקנות, כי בכל זאת, אנחנו בספק אם הכוכבים המפורסמים נהנים מחיי כפר שלווים ומאוזנים

אם כן, העתיד כבר כאן, ובשנים האחרונות הוא נהיה זמין יותר ויותר עבור נשים וגברים מהמעמד הבינוני. במחיר של מגפיים אפשר למצוא טיפול פנים אפקטיבי ומשמח לבב אנוש - איזה מגפיים? שאלה מצוינת עם תשובה מצוינת - כשם שתמצאי מגפיים ראויים במחירים של 300 שקלים ועד 2000 שקלים - כך גם טיפולי פנים ואנטי אג'יינג. כמו בהרבה דברים אחרים גם כאן המחיר הוא לא בהכרח הפקטור המכריע את האפקטיביות או את רמת הטיפול. בתום שלושה חודשי התחקיר המהנה בחיי אני יכולה לשאול בתמיהה אינסופית - איך לא עשיתי את זה קודם?

כפי שהודיתי בעבר בעובדה שיש לי שיער מאתגר מטבעו כך אהיה הוגנת ואודה הפעם כי בעור טוב דווקא התברכתי. כשהייתי בת 20 הבטיחו לי שהעור המעורב שלי שנוטה לשמנוניות יהיה נכס בעוד כעשור, הבטיחו ונוכחתי. ככזו מעולם לא הצליחה עד היום לשאת את תחושתו של מגע קרם, כמעט כל קרם על פניי, אלא בארצות הקור בתנאי יובש קיצוני. גם צבע העור החום שנולדתי איתו הביא את התפיסה המוטעית שקרם הגנה זה לחלשים, אבל יאמר לזכותי שרוב הזמן אני מתעבת שמש ומשתדלת להימלט ממנה (זה תירוץ שלא תופס אצל הקוסמטיקאיות אגב). כך חלפו השנים והגעתי לגיל 35 עם אפס ניסיון בטיפולים קומסטיים או במגע הקרמי של חומרים נוגדי חימצון. אחרי שהבחנתי בדקויות בעור המשופר שלי בתום התהליך לא יכולתי שלא לתהות איך יכול להיות שאני מוציאה כל כך הרבה כסף על ציפורניים ועל שיער ועל בגדים ועל נעליים, ואנרגיות על כושר ועל יוגה, ומעולם לא עלה על דעתי להזמין לעצמי טיפול פנים.

ובכן, דווקא בתור הבורה הגמורה בתחום טיפוח הפנים אני יכולה להגיד שאת הטיפול אצל הקוסמטיקאית לעומת מסכות הפנים שבהן השתמשתי לפעמים בבית, אפשר להקביל למורה פרטית ליוגה למתעניינים בתרגול יוגה מול קריאה בספר הדרכה. החומרים שבהם משתמשים המכונים יותר אפקטיביים מאחר והם נסמכים על התאמה אישית על ידי קוסמטיקאית מוסמכת, בניגוד למוצרי מדף שלא יכולים לסמוך על דיוק המשתמשות הביתיות. מה שמוביל לסיבה השנייה שהובנה לי עד תום התחקיר - גם ההתאמה של המוצרים הנקודתיים וגם הדרכת השימוש בהם בבית, אשר נעשית במקום, מסייעת מאוד להצלחת תכשירים שקיבלתי עוד קודם להתנסות ביתית. שוב, בדומה לתרגול גופני המודרך ומוסבר על ידי מאמן בשר ודם לעומת קריאת ההוראות שכתובות על המכשיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טיפול של חווה זינגבוים. שיטת אבחון קלינית חדשה של העור/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנקודה השלישית והחשובה לא פחות העלתה את המסקנה הבאה: טיפול פנים איכותי, וכל אחד מהמצוינים מטה נכנס לרשימה הזו, סיפק תוצאות מרשימות למרות פערי המחירים. בחלק מהטיפולים תחושת הספא נכחה יותר, בחלק מהם האווירה היתה יותר לבורנטית. בחלק הריח המשגע נכח ובחלק דווקא היעדרו של הריח הוצג כנקודת חוזק ועדות כביכול לאווירה רפואית יותר מקוסמטית. חלק מהטיפולים מציעים טכניקות מורכבות, חלק מסכות מורכבות וכולם המליצו על שגרת טיפוח שאפילו אנטי-קרמית שכמוני מיהרה לאמץ אחרי מספיק הסברים ותוצאות משכנעות. אני בת ה-45 עוד עשויה להודות לעצמי.

אלו הטיפולים בהם התנסנו, כאשר משך כל טיפול 60 דקות:

יונקה פריז
חברת יונקה פריז משיקה בישראל את סדרת המוצרים והטיפול הפועלים על תאי גזע צמחיים לשיקום עור הפנים והשבת מראה הנעורים. הטיפול, שנקרא אקסלנס קוד, הינו טיפול אנטי אייג'ינג הכולל 11 פטנטים ופועל על כל שכבות העור לטיפול בכל סימני ההזדקנות. שמנים אתריים ריחניים וחווית ספא מושלמת, כולל עיסוי ידיים וגב ומתיחות, עם הבונוס הגדול של פנים זוהרות וממוצקות בסופו של הטיפול. מחיר: 699 שקלים.

חווה זינגבוים
הקוסמטיקאית שהפכה לאימפריה, חוה זינגבוים, מפעילה בית ספר לקוסמטיקאיות ובעלת קו מוצרים עשיר, איכותי ואפקטיבי למדי. הטיפול מבוסס על שיטת איבחון קלינית חדשה של העור, טכניקות טיפול חדשות המבוססות על מדע הקוסמטיקה הרפואית, תכשירים טרנס דרמלים (חדירים לשכבות העור) משולבים טכנולוגיות. המוצרים אינם ריחניים למדי אבל אפקטיביים ביותר, במיוחד מסיכת הזהב המרשימה והמחממת, מסכת מילוי הקמטים (הניתנות לרכישה לשימוש ביתי) ומסכת הקירור אשר משווקת לקוסמטיקאיות בלבד. מחירי הטיפול נקבעים על ידי הקוסמטיקאיות עצמן ונעים בין 250 ל-450 שקלים לטיפול, וכאמור מספקים תמורה נהדרת למחיר.

ג'רנטיק
לא מתיימרת למחוק את הקמטים מפניך וגורסת שעור פנים יפה הוא עור פנים בריא ומשום כך משלבת בטיפול גם הדרכת תזונה ותפיסת עולם הוליסטית. מומלץ לעשות סדרה של 5 טיפולים. המשך טיפול יכול להיות בבית עם מוצרי ג'רנטיק. שלב 1:Nettoyant Gommant Marin - ג'ל ניקוי עשיר באלמנטים חיוניים המאפשר ניקוי לעומק הנקבוביות, מסיר תאים מתים, גורם לעור להיות נעים למגע, משמש אותנו כפילינג. שלב 2: Masque Marin - בעלת תפקיד מאוד חשוב, אנטי דלקתית, מחזירה את החיות ואת המינראליים, מיועדת לעור מזדקן חסר לחות וחסר חיות, ממצקת את עצב השריר ואת הרקמות. המסכה מכילה תמציות צמחים, אצות, אבץ, מנגנז, קובלט, פוסטזיום ונחושת. שלב 3: ליפטינג אמיתי – Ger Lift - קרם ליפטינג ביולוגי לפנים ולצוואר, מורכב מ- 6 מרכיבים ביוטכנולוגיים שנרקחו מעולם הים, אצות, אבץ, מנגנז, קובלט, פוסטזיום ונחושת. שלב 4: Base de Jour - קרם בסיס, עשיר מאוד באלמנטים חיוניים, מקדם הגנה, נספג לעור, מאפשר להתאפר עליו. הקרם מכיל חומצת שמנים צמחיים כמו נבט חיטה, חומצות אמינו, ויטמינים, מינראליים ומרכיבים מעולם הים. משך הטיפול 1 שעה. מחיר: 450 שקלים. התרשמנו מאוד לטובה גם מהטיפול וגם מהמוצרים הביתיים, במיוחד מסכת העיניים הנהדרת.

טיפול פנים של רונית רפאל. צילום: אלעד רובינשטיין,
טיפול פנים של רונית רפאל. נסים מתרחשים בזכות החמצן/צילום: אלעד רובינשטיין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טיפול של יונקה פריז. תאי גזע צמחיים שמחוללים פלאים/מערכת וואלה!, צילום מסך

רונית רפאל
חביבת הסלבריטאים ועשירי העולם, והמומחית בטיפולי הבוטיק היוקרתיים היא גם אחת משלנו- רונית רפאל מציעה את המרצדס של טיפולי הפנים, ובתוך כך משיקה טיפול חדש במסגרת טיפולי החמצן שאותם היא מציעה ללקוחותיה.
מדובר בטיפול מתקדם לפנים ולגוף שמבטיח לשפר את מראה ותחושת העור, מעניק בהירות חסרת תקדים ושיפור בסימני ההזדקנות. יהלומי הlift Oxy פועלים על ידי פריצת דרך מורכבת של חמצן, בשילוב אמפולת LEC 40 (פטנט רשום) ואבקת יהלומים שיחד משפרים את מרקם העור ואת הגוון, ממזערים את מראה הקמטים, כתמי השמש וסימני המתיחה ובונים מחדש קולגן ואלסטין ומסייעים במראה עור צעיר ומוצק יותר. לדברי החברה הראשונים שזכו ליהנות מהטיפול החדש היו הכוכבים שהגיעו השנה לאירועי השטיח האדום במהלך פסטיבל קאן. אני הגעתי למסקנה ברגע שבו יצאתי מחדר הטיפולים שאם היו לי 1690 ש"ח להוציא על עצמי מדי חודש לא הייתי מהססת והייתי מעדיפה את סדרת הטיפולים בחמצן על פני לא מעט פינוקים עצמיים אחרים שאפשר לקנות ב-1690 שקלים לחודש. המסכה הביתית נהדרת אבל קשה להשוות לחוויה וכן לאפקטיביות של הטיפול במקום.

דרמלוג'יקה
החברה הותיקה הציעה שילוב מופלא של טיפול פנים נהדר וכן סט מוצרים לשימוש ביתי שפשוט תענוג להשתמש בו. אנחנו עברנו את טיפול WOW מולטי ויטמין אנטי- אייג'ינג (טיפול הדגל של דרמלוג'יקה) - טיפול פילינג ייחודי לשיקום והחייאה המסייע לדחייה של תהליך ההזדקנות המוקדמת של העור. טיפול זה מתבצע בטכניקה ייחודית ובעזרת תכשירים המכילים ריכוז גבוה של מולטי ויטמינים וחומצות פירות. אידיאלי לבעלי עור עם סימני הזדקנות מוקדמת, עור יבש, עור עם נזקי שמש ולעור הזקוק לחידוש והתחדשות של תאי העור. תוצאות מיידיות לאחר הטיפול הראשון. מומלץ בסדרה של 6 טיפולים או כטיפול בודד. קרם העיניים וקרם הפנים הם בעלי המרקם הנעים ביותר ועם הריח העדין והממכר של הניקיון שבסופו של דבר בלטו כמזמינים, קלילים למגע על העור ואפקטיביים ביותר. ברמת שיעורי הבית, התכשירים של דרמלוג'יקה התגלו כתרגול יעיל ומשמח נקבוביות. מחיר טיפול: 350 שקלים.

Bio Phyto - כריסטינה, ספא אקויה
כריסטינה היא חברת קוסמטיקה ישראלית המשווקת למספר מדינות, המציעה גם היא שורה ארוכה של מוצרים ביניהם סדרת אנטי אייג'ינג הנקראת סדרת ביו פיטו עושה שימוש בתכונותיהם של צמחי מרפא יחודיים ומשלבת אותם עם כימיה ירוקה וטכנולוגיות מתקדמות, במטרה להשיב לעור את האיזון הטבעי שלו ואת המראה הבריא מלא הזוהר והחיוניות. הטיפול בספא הצמוד לחמי יואב מציע את הטבילה במרחצאות הגופרית קודם לטיפול, ובכך מבטיחים לטענת הספא את מוכנתו הטבעית של העור לקבלת הטיפול ביתר אפקטיביות על ידי הרחבת הנקבוביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully