וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איפור זה חופש": מאפר ז'יבנשי מבקר בישראל

9.11.2015 / 15:10

כמו בקולקציות הביגוד, ליין האיפור של בית האופנה הצרפתי הקפיד מאז היווסדו על סטנדרטים גבוהים. בעשור האחרון הושקו מוצרים שהיו לרבי מכר. במקביל להצגת רשימת "10 הפריטים המבוקשים", מבקר בארץ מאפר ז'יבנשי ומשוחח בלעדית עם וואלה! אופנה

ליב טיילר בקמפיין מסקרה נואר קוטור של ז'יבנשי. אתר רשמי
ליב טיילר בקמפיין למסקרה נואר של ז'יבנשי/אתר רשמי

ב-1952 ייסד הרוזן אובר דה ז'יבנשי בית אופנה על שמו. הצעיר הצרפתי, בן למשפחה אריסטוקרטית עם מסורת של עיסוקים בתחומי אמנות, נכנס בעצמו לתחום בגיל 17 עם לימודים ב"אקול דה בוז ארט", בית-הספר הוותיק לאמנויות בפריז. מאוחר יותר הוא רכש ניסיון בעבודה עם פייר בלמיין, כריסטיאן דיור ואלזה שיאפרלי. הקולקציה הראשונה שלו "בטינה גרציאני", על שמה של הדוגמנית הפריזאית המצליחה אז, נודעה בחדשנות ושימוש מושכל בבדים לא יקרים.

בגיל 25 הוא היה למעצב הצעיר ביותר בסצנת האופנה המתקדמת בבירת האופנה הצרפתית. אודרי הפבורן הפכה למעריצה מרכזית והוא אף עיצב את בגדיה ב"ארוחת בוקר בטיפאני" (1961). קליינטיות נוספות היו לורן בקל, אינגריד ברגמן, מריה קאלאס, מרלנה דיטריך, גרטה גרבו, גרייס קלי, ז'קלין קנדי, נשות פוליטיקאים, נשות חברה, רוזנות ובארוניות.

אובר דה ז'יבנשי פרש ב-1995. מאז פעלו בבית האופנה מעצבים כמו ג'ון גליאנו, אלכסנדר מקווין, ג'וליאן מקדונלד ומאז 2005 ריקרדו טישי יושב על הכס המלכותי של המנהל האמנותי. עם השנים נוסדו קווי ready-to-wear, בישום, גברים וכמובן גם קו איפור.

מאז ייסודו ב-1989, קו האיפור של ז'יבנשי שמר על הסטנדרטים הגבוהים של בית האופנה. קוטור לפנים, אם תרצו. הצבעים, המרקמים, ולא פחות חשוב - האריזות - הצטיינו באיכות ושידרו יוקרה. פינוק צרפתי מתוק ולא משמין. חדשנות ומקוריות המשיכו להיות מילות מפתח. בתצוגת אביב 2016 בפריז שהתקיימה בספטמבר השנה אופרו עיני הדוגמניות בסגנון חתולי חד ואלכסוני שנראה כמו עבודת מקעקע מוכשר.

קנדל ג'נר בתצוגת אביב 16 של זיבנשי בפריז. GettyImages
קנדל ג'נר והאיפור החתולי שלה בתצוגת אביב 2016 של ז'יבנשי/GettyImages

בעשר השנים האחרונות הושקו מוצרים רבים וכמה מהם הפכו לרבי-מכר. החברה מיפתה את הנתונים וכיום היא מפרסמת רשימה של עשרה מוצרים שמבחינתה היו לאיקוניים. לרגל פרסום הרשימה הלוהטת, הגיע לארץ מאפר ז'יבנשי דומיניק ל'אונור.

ל'אונור, 47, משמש היום כמנהל הדרכה בינלאומי בז'יבנשי. הוא צרפתי-אסייתי יליד פריז, שהחל את דרכו באיפור מקצועי בחברת שיסיידו. ב-1995 עבר לז'יבנשי ומאז, כבר עשרים שנה, מילא מספר תפקידים: שמונה שנים כמאפר בינלאומי, עשר שנים כמדריך בינלאומי ובשנתיים האחרונות, ראש ההדרכה הבינלאומי. הוא מאפר בתצוגות ובצילומים, משתתף בתוכניות טלוויזיה ומנחה סדנאות ואירועי קידום בעולם. אחת כזאת התקיימה בתל-אביב לאחרונה. ל'אונור האמין שהוא מגיע לעיר שמש נצחית, אך זכה במנה גדושה של גשם והפסקות חשמל (הוא שוכן בהרצליה). אבל הוא ענה לנו על מספר שאלות בוערות בתחום איפור-העל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ז'יבנשי - 10 רבי המכר של 10 השנים האחרונות

בסיס לאיפור Actimine/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתי החלה המשיכה שלך ליופי?

"התחלתי את הקריירה שלי במקרה. עבדתי בדוכן בשמים ויום אחד נגש אליי מישהו מז'יבנשי ושאל אותי אם אני רוצה לעבור קורס איפור. אז לאחר קורס ממוקד גיליתי שאני אוהב את זה. עד אז הייתי גבר רגיל שלא הבין כלום באיפור ופתאום גיליתי שאני אוהב איפור. הייתי בן 24".

מהי פילוסופיית האיפור שלך?

"פילוסופיית האיפור שלי היא פשטות. זוהי הפילוסופיה הטובה ביותר. היי עצמך תמיד. איפור זה חופש!"

האם אתה סבור שכיוון שז'יבנשי הוא מותג אופנה יש לכך
השפעה על מוצרי האיפור?


"כן. אפשר למצוא קשר לאופנה של ריקרדו טישי (המנהל הקריאטיבי בז'יבנשי. נ.ס.) בכל תכשירי האיפור שלנו. ההשראה של סדרת שפתוני לה רוז' היא העור והניטים באריזה".

מה היו שיתופי הפעולה הבלתי נשכחים שלך עם ידועניות?

"כל הלקוחות שלי הן סלבריטאיות עבורי".

איפה היית רוצה לשמש כמאפר ולא היית?

"בשלוש תצוגות האופנה האחרונות של אובר דה ז'יבנשי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תאהבו נשים"! דומיניק ל'אונור/מערכת וואלה!, צילום מסך

איזה טרנד איפור היית רוצה שייעלם?

"הפיסול המושלם של הפנים. איפור צריך להיות עם תוצאה טבעית. לא מפוסלת. זה טרנד שהולך וגווע".

מה שואלים אותך הכי הרבה כמאפר?

"השאלות האופייניות הן מהו הטרנד הבא, האם האיפור שלי מושלם, ואיזו עצה אתה יכול לתת לי".

נניח שאני ממהרת, אך עדיין רוצה להיראות טוב. מהי רוטינת האיפור המומלצת בפני?

"קונסילר, פודרה, מסקרה, שפתון וסומק"

עצה למאפרים מתחילים?

"תהיו פשוטים בדרך ובתוצאה. תהיו עצמכם. כבדו את הפנים ותאהב נשים".

אילו מוצרים דוגמניות מבקשות לעצמן?

"קונסילר. הן לא זזות בלי, וכמובן מסקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully