וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לובשים שחור: עולם האופנה מגיב לטרור בפריז

תמר מרקוביץ'

14.11.2015 / 22:19

היא יפהפיה אך יש יפות ממנה, היא אופנתית אך יש אופנתיות כמוה, היא תוססת גם אם יש תוססות ממנה, ובכל זאת, פריז היא אחת ויחידה. מה הופך אותה לעיר השיקית בעולם? חמישה מיליון האשטאגים, וביניהם אושיות בתעשיית האופנה, חולקים עם העיר סיפור אהבה

"במי אתה מקנא?" נשאל פעם מעצב העל מארק ג'ייקובס בראיון וענה "בכל אדם שמגיע לראשונה לפריז". היא יפהפיה אך יש יפות ממנה, היא אופנתית אך יש אופנתיות כמוה, היא תוססת גם אם יש תוססות ממנה. ובכל זאת, פריז היא באמת אחת ויחידה. כל חובב אופנה, כל שוחר תרבות, חולק עם פריז סיפור אהבה משלו. וכל אותם מאהבים חשו ביממה האחרונה את הפגיעה הכואבת.

אירועי הטרור של ליל ה-13 בנובמבר, שישי השחור, יום שישי ה-13, היכו את פריז של הלילה. פריז הבליינית, פריז של התרבות. דרך הקולינריה, הספורט, חיי הלילה והמוזיקה ביקשו לפגוע אנשי דאעש במה שכינו "בירת הזנות וההוללות". העיר שהביאה לעולם את האופנה, את הפרט-א-פורטה ואת ההוט קוטור, את דיור ואת סן לורן, את שאנל ואת השמלה השחורה הקטנה, צבעה את דגלה בשחור. חוץ ממנה נזכרו היום בכאב אישי למדי דמויות רבות מתעשיית האופנה והציפו את הזיכרון הפרטי שלהם מפריז ברשתות החברתיות, חלקם הגדול בתמונות אישיות בקרבת מגדל אייפל.

אותה עיר שהביאה את בשורת שחרור האישה והלבשתה בחליפה הראשונה מצאה עצמה נאבקת מול התרבות של המאה השביעית לספירה

בשנים האחרונות פחות ופחות צרפתים מלידה מאיישים את עמדות המפתח בתעשיית האופנה, אך העיר נותרה בירת האופנה הראשונה והבלתי מעורערת, והיא מגנט לכשרונות העל בתחום, יותר מכל אחיותיה. מפריז יוצאת הבשורה כבר למעלה מ-100 שנים, מאז הציג פול פוארה את הקולקציה המגובשת הראשונה בהיסטוריה ב-1906. כך גם בשורת שחרור האישה מהמחוכים והלבשתה בחליפה הנשית הראשונה על ידי קוקו שאנל הצרפתיה, והחזרתה לתפקיד המסורתי שכל כך חשקה בו אחרי המלחמה בשנות החמישים על ידי כריסטיאן דיור והניו-לוק לוחץ המותניים.

בשנות השישים המאוחרות היו אלו הרחובות הבוערים מתשוקה אידיאולוגית בגדה השמאלית של הסיין שהביאו את איב סאן לורן לעצב בגדים לנשים החדשות, הנשים של שנות השבעים. הנשים העומדות לנגד עיניהם של המרצחים עטויות בורקה, הן נסחרות כמו נשק או נפט, נאנסות באכזריות בלתי נתפסת אם הן נולדו לדת הלא נכונה ומוענקות כפרסים ללוחמים. העיר שהביאה את התרבות המודרנית לפסגות הנעלות ביותר מצאה עצמה השבוע נאבקת מול התרבות של המאה השביעית לספירה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
כוחה של העיר באירוטיקה הקיומית, באמת הפנימית שלא משה ממקומה

אמנים אוהבים את פריז, פריז אוהבת אותם. כוחה של פריז לא ביופיה המהפנט או בחיי הלילה הסוערים שלה כאמור, כי אם בתרבות שפוגשת אותך בכל פינה, בכל אבן רחוב בפריז. זו הרוח המלאה בתשוקה האופיינית לערי הים התיכון עם האיפוק הצפון-מערב אירופאי. זו האירוטיקה הקיומית של העיר, האמת הפנימית שלא משה ממקומה כבר עשורים רבים.
ואת האמת הזו, כפי שהוכיחו היום מאות אלפי גולשים, ביניהם האנשים המפורסמים בעולם, איש לא יקח מפריז.

את התשוקה לחיות, ליצור, לא ניתן לעצור גם בעזרת צבא חיילים מתאבדים ושפע אדיר של קלצ'ניקוב. פריז התגברה על יותר מזה לאורך ההיסטוריה שלה, והמשיכה לתת השראה ולייצר סיפורי אהבה עם כל שוחר אופנה, אסתטיקה או תרבות - יהיה מוצאו אשר יהיה. ועם חמישה מיליון האשטאגים שמתפללים לפריז ביממה, וטורחים לספר את הסיפור שלהם עם העיר בתמונות או במילים, פריז תתגבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully