וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת החולצה המחויטת

17.11.2015 / 11:53

את מה שליווייס עשו לדנים, גאנט עשו לחולצה הלבנה המחויטת. הפריט הכה נחוץ בארון של כל גבר ואישה שמכבדים את עצמם, הפך מכזה שיש לתפור בהזמנה אישית אצל חייט, לאחד שמיוצר במפעל באיכות גבוהה ונגיש לכולם

גאנט. יח"צ גאנט,
צילומים: יח"צ חו"ל)/יח"צ גאנט

כמו כל סיפור טוב, גם הסיפור שלנו מתחיל בעלילה רומנטית בשנת 1949 בתחילתו של רומן בין ברנרד גאנטמאכר, מהגר שעבד במתפרה לחולצות בניו יורק לבין בחורה בשם רבקה. הוא הביא את המומחיות שלו לצווארונים והיא את המומחיות לכפתורים. השניים התחתנו ועברו לניו הייבן והקימו מפעל לחולצות שלימים יהפוך למותג GANT, ממותגי הלבוש הספורטיבי האמריקני הוותיקים והאהובים ביותר בארץ ובעולם, המזוהה בעיקר עם המראה האוניברסיטאי ותרבות הסטודנטים ב-"Ivy League Schools", ('ליגת הקיסוס' של האוניברסיטאות הוותיקות והיוקרתיות ביותר בארה"ב, רובן ככולן נמצאות בחוף המזרחי).

את מה שליווי'ס עשו לדנים, עשו בגאנט לחולצה המחויטת. הרעיון של גאנטמאכר ורעייתו, ולאחר מכן של שני בניו שלקחו על עצמם לנהל את המותג, היה מהפכני, לא פחות. המפעל של גאנט, הפך את הפריט הכה נחוץ בארון של כל גבר שמכבד את עצמו, החולצה המכופתרת, מפריט שיש לתפור בהזמנה אישית אצל חייט, לפריט שמיוצר במפעל באיכות גבוהה ונגיש לכולם.

גם לבחירה בניו הייבן הייתה יד בהצלחה, הסטודנטים באוניברסיטת ייל היוקרתית הם שעזרו להפוך את המותג לכזה שמזוהה עם המראה האוניברסיטאי הנחשק.

גאנט - ג'ניפר סטאפך. יח"צ גאנט,
גאנט - ג'ניפר סטאפך/יח"צ גאנט

ב-1980 נקנה המותג על ידי שלושה משקיעים שבדים ומאז נמצא לב החברה בשטוקהולם, "יש הרבה מותגים שעושים לבוש ספורטיבי אמריקאי, אבל למעטים יש את הרקע של המותג שלנו. המותג נולד בארה"ב והיה בסך הכל מותג אמריקאי כ-35 שנים, ואז התבגרנו וגדלנו באירופה", מספר לי כריסטופר באסטין, המנהל הקריאייטיבי של החברה, בראיון בלעדי לוואלה אופנה שנערך במטה החברה המעוצב, בבניין יוקרתי בניו יורק, "כיום יש לנו שלושה קוים שונים", "יש לנו את GANT Originals, שהוא יותר מתוחכם ויוקרתי. יש לנו את GANT Diamond G, ששם אנחנו משחקים עם בדים חדשים וצבעים, ובקו GANT Ruggers שהוא הקו יותר צעיר ואופנתי, לביש וקונספטואלי, אנחנו משתמשים בפרינטים. הכל צריך להישאר עם אותו בטחון מאופק שמאפיין אותנו, אני לא רוצה שנסטה מסגנון המראה הספורטיבי האמריקאי שמאפיין אותנו כדי שלא נאבד את האמינות של המותג".

באסטין הוא אנציקלופדיה מהלכת למה שנקרא American Sportswear בכלל ולהיסטוריה של המותג בפרט, הוא החל כמעצב החולצות בחברה ומונה למשרת הקריאייטיב דיירקטור של המותג לפני כשלוש שנים, "לפני 11 שנה כשהתחלתי לעבוד בגאנט והבנתי שיש לנו היסטוריה דומה לחברות כמו ליווייס ו lee, אז התחלתי לאסוף (חולצות של גאנט - נ.ח.) מכל העולם, רציתי לחקור את ההיסטוריה המוקדמת של המותג ומאיפה התחלנו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
גאנט. יח"צ גאנט,
גאנט/יח"צ גאנט

"התחלתי לפני 8-9 שנים והיום יש לנו מעל ל 1000 חולצות" הוא מספר. עם הצוות שלו שיושב בשטוקהולם וכולל כ-40 מעצבים וכשהוא עומד בראש הקריאייטיב של חברה ששואפת להיות מותג הלייפסטייל המוביל בעולם, כזה שמשלב את הסגנון הספורטיבי האמריקאי עם תחכום אירופאי ואסתטיקה סקנדינבית, באסטין נבחר להיות זה שמצעיד את המותג קדימה לשלב הבא, "כשאנשים חושבים על עיצוב סקנדינבי הם חושבים על האסתטיקה והניקיון, אבל אני כל כך מוקסם מהלבוש הספורטיבי האמריקאי.

בשש השנים הראשונות זה לא שינה הרבה שאני מעצב סקנדינבי שמעצב למותג אמריקאי, אלא להיפך, אפילו הקצנתי את המאפיינים האמריקאיים. במהלך ארבע השנים האחרונות, לרקע שלי יש יותר מקום בעיצוב, בעיקר עכשיו שאנחנו לוקחים את גאנט לעידן חדש". למרות שמעולם לא ביקר בישראל, הוא מכיר היטב את הלקוח הישראלי שקונה גאנט יותר מכל מותג לבוש ספורטיבי אמריקאי אחר, "מה שאני אוהב בקהל הישראלי הוא צעיר וקול, הם רוצים את החולצה בלי כיס, ואת הלוגו על החזה. אנחנו עושים וריאציות שונות קלות למקומות שונים בעולם. למשל ברוב העולם אנחנו מוכרים את החולצות שלנו עם כיס כי זה יותר מסורתי לחולצת הסטודנטים, אבל הצעירים לא רוצים כל כך כיס כי זה נחשב מבוגר, אז בעיקר למקומות כמו ישראל, אנחנו מייצרים קו נפרד בלי כיס ומשווקים אותו שם".

כמי שהמציאו את החולצה המכופתרת ואחראיים לכמה מהדיטיילים האייקוניים ביותר, בגאנט מודעים לכך, שעל אף שזהו אחד המותגים הפופולאריים ביותר בעולם הנמכר בכ-750- נקודות מכירה במעל ל 70 מדינות, הם חייבים להמשיך ולחדש, ולכן השיקו לאחרונה את הקו החדש והאורבני GANT Diamond G שנולד מתוך דיאלוג ולמידה של הצרכים של הלקוחות וכולל מלבד חליפות מחויטות תפורות לעילא, פריטי ביזנס קז'ואל אופנתיים לגברים ונשים שיספקו את הצורך ללבוש מתוחכם ונוח בכל שעות היום מהמשרד אל הקוקטייל של אחרי יום עבודה.

גאנט - קולקציה 2016. יח"צ גאנט,
גאנט - קולקציה 2016/יח"צ גאנט

הלקוחות של גאנט קונים מהם בגדים כסטודנטים באוניברסיטה ובמטה החברה דואגים שהם ימשיכו ללבוש גאנט גם לאורך הקריירה. בנוסף הושקה סדרה חדשה של החולצות המכופתורות הקלאסיות בלבן, תכלת, ורוד וצהוב, וקמפיין חדשני שמעורר הדים בתעשייה, "אני חושב שהחידוש היום בא בצורה יותר מעודנת. כשהמצאנו את הלולאה הקדמית של הצווארון והכפתור האחורי בצווארון זה היה "וואו", פורץ דרך, וזה כל כך גאוני שזה מופיע כדיטייל עד היום אצלנו ואצל חברות אחרות" מסביר לי באסטין, "כמובן שיש לחץ מסוים כשאתה עובד עם פריט שהוא כל כך קלאסי כמו חולצה, אתה חושב לעצמך 'איך אני הולך לגרום לזה להיות מעניין', אבל לעתים זה לאו דווקא הפריט עצמו, לפעמים זה פשוט לספר את הסיפור של הפריט והמותג, זה להסביר לאנשים שאנחנו ייצרני החולצות המקוריים, שהיינו שם כסטייל הלבוש הזה נולד".

הקמפיין החדש והמרגש של GANT שיצא כסרטון שמספר את הסיפור של בעל חנות לניקוי יבש באחת מהאוניברסיטאות המובילות, שבמהלך 50 השנים האחרונות ראה כבר הכל, מאסטרונאוט שנלחם על צדק, דרך זוכת פרס נובל כצעירה מאוהבת ועד נשיא לעתיד שמשתחרר על רחבת הריקודים, כולם לובשים גאנט ופוגעים ישר ללולאה שבלב האמריקני.

הקמפיין המודפס כולל חמישה פורטרטים של בוגרי האוניברסיטאות המובילות, כל אחד מהם שינה את העולם בדרכו, ביניהם המשוררת השחורה טרייסי ק. סמית, זוכת פרס פוליצר, הצייר נתוור באוושר ונשיא צוות שימור האמזונס מארק פלוטקין, כולם לובשים ג'ינס וחולצה לבנה מכופתרת ומישירים מבט אל המצלמה כשהשורה "הם שינו את העולם, לא את החולצה" מתנוססת. "המוצר שלנו הם החולצות, אבל האוניברסיטה וההשכלה, הם האנרגיה האינטלקטואלית של המותג, רצינו להראות אנשים שיש להם רקע דומה לשלנו, אנשים שלקחו את האנרגיה הזו לעשות משהו טוב. אנחנו לא יכולים להציל את העולם אבל אנחנו יכולים לעזור לאנשים האלה לפרסם את המסר שלהם", הוא מסביר.

גאנט. יח"צ גאנט,
גאנט/יח"צ גאנט

השקת הקולקציה בניו יורק, משכה סלבריטאים רבים כמו רייצ'ל זואי, ג'יימי קינג, קייט בוסוורת', לואיז רו, אוליבייה מרטינז והדוגמנית קרולינה קורקובה שהדגימה שחולצה לבנה מחויטת עובדת נפלא גם בהיריון.

את פני הנוכחים קיבלו בחדר מצופה מראות, עשרות דוגמנים ודוגמניות צעירים ונאים לבושים כולם בג'ינס דהוי, נעלי אדידס לבנות וחולצת גאנט לבנה מכופתרת. האורחים בהשקה הסתובבו עם קוקטיילים מעוצבים בין הבמות שעליהן הציגו דוגמנים מעט מהמגוון העשיר המוצע בשלושת הקווים לנשים ולגברים, כאשר כמעט בכל הלוקים השתלבו חולצות מכופתרות מסוג זה או אחר, בגאנט שמו למטרה להדגיש עד כמה ורסטילית החולצה שלהם והם עושים את זה היטב.

על בימת GANT Originals הספורטיבי נראו חולצות משובצות, סווטשירטים בהדפסי פרחים, טי שירטס צבעוניות עם הדפסים של טקסטים הלקוחים מתרבות הספורט האמריקאית, מכנסונים קצרים לגברים ולנשים, מעילי רוח ואפילו מכנסי טריינינג מעוצבות, הכל בצבעי כחול, אדום ולבן.

גאנט - קולקציה 2016. יח"צ גאנט,
גאנט - קולקציה 2016/יח"צ גאנט

על הבמה של קו ה-Rugger המעוצב, שהייתה מחופה בעץ שעליו בר אריחים לבנים, נראו דוגמנים בחליפות חדשניות ושילובים מתוחכמים של פסים על פסים, ומגוון בדים שכלל בדים מחויטים, פשתן וג'ינס בגוונים של כחול ושמנת.

מכנסי הסקיני המחויטות נלבשו עם סוודר בפסים תואמים מעל לחולצה מחויטת, חליפת שורטס עם ז'קט תואם במראה טלאים שנתפרו ממספר בדי פשתן בגווני כחול, ג'ינס משופשף וחולצת אינדיגו נשפכת קשורה במותן וחליפת ברמודה אוברסייז מבד בוקלה בכחול דהוי.

ועל במת ה- Diamond G הקו האורבני והמהוקצע הציגו דוגמנים ישובים בסלון אופנתי על רקע תמונה של הנוף של ניו יורק שהיו לבושים בפרטי עור, סריגים וחליפות מחויטות שכללו ז'קט מעור רך הפוך בכחול עם מכנסיים מחויטות, חליפה גברית מחמיאה בצבע אבן עם חולצה מודפסת ועניבה בכחול רויאל וג'ינס בשטיפה כהה שנלבשה עם חולצה קלאסית לבנה ומעיל צמר שחור לגברים. לנשים מכנסי סקיני מעור שחור עם סריג אובר סייז לבן, או סקיני לבן עם זק'ט מחוייט תואם, חולצה וחצאית בהדפסים פרחוניים עדינים בשחור ולבן ושמלת סריג פליסה שחורה ואלגנטית.

את שלושת הקולקציות של GANT ניתן להשיג בחנויות הדגל של גאנט ברחבי הארץ ובחנויות נוספות מובחרות.

טווח מחירים: 149-3,500 שקלים.

נופר חיימוביץ' בשיתוף גאנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully