וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולינג אין דה שיק: האבולוציה האופנתית של אדל

תמר מרקוביץ'

26.11.2015 / 17:00

הזמרת שהחלה את דרכה במראה בוהמייני מרושל ובלתי מגובש, הוחתמה על ידי מפיקים גדולים שבחרו לסגנן אותה באווירה תקופתית מלוטשת בסגנון שנות ה-60. כעת היא משתחררת מהצורך בתדמית מאומצת יתר על המידה, ומרשה לעצמה להרגיש בנוח. משהו בהתבגרות של אדל עובד לטובתה

צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אדל בשיאה האופנתי - בוגרת ולא מבוגרת/מערכת וואלה!, צילום מסך
אנחנו רגילים לעירום ממוצא ארמני ולחתונות של מיליונרים ודוגמניות ששוברים את האינטרנט, אבל כישרון במידה xxl, אפס עור חשוף ומינימום רכילות - מה לזה ולרייטינג?

אולי לא יצא לכם לשמוע עדיין אבל אדל הוציאה אלבום חדש. או שאולי לא ידעתם שהוא סולד אאוט כבר בשבועו הראשון על המדפים ושהסינגל החדש שלה "הלו" זכה ליותר מחמש מיליון צפיות כוללות בחודש שעבר מאז שיחרורו. אולי זה הזמן לדבר על הבחירה בסלולרי דור 2 במקום עוד אייפון שנראה פתאום כל כך המוני, תודו, ולא הולם את ווייב הקלאסיקה העל זמנית שלה. אם לא עזבתם את הכדור לטובת מחקר בחלל ולא הייתם כלואים בשום וילת ריאליטי, סביר להניח שכבר הגיעו אליכם כל פיסות האינפורמציה הללו ובכל זאת, העם דורש עוד אדל.

קצת כמו החתונה ההיא, של אתם יודעים מי, אנחנו לא שבעים מאדל. לא נמאס לנו לשמוע ולקרוא, לא נמאס לנו לכתוב ולצלם. כשאני אומרת "לנו" אני מתכוונת לעולם - כל העולם. ובכן, בואו נדבר על זה גם אנחנו. אנחנו רגילים לעירום ממוצא ארמני ששובר את האינטרנט, לחתונות של מיליונרים ודוגמניות, לפצצות כישרון וכריזמה שמגיעות עם ישבן קופצני ועגול עם עשרה סנטימטרים של סטילטו. אבל כישרון אגדי במידה xxl, אפס עור חשוף, מינימום רכילות. מה לזה ולפצצת רייטינג?

אדל במראה בוהמייני. GettyImages
שיק בוהמייני נטול מאמץ. פסטיבל המוזיקה גלסטונברי, 2015/GettyImages
אפילו העובדה שהיא פתאום קצת מזכירה את לנה דל ריי בקליפ החדש, עם הריסים המודבקים האף הסולד והשפתיים המשורבבות, לא שוללת ממנה את הילת האותנטיות

המסקנה מעודדת: גם בסוף שנת 2015, עם כל הכבוד לברביות סקסיות שמסתובבות בינינו, לתחתים ששוברים את האינטרנט, לריאליטי ולתרבות הכלום - כשכישרון חד פעמי מבליח אי אפשר לפספס אותו ולא משנה באיזה קנקן הוא מגיע.

גם אנחנו נציין שאדל גרסת 2015 עוברת במיטבה, בוגרת ולא מבוגרת. אפילו העובדה שהיא פתאום קצת מזכירה את לנה דל ריי בקליפ החדש שלה, עם הריסים המודבקים האף הסולד והמשורטט והשפתיים המשורבבות לא שוללת ממנה את הילת האותנטיות שהיא נהנית ממנה, אולי באמת בגלל אופי היצירה שלה שנשענת על כוח ווקאלי אדיר וחף ממניירות.

מי שהתחילה את דרכה כנערה קורקית מעט עם סגנון בוהמייני בלתי מגובש, הוחתמה על ידי מפיקים גדולים שבחרו לסגנן אותה באווירה תקופתית מלוטשת בסגנון שנות השישים המאוחרות - סוף סוף השתחררה סופית מהצורך בתדמית סגנונית מובהקת ומאומצת יתר על המידה, ומרשה לעצמה להקפיד במקומות שנוח לה בהם ואכן מחמיאים לה מאוד (בעיקר באיפור תווי פני החרסינה הנפלאות שלה), ולשחרר את תסרוקות הוינטג'. השילוב הזה בתוספת פריטי אופנה נטולי שיוך עשורי ושמלות נועזות ורכות יותר בטקסים ובאירועים הגרנדיוזים הם אבולוציה נפלאה לאמנית שלמרות שנראה שנמצאת כאן מאז ומעולם - עוד לא חגגה אפילו 28.

אדל עם צמות. GettyImages
צמות קלילות שמעידות על שחרור מתסרוקות הווינטג' המפורסמות. טקס פרסי המוזיקה בניו יורק, 2013/GettyImages
עוד בחירה ששווה לדבר עליה היא ההתעלמות מאופציית המחשוף, שמייחדת אותה ומאפיינת אותה ככוכבת מסוג אחר

משהו בהתבגרות של אדל עובד לטובתה. דווקא תמונות הפפראצי האחרונות באולסטאר וג'ינס מציגים את אדל במיטבה בעיניי. אדל בנורמקור היא זו המועדפת עליי ביומיום, ומעידה יותר מכל על בשלות עמוקה של יוצרת אשר בטוחה בביטוי העצמי שלה דרך המוזיקה ולאו דווקא דרך הלבוש. ההגדרה העצמית כיוצרת אמיתית, יוצאת דופן בשטח ובולטת בנוף המוזיקה והבידור, כבר מבוססת עמוק מספיק בשביל שתוכל להתלבש כמו כולן.

גם הבחירות האופנתיות האחרונות בטקסים השונים מרעננות, ולמרות דעות לכאן ולכאן על הופעתה בשטיח האדום בטקס פרסי הוידיאו בניו יורק, עם החצאית המלאה והכבדה ועם הצמות הקלילות בשיער - בעיני זוהי אחת ההופעות המוצלחות שלה. הנאמנות הכמעט מוחלטת לשחור לא משעממת בעיני, אלא דווקא הולמת אותה מאוד. עם זאת שמלת הולנטינו האדומה בטקס הגראמי של 2013 היתה בחירה אופנתית מרגשת שהתכתבה היטב עם אישיותה.

עוד בחירה קונסיסטנטית ששווה לדבר עליה היא ההתעלמות המוחלטת מאופציית המחשוף אשר מקלה על סטייליסטים רבים בהדגשת נתוני פלאס, וגם תורמת בדרך כלל ליצירת אשליית אורך באמצעות מחשוף וי. בין אם הבחירה נובעת מסגנון, אישיות או צניעות, היא מייחדת את אדל ומאפיינת אותה ככוכבת מסוג אחר לגמרי, כזו שפועלת על פי קודים משלה, ספר חוקים שאותו היא עצמה כותבת.

הזמרת אדל. GettyImages
שמלה בעיצוב ולנטינו, בחירה אופנתית שמתכתבת עם אישיותה, טקס הגראמי 2013/GettyImages
הזמרת אדל. GettyImages
שמלה בעיצוב סטלה מקרטני. פועלת על פי קודים משלה/GettyImages
הזמרת אדל. GettyImages
בשמלה של ג'ני פקהאם, טרום עידן השחרור. טקס האוסקר 2013/GettyImages
אדל בטקס פרסי MTV. GettyImages
אף שערה לא תזוז חלילה ממקומה. טקס פרסי אם.טי.וי 2011/GettyImages

קצת נוסטלגיה: אדל טרום עידן המראה המוקפד מדי

הזמרת אדל. GettyImages
הזמרת אדל/GettyImages
הזמרת אדל. GettyImages
הזמרת אדל/GettyImages
הזמרת אדל. GettyImages
הזמרת אדל/GettyImages
הזמרת אדל. GettyImages
הזמרת אדל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully