וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנה יודעת לשחק אותה

17.12.2015 / 9:33

בגיל שבו רוב הנשים מתכננות את הפנסיה שלהן, אנה וינטור בת ה-66 מרוויחה כמעט 2 מיליון דולר בשנה ונחשבת לאחת הנשים המשפיעות בעולם. אחרי 27 שנים בצמרת מגזין ווג, ההשפעה שלה התפשטה הרבה מעבר לתחום האופנה. דברים שחשוב לדעת על האישה שחורצת גורלות בהנהון ראש

אנה ווינטור בטקס פרסי מועצת האופנה הבריטית, לונדון, 23 נובמבר 2015. GettyImages
התעשייה מביטה אליה בפחד ובהערצה. וינטור בטקס פרסי מועצת האופנה הבריטית, נובמבר 2015/GettyImages

רוב האורחים שהתמזל מזלם לקבל הזמנה לאחוזה הצרפתית המפוארת של קרל לגרפלד, אינם דורשים שכנוע רב לקראת ההגעה. אבל אנה וינטור היא לא סתם עוד אורחת. "קרל בנה מגרש טניס בנכס שלו בביאריץ שבצרפת כתמריץ עבורי לבוא ולבקר אותו", גילתה לאחרונה. "למותר לציין, היה זה מגרש הספורט הראשון ובוודאי גם האחרון שמישהו אי פעם בנה לכבודי. אבל קרל ניסה ליצור מקום כלשהו שאוכל להרגיש בו בבית".

בין אם עורכת מגזין ווג האמריקאי וחובבת הטניס המושבעת חבטה אי פעם בכדור מעל הרשת בביאריץ ובין אם לא, המאמץ שהמעצב הראשי של שאנל, קיסר האופנה הבלתי מעורער, היה מוכן לעשות רק על מנת להרשים אותה - הוא לכשעצמו מרשים למדי. בגיל שבו רוב הנשים כבר מתכננות את הפנסיה שלהן, וינטור בת ה-66 מרוויחה כמעט 2 מיליון דולר בשנה והיא עדיין האישה החזקה ביותר בתעשיית האופנה - המביטה עליה במידה שווה של פחד והערצה.

אבל אחרי 27 שנים בצמרת ווג, שלוחות ההשפעה שלה התפשטו הרבה מעבר לתחום האופנה - כאשר כוכבים הוליוודים, תותחים פוליטיים ואגדות ספורט - כולם לכודים ברשתה. בכתבה נרחבת שפרסם השבוע הדיילי-מייל הבריטי שורטטה הדרך שבה וינטור הבריטית, אמא לשניים, הפכה לאחת הנשים החזקות ביותר בעולם - ונחשפו כמה מהשמות המפורסמים שעזרו לה להגיע לשם.

אנה ווינטור בתצוגת שאנל סתיו/חורף 2014/15, פריז, מרץ 2014. GettyImages
קרל לגרפלד בנה לה מגרש טניס באחוזה שלו. וינטור מחוץ לתצוגה של שאנל בפריז, מרץ 2014/GettyImages
היא מחזיקה במשמעת עצמית יוצאת דופן, עם שגרה הכוללת השכמה בחמש בבוקר כדי להספיק אימון טניס לפני הפן הראשון מתוך שניים שתעשה במהלך היום

במהלך 27 השנים שלה על כסא עורכת ווג צברה וינטור מוניטין פראי. היא בתו של צ'ארלס וינטור, עורך החינמון הלונדוני הוותיק "Evening Standard", והיא למדה כבר בגיל צעיר שתכונות המפתח של עורך מוצלח הן עקשנות ויכולת הכרעה. "גם אם אני לא בטוחה לגמרי, אעמיד פנים שאני יודעת על מה אני מדברת ואקבל החלטה", אמרה פעם בראיון.

היא מחזיקה במשמעת עצמית יוצאת דופן, עם שגרה נוקשה הכוללת השכמה בשעה חמש בבוקר כדי להספיק אימון טניס של שעה לפני טיפול השיער והפן הראשון מתוך שניים שתעשה במהלך היום, ולאחר מכן תנהג בעצמה למשרד שלה בניו יורק תוך שהיא עוצרת בדרך בסטארבקס. היא לא שותה אלכוהול ולא כל חייה הייתה דקה כעיפרון. היא לבשה חצאיות מיני של שאנל במהלך שני ההריונות שלה והיא דייקנית בלתי נלאית, הראשונה להתייצב בשורה הראשונה בתצוגות מסלול.

וינטור סיגלה לעצמה לוק אופייני מוקפד המבטיח זיהוי מיידי, עם בגדי מעצבים צבעוניים, נעלי עקב של מנולו בלניק ומשקפי שמש גדולים למדי של שאנל היושבים מתחת לתספורת קצרה בעיצוב מושלם המלווה אותה מאז גיל 14. היא אף פעם לא לובשת שחור, ורק לעתים נדירות נושאת עמה תיק צד - אלא סומכת ידיה על הצוות שמסביב לה שיעביר לה את חפציה האישיים. בערבים היא מבלה 15 דקות לכל היותר במסיבות ובאירועים אליהם היא מוזמנת, כך שתוכל לדלג בין כמה וכמה ועדיין להיכנס למיטה בשעה עשר.

נהוג לומר כי וינטור היא ההשראה לרומן ולסרט הקולנוע "השטן לובשת פראדה" שנכתבו על ידי עוזרה האישי לשעבר לורן וייסברגר, ובהם מתוארת דמותה הבדיונית של עורכת מגזין רודנית שנוהגת לאכול מדי יום סטייק טרי ממסעדת יוקרה לארוחת צהריים במשרדה מדי יום. וינטור הגיעה להקרנת הבכורה של הסרט - לבושה פראדה. בספר זכרונות שהוציא לאחרונה לאור העיתונאי האמריקאי איימי אודל, הוא סיפר על החוויה של לעבור ראיון עבודה אצל וינטור: "היו לי פרידות מבני-זוג שאהבתי, שהוציאו ממני פחות מבחינה רגשית".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אנה ווינטור לובשת שאנל קוטור בגאלת המט, ניו יורק, 4 מאי 2015. GettyImages
מעצבים אהובים: פראדה, שאנל ואוסקר דה לה רנטה. בגאלת המטרופוליטן, מאי 2015/GettyImages
וינטור חזרה לעבודה ימים ספורים לאחר שתי הלידות, אך התעקשה להניק

האם לוינטור יש חולשות כלשהן? היא מתעקשת שיש לה חולשה אחת - ילדיה. בנה צ'ארלי בן ה-30, בוגר אוקספורד הלומד בימים אלה רפואה באוניברסיטת קולומביה, ובתה מפיקת הטלוויזיה בי שייפר, בת 28. השניים הם תולדה של נישואים בני 15 שנים לפסיכיאטר הילדים דייויד שפר. היא חזרה לעבודה תוך ימים ספורים לאחר הלידות אולם התעקשה על הנקת שני הילדים, תמיד מצאה זמן לשחק איתם בכל בוקר לפני העבודה ואף לקחת אותם איתה לתצוגות אופנה כשהיו תינוקות.

לא משנה מה הסוד מאחורי ההצלחה של וינטור, זה בהחלט השתלם לה במונחים כספיים. היא מחזיקה בבית צמוד-קרקע עירוני בשווי של 9.7 מיליון דולר הממוקם בווסט וילג' בניו יורק, כמו גם אחוזה כפרית המשתרעת על 42 דונם במסטיק, לונג איילנד - שלא לדבר על כך שהיא הבעלים הגאה של שרשרת אמטיסט שהייתה שייכת פעם למלכה מרי טק, אשתו של מלך בריטניה ג'ורג' החמישי.

אנה ווינטור ובתה בי שייפר בטקס פרסי האופנה הבריטית, לונדון, 1.12.14. Pascal Le Segretain, GettyImages
עם בתה בטקס פרסי האופנה הבריטית, דצמבר 2014/GettyImages, Pascal Le Segretain
באירוע הגאלה האחרון במטרופוליטן היא אסרה לצלם סלפי. אלה שלא צייתו לה, ביניהן ריהאנה וקארה דלווין, נמצאות בסכנת כניסה לרשימה השחורה בשנה הבאה

בשנת 1989 היא היתה אחראית לתפנית משמעותית בהיסטוריה של מגזין ווג, כשהחליטה לשים על השער את מדונה. כך שברה וינטור מסורת בת עשרות שנים שהכתיבה כי רק דוגמניות מעטרות את העמוד הראשון - ומיד כשעשתה את זה, מצאה לפתע את עולם הסלבריטאים רוקד לצלילי החליל שלה. כך למשל בשנת 1998 נמסר למנחת הטלוויזיה אופרה ווינפרי שהיא צריכה לרדת תשעה קילו אם היא רוצה להופיע על השער של המגזין, והיא בתגובה פצחה מיד בדיאטה כדי לרצות את וינטור.

היכולת של וינטור להחליט מי ומה IN עכשיו - הפכה לאגדה. זה די נפוץ שידוענים שהיא שואבת לתוך מעגל המקורבים הפנימי שלה - כמו השחקניות קייט בלאנשט, קירה נייטלי וסיינה מילר - נוהגות ללבוש את בגדי המעצבים החביבים עליה כמו פראדה, אוסקר דה לה רנטה ושאנל. דה לה רנטה המנוח היה מי שעיצב את שמלת הכלה שלבשה עורכת הדין ופעילת זכויות האדם הלבנונית אמאל אלמודין כשנישאה לג'ורג' קלוני בשנה שעברה, ווינטור פינתה בלוח הזמנים העמוס שלה זמן להשתתף בטקס הוונציאני.

בערב הגאלה השנתי של מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק, שמאז 1995 משמשת וינטור כיו"ר שלו, באה לידי ביטוי האני האמיתי שלה כמלכת תעשיית האופנה. מדובר בערב הגאלה היוקרתי ביותר בשנה בארצות הברית, שסייע לגייס כמעט 100 מיליון פאונד למוזיאון, ולה יש את המילה האחרונה ברשימת האורחים. בשנת 2012 פורסם כי היא לא הרשתה לכוכבת הריאליטי קים קארדשיאן להיכנס למסיבה, שכרטיס אליה עולה 25 אלף דולר, בעוד היא מכניסה לרשימה את בן זוגה, הראפר קנייה ווסט. באירוע הגאלה האחרון שנערך השנה היא אסרה על תצלומי סלפי. אלה שלא צייתו לה, ביניהן ריהאנה וקארה דלווין, נמצאות בסכנת כניסה לרשימה השחורה בשנה הבאה.

אנה וינטור ומישל אובמה בטקס חניכת מכון התלבושות המחודש של מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק, מאי 2014. GettyImages
עם האישה הראשונה של אמריקה בטקס חניכת מכון התלבושות המחודש במטרופוליטן. מישל אובמה: "אני גאה לכנות אותה חברה"/GettyImages

וינטור, על פי מגזין הכלכלה פורבס, נחשבת לאישה חזקה יותר אפילו ממלכת בריטניה - והיא דורגה במקום ה-28 ברשימת הנשים החזקות ביותר בעולם, בעוד הוד מלכותה דורגה במקום ה-41. אפילו מישל אובמה אמרה שהיא "גאה לכנות אותה חברה".

אופנה הייתה עבור וינטור אובססיה מאז שעזבה בגיל 16 בזעם את בית הספר "קולגייט" שבצפון לונדון, לאחר מריבה סביב אורך החצאית שלה. היא התקבלה לתפקיד עוזרת לענייני אופנה במגזין הרפרס אנד קווין ועבדה קשה את דרכה במעלה סולם העריכה העיתונאית. היום, המילה שלה יכולה ליצור או לשבור קריירה של מעצב.

דוגמה טובה ניתן לראות אצל בית האופנה האמריקאי פרואנזה סקולר, שקיבל אור ירוק מווינטור בשנת 2013, והפך בעקבות כך למותג ענק בארה"ב. גם הייתה זו וינטור שגילתה את המעצב הבריטי ג'ון גליאנו בתקופה שבה, לדבריו, היה "חסר פרוטה". לאחר שקידמה אותו מעל דפי ווג, היא שכנעה את ז'יבנשי לשכור את שירותיו כמנהל הקריאייטיבי בשנת 1995, לפני שעבר לדיור. גליאנו ירד מגדולה ב-2011 כאשר התבטאויות אנטישמיות הובילו לפיטוריו מדיור, אבל לוינטור היה תפקיד מרכזי בשיקומו.

המעצב רוברטו קוואלי העיז לאחרונה להביע ביקורת ואמר לעיתון איטלקי: "רק תסתכל על אופנה אמריקאית - זה פשוט נורא, וזה מונע על ידי עיתונאית גדולה, אנה וינטור, שרוצה שכל הנשים יהיו כמוה ויתלבשו באופן שבו היא עצמה מתלבשת".

ריהאנה ואנה וינטור בטקס פרסי מועצת האופנה האמריקאית 2014. GettyImages
לצד ריהאנה ושמלת העירום המפורסמת בטקס פרסי האופנה האמריקאי. אישרה את הלבוש?/GettyImages
הילרי קלינטון ואנה וינטור. GettyImages
עם המתמודדת לנשיאות הילרי קלינטון. שמועות על יחסים קרובים ויכולת השפעה פוליטית עצומה של וינטור/GettyImages
לינה דנהאם לצד ויקטוריה בקהאם ואנה וינטור בשורה הראשונה. GettyImages
בשורה הראשונה לצד לינה דנהאם וויקטוריה בקהאם. סלב לסלב סלב/GettyImages
אנה וינטור. GettyImages
בערב היא מדלגת בין אירועים אך עדיין מקפידה להיכנס למיטה בשעה 22:00/GettyImages
אנה ווינטור בגאלת המט, ניו יורק, אפריל 2003. Mark Mainz, GettyImages
המראה הכה מזוהה עמה שכבר הפך למפחיד/GettyImages, Mark Mainz
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אי אפשר בלי זוית ישראלית. מיכאלה ברקו על שער ווג - השער הראשון של וינטור/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully