וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 אלף דולר בלי לצאת מהמיטה

20.12.2015 / 14:43

אתם עדיין המומים מרווחיה הקלים של בר רפאלי? לפי נתונים רשמיים שמתפרסמים כעת, הדוגמניות קנדל ג'נר, קארה דלווין, מירנדה קר, אירנה שייק וג'יג'י חדיד מרוויחות בין 125 ל-300 אלף דולרים עבור פוסט אחד באינסטגרם. הקלות הבלתי נסבלת של כפתור ה"שתף"

צילום מסך

בווידאו: קמפיין שעוני הובלט בכיכובה של בר רפאלי, שהועלה על-ידי הדוגמנית לחשבון האינסטגרם האישי שלה בחודש שעבר

כל מה שצריך זה חשבון פעיל וסמארטפון. הקלקה על מקש ה"שתף" היא ג'וב העשוי להניב עבורן רווחים עצומים.

באוקטובר 1990 אמרה הטופמודל הקנדית לינדה אוונג'ליסטה למגזין ווג: "אנו לא קמות בשביל פחות מעשרת אלפים דולר". האמירה שנתפסה אז כיהירה במיוחד והיתה לאחת הבלתי נשכחות בתעשיית האופנה, נשמעת די הגיונית היום. מה קרה מאז? דברים השתנו. בשביל הרבה יותר, הן אפילו לא צריכות לצאת מהמיטה. כל מה שצריך זה חשבון פעיל ופופולרי ברשת חברתית מרכזית וסמארטפון. ואת כל זה יש להן בהחלט. הקלקה קטנה על מקש ה"שתף" היא ג'וב העשוי להניב עבורן רווחים עצומים.

בשנים האחרונות ערך המדיות החברתיות של דוגמניות מצוי בעלייה דרסטית. בהתאם לכך, שווי חשבונות אלו נמדד ונבחן דרך קבע. ככל שהמספרים גבוהים יותר, כך יכולות המיקוח של בעלות החשבון גבוהים יותר כמובן. מפרסמים מעדיפים כמובן דוגמניות עם לא פחות מ-X עוקבים.

בימים האחרונים, ככל הנראה עקב חקירתה ברשות המיסים, רפאלי לא פירסמה דבר. סביר שהמצב ישתנה בקרוב. בסופו של דבר, מדובר בביזנס.

בר רפאלי לא שונה בעניין הזה. הטופמודל הישראלית מתחזקת חשבונות פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר ושמספר עוקביהם הולך וצומח. בפייסבוק יש לה כשני מיליון ו-800 אלף עוקבים, באינסטגרם - שני מיליון ובטוויטר - 833 אלף. היא מעלה על בסיס יומי תמונות וסטטוסים הזוכים תוך דקות לעשרות אלפי תגובות ולייקים. 50 אלף לייקים לתמונת אינסטגרם של בר רפאלי זה מצב רגיל. היא משמחת את עוקביה הרבים מספר פעמים ביום ומקפידה לשמור על עניין וליצור סקרנות. אחרי הכל, ניהול נכון של רשתות חברתיות עשוי להניב עבורה, כמו במקרה של דוגמניות רבות מן הליגה שלה, כסף רב. בימים האחרונים, ככל הנראה עקב חקירתה הממושכת ברשות המיסים, רפאלי לא פירסמה דבר. סביר שהמצב ישתנה בקרוב ועוקביה ייזכו לסטטוס הרגעה כלשהו. בסופו של דבר, מדובר בביזנס.

לפי נתונים שמפרסמת באתרה הרשמי חברת "ארכיון ד'מארי" (D'Marie Archive), המנתחת חשבונות רשתות חברתיות של גורמים שונים בתעשיית האופנה, הדוגמניות קנדל ג'נר, קארה דלווין, מירנדה קר, אירנה שייק וג'יג'י חדיד, הן חמש הדוגמניות המובילות. שווי פוסט של כל אחת מהן, להערכת החברה, נע בין 125 אלף דולרים ל-300 אלף דולרים.

חברת ארכיון ד'מארי, או פשוט ד'מארי כפי שהוא מכונה בקיצור, מודדת את הצלחתם של פוסטים אינדיבידואליים בפייסבוק, באינסטגרם ובטוויטר וממירה את הנתונים לנתוני מכירות. הניתוח נעשה באמצעות אלוגריתם שפותח במיוחד על-ידי החברה ואוסף יותר מ-24 מדדים מכל פלטפורמת רשת חברתית. לאחרונה הציגה החברה אפליקציה ופלטפורמה המאפשרת הערכת שווי מדיה חברתית של דוגמנית.

קנדל ג'נר בראש: דירוג הדוגמניות המובילות ברשתות החברתיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בר רפאלי ממוקמת במקום ה-248 ברשימה לאחר אלכסה צ'אנג ולפני ג'ורדן דאן. ברשימה הכוללת כ-1,000 דוגמניות, בלוגרים, ידוענים, מוזיקאים, שחקנים, שפים, מעצבי אופנה, מעצבי שיער, מאפרים, סטייליסטים, תוכניות טלוויזיה ומגזינים, מדובר במקום מכובד. לחשבונות הפייסבוק, האינסטגרם והטוויטר של בר רפאלי פוטנציאל מסחרי גבוה. אין פלא שרשות המיסים החלה להתעניין. כמו קנדל-קארה-ג'יג'י, רפאלי מצאה דרך להפקת רווחים לא רק מעבודות דוגמנות מסורתיות, אלא גם באמצעות טיפוח פרסונה חברתית.

מוחה נגד רוג'ר ווטרס

מצד אחד היא מספקת הצצות לחייה הפרטיים וגם מביעה עמדות פופולריות בנושאים בוערים. אבל היא גם מתחדשת בפריטי מותגים מסוימים שקשורים אליה בדרך כלשהי.

מצד אחד היא מספקת לעוקביה הרבים הצצות לחייה הפרטיים (משתזפת, עושה קציצות, רוקדת במסיבה, מחבקת גור נמר, מתחתנת, וכו') וגם מביעה עמדותפופולריות בנושאים בוערים. למשל, מחאה בטוויטר נגד רוג'ר ווטרס ("רוג'ר ווטרס, כדאי שתוריד את התצלום שלי מהוידאו ארט בהופעות שלך. אם כבר חרם, אז עד הסוף") ותמיכה בצה"ל בזמן מבצע צוק איתן למרות תגובות אנטי-ישראליות רבות ("הימים האלה קשים לעיכול. גברים צעירים ואמיצים שהגנו על המדינה שלנו מהטרור - הלב שלי יוצא למשפחות שלהם. לעולם לא נשכח אותם ונכבד את זכרם").

אבל הרבה פעמים היא גם מתחדשת רבות בפריטי מותגים מסוימים: תכשיט (של ה. שטרן), משקפי שמש (של קרולינה למקה) או סט לנז'רי (אייג'נט פרובוקטור). כולם מותגים שהיא מפרסמת או קשורה אליהם בדרך משתלמת כלשהי. פה ושם היא גם מפרסמת תמונת נוף יפה הנשקפת מדירתה (במגדל תל-אביבי יוקרתי) או של עצמה "שוטפת" את הרכב (לקסוס מפוארת). יש הטוענים כי דירה והרכב נרכשו בהנחת סלב משמעותית.

"אם אתם רוצים להגיע לקהל של דוגמנית, תצטרכו לשלם את המחיר". אמר פרנק ספדורה, לשעבר מלהק דוגמניות המשמש היום מנכ"ל חברת ד'מארי. הוא גם הוסיף: "בכל הנוגע להצלחה מסחרית, דוגמנית לא תגיע רחוק ב-2016 אם היא לא מתמצאת ברשתות החברתיות. האם אני יכול לומר שדוגמנית יכולה להיות כוכבת גדולה ללא נוכחות ברשת חבתרית? אני לא מעודד זאת".

חזקות ברשתות

קארה דלווין במגזין ווג ארה"ב, יולי 2015. Patrick Demarchelier, סריקה
קארה דלווין. תורמים להצלחה: אופי תוסס ומערכות יחסים עם נשים/סריקה, Patrick Demarchelier
ג'יג'י חדיד מצטלמת לשער ווג הולנד, גיליון נובמבר 15. אתר רשמי
ג'יג'י חדיד. תורם להצלחה: מראה אקזוטי במיוחד/אתר רשמי
אירינה שייק מוכת את הדופלקס בניו יורק.
אירנה שייק. תורמים להצלחה: סקסאפיל מתפרץ וזוגיות מתוקשרת עם בראדלי קופר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מירנדה קר. תורמים להצלחה: צילומי עירום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully