וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה שאחראית לאירוע האופנתי הכי גדול ברשת ב-2015 מדברת לראשונה

ליאת להב

24.12.2015 / 8:16

זוכרים את Thedress#? האישה שרכשה את השמלה המכוערת ששברה את האינטרנט כמעט בכל מדינה שיש בה אינטרנט, מספרת כעת איך ויכוח בסמסים עם בתה על צבעי השמלה הפך תוך שעות ללהיט ויראלי. את החוויה היא מסכמת כמלחיצה, טראומטית וממוטטת עצבים

תושבי לונדון חלוקים: השמלה כחולה ושחורה או לבנה וזהובה?/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בווידיאו: תושבי בריטניה מתקשים להחליט באיזה צבע השמלה

קצת מצחיק להחשיב את זה כאחד האירועים האופנתיים הגדולים של השנה - כשמדובר בשמלה כה מכוערת - ועדיין, השמלה מבית המותג הבריטי רומן אוריג'ינס הצליחה לשבור את האינטרנט כמעט בכל מדינה שיש בה אינטרנט.

לאלה מכם שהזיכרון שלהם סלקטיבי בצורה מוצלחת במיוחד, הנה רענון קטן: אישה אנונימית העלתה ב-27 לפברואר לעמוד הטוויטר שלה תמונה של שמלה שרכשה עבור החתונה של בתה, וביקשה את עזרת העוקבים: "האם השמלה היא בצבע לבן וזהב, או כחול ושחור? אני והחברים שלי מתווכחים על זה שעות וזה משגע אותנו". מאותו רגע קהילת האינטרנט נחלקה לשני מחנות - גולשים שראו שמלה בצבעי לבן וזהב, וגולשים שראו שמלה בצבעי כחול ושחור. המחלוקת הלכה והתגברה והגיעה לאתרים נוספים ונחשבים, כולל מאמר ב-TIME. בסקר שערך באזזפיד, התברר כי 75 אחוזים מהגולשים ראו לבן וזהב, והשאר - כחול ושחור.

המלחמה העקובה מדם סחפה גם כמה מפורסמים וביניהם טיילור סוויפט וקים קרדשיאן. לבסוף התברר כי הצבעים הם אכן כחול ושחור, והסיבה לכך שגולשים שונים רואים צבעים שונים נעוצה באיכות הצילום המקורית, בסוג המסך שבו אנחנו צופים בה - ובאופן שבו המוח שלנו מפרש את הצבעים.

ססיליה בליסדייל, האישה שקנתה את השמלה ששברה את האינטרנט. צילום: אתר גרדיאן, Sarah Lee, מערכת וואלה! NEWS
ססיליה בליסדייל מציגה את שמלת המריבה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אתר גרדיאן, Sarah Lee

כעת אותה אישה אנונימית שרכשה את השמלה, ססיליה בליסדייל בת ה-57, תושבת כפר קטן בצפון אנגליה, מדברת לראשונה על הפיכתה למעין כוכבת רשת תוך יממה. "אני לא אדם ציבורי, אני לא אוהבת חשיפה, אני אפילו לא איזו בלוגרית או משהו כזה", היא מספרת לגרדיאן הבריטי, "היה נורא מלחיץ להתמודד עם החשיפה המטורפת הזאת".

את שמלת המריבה היא רכשה כדי ללבוש לחתונת בתה גרייס. "חיפשתי דגם מחמיא שיטפל באזורים הנכונים, ידגיש מה שצריך ויטשטש מה שרצוי". היא מצאה שלוש שמלות, ביניהן השמלה המדוברת, צילמה ושלחה בווטסאפ לבתה עבור התייעצות סטיילינג. כשבתה גרייס כתבה "השמלה הלבנה הזהובה", ענתה לה אמה "יש פה שמלה כחולה ושחורה". כך התנהל ויכוח ביניהן שבסיומו אמרה לה אמה שכדאי שהיא תלך לראות רופא. משם הדרך לנושא הכי חם בטוויטר ולדפי ההיסטוריה של שבירות האינטרנט היתה קצרה. מיליוני אנשים ברחבי העולם הוטרדו גם הם לגבי הצבעים של השמלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היה נורא מלחיץ להתמודד עם החשיפה המטורפת הזאת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ראינו את זה בכל מקום באינטרנט, אחר כך זה עבר לטלוויזיה ואז לעיתונים בכל העולם", מספרת בליסדייל. "ביקשו ממני לטוס ללוס אנג'לס כדי להתארח בתכנית של אלן דג'נרס. נדרשה ממני בלעדיות אז גם נאסר עליי לדבר על זה עם שאר הכתבים שלא הפסיקו לצלצל". הפקת התכנית שיכנה אותה במלון פאר בלוס אנג'לס, שם כמובן היא התבקשה לשמור על השמלה נעולה בכספת, משל היתה פריט נדיר של אלכסנדר מקווין המנוח. גם שאר כלי התקשורת חיזרו אחריה, תוך הבטחות לאינספור הטבות עבורה ועבור בתה ובעלה הטרי.

אבל החוויה של רוכשת השמלה שהפכה לויראלית ממש לא מסתכמת בטיול כיפי לקליפורניה ובהתנסות בחיי הזוהר מול המצלמות. היא מספרת על הלם, על הצקות ועל התמוטטות עצבים. חוויה שהיתה מעדיפה שלא היתה מתרחשת. בליסדייל מעידה שאפילו הפסידה כסף מכיוון שהפסיקה לעבוד בזמן ששהתה בלוס אנג'לס. העובדה שהיא עובדת בניהול רשתות חברתיות אולי גרמה לה להרגיש כאילו כל העולם מדבר רק עליה, אבל זה לא היה מאוד רחוק מהמציאות. גם היחסים עם בתה התערערו, והיא מנסה לשקמם כעת. כל השבוע הזה זכור לה כטראומטי, לדבריה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השמלה שהביאה למותג "רומן אוריג'ינס" יותר באזז מאשר כל שמלה שערורייתית על השטיח האדום של האוסקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

השמלה המדוברת היא בעיצוב המותג הבריטי "רומן אוריג'ינלס", שכמובן הביאה לו באזז יותר מאשר כל שמלה שערורייתית על השטיח האדום של האוסקר. המותג כולל 32 סניפים ברחבי בריטניה ואתר למכירות און ליין. ביום הראשון למריבה על הצבעים, עלה הטראפיק באתר ב-2000% והשמלה הפכה לסולד אאוט תוך 30 דקות. אנשי החברה מיהרו לאתר במחסנים כמה שיותר עותקים מהדגם המדובר. יומיים אחרי הפרסום כבר שונה עיצוב עמוד הבית של האתר, כשהתמונה של השמלה בצבעי כחול רויאל ושחור מעטרת אותו ולצדה, למי שבכל זאת לא בטוח, נכתב בגדול ההאשטאג Thedress#. השמלה הוצעה במחיר של 50 פאונד / 77 דולר והגיעה גם בגרסה של שחור ולבן שבה צבעיה אינם שנויים במחלוקת.

CNN ערך בזמנו ראיון עם מישל בסטוק, מעצבת ראשית במותג, כשהיא לבושה בשמלה ונראית כמו כלה ללא סטייל ביום חתונתה. במהלך הראיון הבטיחה בסטוק לנשים שראו צבעי לבן וזהב/חרדל והתאכזבו לנוכח גרסת המציאות, שגם הגרסה הזאת תיוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully