וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קחו את זה באווירה ספורטיבית

5.1.2016 / 14:40

בחברה שבה שותים שייק תרד וקייל לארוחת בוקר, מדוושים למשרד, סופרים צעדים באמצעות אפליקציה ומקנחים בשיעור פילאטיס - אך טבעי שבגדי הספורט יחליפו את המראה המחויט. יש גם דרכים לעשות את זה בסטייל

אנטומי ספורט. צילום מסך, ספק 500
בגדים שעוצבו למטרות אימון משמשים גם מחוץ לחדר הכושר/ספק 500, צילום מסך

כניסתה של אופנת הספורט לחיי היומיום הולידה חברות נישה המייצרות פריטים מבדים שלא תרצו להסיר. לפני קצת יותר משנה אמר מארק פארקר, מנכ"ל נייקי, "טייץ הוא הג'ינס החדש". דבריו של פארקר אולי נשמעים כמו עוד סיסמה, אבל הם מבטאים שינוי תפישתי עמוק שמתרחש בשנים האחרונות בשדה האופנה: בחברה שבה שותים שייק תרד וקייל לארוחת בוקר, מדוושים למשרד, סופרים צעדים באמצעות אפליקציה ומקנחים את היום בשיעור פילאטיס אך טבעי שבגדי הספורט יגלשו ללב המיינסטרים ושהמראה הספורטיבי יחליף את המראה המחויט. במילים אחרות: מי צריכה חצאית עיפרון וסטילטו כשהישבן שלה נראה נהדר בטייץ ובנעלי התעמלות?

לתופעה הזו יש אפילו שם וערך בוויקיפדיה – Athliesure – הלחם המילים Athlete (אתלט) ו?Leisure (פנאי): טרנד בתחום האופנה שבמסגרתו בגדים שעוצבו למטרות אימון משמשים גם מחוץ לחדר הכושר – במשרד, לאורך היום ובפעילויות חברתיות אחרות. השינוי התפיסתי - הפיכת הפונקציונלי לאופנתי ויציאת בגדי הספורט מתחום האימון - הביא לשיתופי פעולה של מעצבי על עם חברות הספורט הגדולות (סטלה מקרטני לאדידס), ליצירת קולקציות ספורט של סלבס (הקולקציה של ביונסה לטופ שופ) ולעליית מותגי מעצבים בהשראת ספורט ורחוב כמו אלכסנדר וונג. בראיון שנערך עמו השנה העיד וונג שהוא אינו עוסק כלל בספורט אך זו השראת הרחוב שהוא סופג סביבו.

ערעור השליטה של החברות הגדולות

אחת התופעות המעניינות והמרעננות שמביא עמו השינוי היא ערעור השליטה של מותגי הספורט הגדולים - אדידס, נייקי וכ"ד בשדה אופנת הספורט, וצמיחתן של חברות נישה המתמחות בייצור בגדים באמצעות פטנטים טכנולוגיים – "בדי על" המשלבים טבעיות וסינתטיות ומציגים קשת רחבה של תכונות מרשימות: איזון טמפרטורה, אנטי בקטריאליות, דחיית ריחות, עמידות גבוהה לאורך זמן, כביסה קלה וייבוש מהיר. חברות נישה בינלאומיות כמו Lululemon הקנדית הובילו את המהלך כשהחלו לשווק בגדים בהשראת עולם היוגה מבדים איכותיים וגזרות מחטבות.

"הבדים האלו נתפרים ומתנהגים אחרת מכל בד", אומרת אילן אשל, מעצבת ובעליה של חברת הנישה הישראלית Sport Anatomy. "סאפלקס, הבד שאיתו אנחנו עובדים, הוא פטנט בעל איכויות רבות המרגיש כמו כותנה על הגוף. בזכות הרכב הסיבים, הסריגה המיוחדת והאלסטיות הרבה הוא מייצר לחץ על הגוף Compression, מחטב באופן יוצא דופן ומעודד את זרימת הדם ובעקבות כך אפילו תורם למערכת החיסונית".

אנטומי ספורט. צילום מסך,
"התפרים חזקים מאוד וגמישים יותר. החוטים אחרים"/צילום מסך

"אני חי בעולם הזה"

אי אפשר להתכחש למחיריהם של הבגדים האלו: בעוד שטייץ פשוט בחנויות הספורט יעלה 100 שקלים, טייץ מסאפלקס ומחומרים דומים יעלה כמעט 300-200 שקלים, אבל אפשר בהחלט להבין למה: "על כל טייץ שלנו יש לפחות ארבע מכונות שעושות פעולות שונות. התפרים חזקים מאוד וגמישים יותר. החוטים אחרים", אומרת אשל ומוסיפה שבהחלט לוקח לאנשים זמן להבין על מה הם משלמים, אבל כשהם מבינים - הם מבינים: "ברגע שיש לך טייץ אחד כזה בארון את כבר לא רוצה שום דבר אחר. עם הטייץ הזה התרגול כמובן מושלם, אבל אפשר גם לקום בבוקר, לטייל עם הכלב או ללוות את הילדים בגן, לקפה, לעבוד או ללמוד ובערב לצרף סריג אוברסייז או חולצה גברית ולצאת לבלות.

"ברגע שלובשים בגד כזה קשה לחזור אחורה" אומרת אשל, "מי שמתאמנת עם הבדים האלו בגזרה מדויקת תומכת ונעימה מבינה שאי אפשר אחרת. אם לפני חמש או עשר שנים הייתי אומרת שיום יבוא ואנשים יגיעו לעבודה עם בגדי ספורט זה היה מצחיק את כולם, אבל זה בדיוק מה שקורה עכשיו בהרבה חברות צעירות. למה? כי זה עושה לנו טוב ומתאים לסדר העולם שיצרנו לעצמנו, שבו אנחנו אוכלים פירות וירקות ולא ג'אנק, משתדלים לעשות ספורט גם אם אנחנו עסוקים מאוד. הבגדים האלו משדרים 'אני חי בעולם הזה, וזה מה שקורה בו'".

לפרטים נוספים וקבלת קופון הנחה לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף Anatomy Sport

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully