וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולות על המסלול - לאוברדראפט

4.1.2016 / 14:20

אם לפני 20 שנה לינדה אוונג'ליסטה וכריסטי טרלינגטון הרוויחו 44 אלף דולר בתצוגת אופנה, כיום דוגמניות בחו"ל מרוויחות במקרה הטוב בקושי 440 דולר, ובמקרה הרע מקבלות בגדים כשכר. וזה רק חלק קטן ממכלול הבעיות. עולם הדוגמנות 2016 - תמונת מצב עגומה

אתר רשמי

בווידיאו: תצוגת שאנל בשבוע הקוטור בפריז, יולי 2015

שגרת חייה של דוגמנית כוללת בעיקר פאן אין דה סאן וכסף מהיר? תחשבו שוב. הטלגרף מפרסם כתבה המציגה תמונת מצב די מייאשת של תעשיית הדוגמנות בימינו. נראה כי הדרך לדוגמנות היום מתבטאת במסלול מתיש ויקר, כך טוענת במאמרה אלי פיטרס, עורכת האופנה של המגזין הבריטי.

סביר להניח שמעולם לא שמעתם על בינקס וולטון בת ה-19, שכיכבה בין השאר גם בקמפיין היוקרתי של שאנל. עם גוף גמיש ורזה ומבטא כבד שמקורו בטנסי, וולטון החלה את הקריירה שלה על המסלול בתצוגה של מארק ג'ייקובס בשנת 2013 והוחתמה תוך זמן קצר גם בקמפיינים של סלין, של בלמיין ועבור המותג האמריקאי Coach. במהלך חודש האופנה בסתיו האחרון היא צעדה ברשימה ארוכה של מסלולים, ביניהם בוטגה ונטה, רוברטו קוואלי, ורסצ'ה, סטלה מקרטני, שאנל, ולנטינו ומיו מיו.

התצוגה של בלמיין בשבוע האופנה של פריז, אוקטובר 2015. GettyImages
משאנל דרך ולנטינו ועד סלין, ועדיין: "אני פשוט מרחמת על בנות חדשות שמגיעות לתחום". הדוגמנית בינקס וולטון בתצוגה של בלמיין/GettyImages

אבל להיות בצמרת זה גם להיות לבד: "אני פשוט מרחמת על בנות חדשות שמגיעות לתחום", סיפרה וולטון לטלגרף. "זה כמו להגיע לבית ספר חדש - יש קליקות, ולא היו לי בהתחלה הרבה אנשים שהייתי יכולה לסמוך עליהם". אחרי שלוש שנים ושש עונות, בינקס כבר מחשיבה עצמה למילואימניקית. "הדוגמניות החדשות היום הן רק בנות שש עשרה, רק עכשיו סיימו תיכון והן יהיו פה רק למשך שתי עונות. רובן מפסיקות להתקדם. הן מגיעות לגיל 20, 24 גג, והן פשוט נשארות תקועות באותו המקום".

בינקס עצמה מחיבה את הפרופיל המקצועי שלה באמצעות שיתופי פעולה זהירים, האחרון שבהם הוא עם מותג הנעליים האיטלקי סופרגה. אז כמה כסף היא מרוויחה? "הרכישה היקרה ביותר שלי? קניתי לאמא שלי מכונית", היא אומרת. ואיך נראים החיים שלה? "אני גרה עם דוגמנית נוספת, לקסי, בניו יורק, בדירה עם אקווריום של נחש וספה חומה ענקית וזהו. את לא רוצה לחיות בצורה מפוארת מדי, זה עושה אגו גדול יותר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
לינדה אוונג'ליסה, סינדי קרופורד, נעמי קמפבל וכריסטי טרלינגטון. ווג, סריקה
המסלול עצמו כבר לא מהווה מקפצת קריירה. הדוגמניות המצליחות של הניינטיז בצילום משותף מתוך ווג/סריקה, ווג
בעוד שקייט מוס וג'יזל צוברות עשרות מליונים, רוב הדוגמניות בתעשיה עובדות שעות ארוכות, עם ביטחון תעסוקתי דל ומרוויחות מעט מאוד

בינקס אולי ממעיטה בערכו של המזל שנקרה לדרכה, שכן היא באמת אחת למיליון. מעט מאוד בנות מצליחות לעשות את זה בימינו, ואפילו פחות מכך מצליחות להמיר את ה"מכה" או את פריצת הדרך המקצועית למשהו שיאריך ימים. בעוד שקייט מוס וג'יזל בונדשן צוברות עשרות מליונים, רוב הדוגמניות בתעשיה עובדות שעות ארוכות, עם ביטחון תעסוקתי דל מאוד ומרוויחות מעט מאוד.

חלק מכך נובע מהעובדה שהמסלול, מה שהיה פעם קרקע פוריה עבור דוגמניות, כבר איננו המקפצה לקריירת דוגמנות ארוכה ומהוללת כפי שהיה פעם. הוא גם אפילו לא בהכרח כלכלי עבור הדוגמניות עצמן, ורבות מהן מוצאות את עצמן בסוף העונה בחובות כלכליים.

אם לפני עשרים שנה לינדה אוונג'ליסטה וכריסטי טרלינגטון היו יכולות להכניס 44 אלף דולר בתצוגה, כיום דוגמנות יכולות להרוויח בקושי 440 דולר, או אפילו סתם לקבל תשלום באמצעות בגדים.

סטייל ID – קרלי קלוס. GettyImages
קרלי קלוס. נפסלה לתצוגות על ידי מעצבי על כי היא "מפורסמת מדי"/GettyImages
דוגמניות מוכרות מדי גונבות את ההצגה על המסלול מהבגדים עצמם

פקטור מכריע נוסף הוא שהיום, יותר מתמיד, מעצבים ומלהקים מעוניינים בפנים חדשות על המסלול. אמנדה ברית'רתון, נשיאת סוכנות הדוגמנות הבינלאומית "Next Models London", מייחסת זאת לנקודה הבאה: "מעצבים החליטו לעשות שימוש חכם יותר בכספים שלהם ולא לבזבז סכומי עתק על עמלות חד פעמיות לדוגמניות", היא אומרת.

"שנית, אני חושבת שיש רצון אמיתי שלא להסיח את הדעת מהתצוגה עצמה אל עבר הדוגמניות, שכן אם הן מוכרות מדי זה עשוי לגנוב את ההצגה", היא מוסיפה. "כאשר הם בוחרים בנות שנראות דומה אחת לשנייה, הם יוצרים אחידות על המסלול, שגורמת לבגדים עצמם לבלוט".

קרלי קלוס, אחת מדוגמניות העל של תעשייה האופנה, אמרה לאחרונה בראיון למגזין ואניטי פייר שיש מעצבים שאמרו לה שהיא "מפורסמת מדי" כדי להופיע בתצוגות שלהם, ושהנוכחות שלה על המסלול תביא לכך ש"אף אחד לא ישים לב לבגדים".

קנדל ג'נר (מימין) וקארה דלווין מאחורי הקלעים בתצוגה השנתית של ויקטוריה סיקרט, ניו יורק, 10 נובמבר 2015. GettyImages
קנדל ג'נר וג'יג'י חדיד - אוחזות בכשרונות נוספים כמו תכניות ריאליטי ועוקבים באינסטגרם/GettyImages
מייסדת סוכנות הדוגמנות פרמייר: "אני לא חושבת שאי פעם יהיו שוב דוגמניות חדשות כמו שהיו בשנות התשעים"

הרעיון לפיו דוגמניות מצליחות לתחזק קריירה רק אם הן מחזיקות באמתחתן "כשרונות נוספים" - הוא אירוניה נוספת בתעשייה המבוססת על מכירת יוקרה תוך שהמייצגות אותה מקבלות תגמול מועט מאוד. כפי שברית'רתון מציינת, הדוגמניות של היום "חייבות לשלוט לא רק במסלול, אלא גם בניו-מדיה, בקמפיינים ובעיתונים".

את קמפייני האופנה ושערי המגזינים הרווחיים ביותר הובילו שחקניות ואושיות ריאליטי כמו ג'יג'י חדיד ("עקרות הבית האמיתיות של בוורלי הילס") או קנדל ג'נר ("משפחת קרדשיאן"). עם מעל 40 מיליון עוקבים באינסטגרם של שתיהן יחד, לא קשה לראות כמה תשומת לב הן מושכות - וסוכני הדוגמנות מגיבים בהתאם. כיום חוזי העבודה כוללים סעיפים ספציפיים הקשורים לפוסטים באינסטגרם על מנת לנהל משא ומתן עם לקוחות על פרסום בניו-מדיה. לפעמים הן מרוויחות מכך יותר מאשר לצעוד על המסלול.

אז האם תם עידן דוגמניות העל? קרול וייט, מנכ"לית ומייסדת סוכנות הדוגמנות "פרמייר" חושבת שכן: "אני לא חושבת שאי פעם יהיו שוב דוגמניות חדשות כמו שהיו בשנות התשעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully