וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האביר האפל" בקרוב על המסך הגדול

24.1.2016 / 11:44

אחרי הצלחה מסחררת של תערוכת רטרוספקטיבה, מחזה ושני סרטים, כעת מתוכנן לצאת סרט ביוגרפי-עלילתי בהפקה צרפתית שיגולל את סיפורו של המעצב המנוח אלכסנדר מקווין, החל מעלייתו לתהילה ועד מותו הטראגי. הצצה לחייו של גאון

אתר רשמי

בווידיאו: תצוגת אביב-קיץ 2016 של מקווין בלונדון

לאחר הצלחה מסחררת של תערוכת רטרוספקטיבה, מחזה ושני סרטים, בימים אלה נמצא סרט חדש על אלכסנדר מקווין בתכנון, כך מדווח האתר dedline hollywood. הפעם בניגוד לשני הסרטים הקודמים, Le Testament d'Alexander McQueen (לואיק פריז'ו, 2015) ו-Mcqueen and I (לואיזה אוזמונד, 2011), מדובר בסרט ביוגרפי-עלילתי שיגולל את סיפורו של מקווין החל מעלייתו לתהילה ועד מותו הטראגי.

הסרט יופק על-ידי פאטה, חברת הפקה והפצה צרפתית ותיקה ומי שהייתה לאחרונה מאחורי סרטים שעסקו בסיפורי חיים אמיתיים כמו סלמה, מנדלה וסופרג'יסטיות. את הסרט יביים הבמאי, תסריטאי והמפיק הבריטי, אנדרו הייג.

אלכסנדר מקווין (1969-2010) בנו של נהג מונית, היה מעצב אופנה אנגלי שנודע בזכות עיצוביו יוצאי הדופן ומעוררי התדהמה. מקווין עבד חמש שנים כמעצב הראשי בבית האופנה ז'יבנשי בטרם פתח בית אופנה ומותג משלו ב-1992. במשך שנים עד מותו הוא הציג קולקציות בהשראת עבודותיהם של מעצב התלבושות ההוליוודי אדריאן, מעצבי הקוטור הצרפתים כריסטיאן דיור וטיירי מוגלר, כמו גם בהשראת תחביבו כצוללן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דמות מורכבת ואפלה כמו העיצובים המוצלחים שיצרה. מקווין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיצוביו בלטו רגישות רומנטית, רוח גותית, תיאטרליות, תימות חייתיות, תפירה אגרסיבית, פרימיטיביזם, פאר, גודש הקפדה על פרטים והרבה הרבה אופל. הוא עשה שימוש בחומרים לא קונבנציונליים ונקט בטקטיקת שוק דרך קבע. עבודותיו הדרמתיות של מקווין לא נעלמו מעיניהם של גורמי התעשייה והוא זכה ארבע פעמים בפרס המעצב הבריטי של השנה.

לבשו את בגדיו ידוענים רבים, החל מהנסיך הבריטי ועד ליידי גאגא. למרות הצלחתו המקצועית, הוא סבל בשבועות האחרונים לפני מותו מדיכאון שנבע ככל הנראה ממות אמו ופרידה מבן זוגו. ב-11 בפברואר 2010 הוא התאבד בדירתו בלונדון, תשעה ימים בלבד לאחר מות אמו ג'ויס מסרטן. את מקומו בבית האופנה הנושא את שמו ירשה סגניתו שרה ברטון. ברטון ממשיכה להציג בהצלחה מדי עונה קולקציות בהשראת המייסד המנטור שלה. קייט מידלטון לבשה בחתונתה לנסיך וויליאם ב-2011 שמלה בעיצוב ברטון שהפכה מאז לאיקונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תצוגת אלכסנדר מקווין, סתיו/חורף 2006. GettyImages
תימות חייתיות ורוח גותית. סתיו-חורף 2016/GettyImages

אנדרו הייג (42), במאי, תסריטאי ומפיק בריטי ששימש במשך שנים כעוזר עורך, בין היתר בסרטים כמו גלדיאטור (2000) ובלאק הוק דאון (2001), עד שביים את סרטו הארוך הראשון, Greek Pete ב-2009. הסרט שבכורתו נערכה בפסטיבל הקולנוע הגאה של לונדון תיאר שנה בחייו של נער ליווי בבירה הבריטית. סרטו השני, וויקאנד (2011) מתרחש בסופשבוע אחד באנגליה ומתאר מפגש רומנטי קצר בין שני גברים ההופך למשהו מיוחד ובלתי נשכח בחייהם של השניים.

סרטו האחרון, "45 שנים" (2015) זוכה פרס דב הכסף בפסטיבל ברלין לשחקן והשחקנית הטובים ביותר (שרלוט רמפלינג וטום קורטני) ופרסים רבים אחרים, עוסק בבני זוג אשר שבוע לפני המסיבה לציון 45 שנים לנישואיהם מקבלים מכתב משנה חיים הדורם להם לבחון מחדש את יחסיהם. רמפלינג מועמדת לאוסקר עבור תפקידה והסרט עצמו לפרס האקדמיה הבריטית. הסרט מוקרן בימים אלו בארץ. כמו מקווין, גם הייג הוא גיי באופן גלוי. למרות שפרטים נוספים לגבי שחקנים ועלילה טרם פורסמו, הסרט מעורר סקרנות רבה.

קייט מידלטון בחתונה המלכותית לנסיך וויליאם, 29 אפריל 2011. GettyImages
איקונית. קייט מידלטון בשמלת כלה בעיצוב שרה ברטון לאלכסנדר מקווין/GettyImages
רוני מארה (לובשת אלכסנדר מקווין) בטקס פרסי גלובוס הזהב, 10 ינואר 2016. GettyImages
רוני מארה לובשת אלכסנדר מקווין בטקס פרסי גלובוס הזהב בתחילת החודש/GettyImages
תצוגת אלכסנדר מקווין, אביב/קיץ 2007. GettyImages
שגם מהפנט מתצוגת אביב-קיץ 2007/GettyImages
תצוגת אלכסנדר מקווין, אביב/קיץ 2008. GettyImages
עיצוב איקוני מתצוגת אביב-קיץ 2008/GettyImages
תצוגת אלכסנדר מקווין, סתיו/חורף 2006. GettyImages
מוטיבים של חייתיות וקרמטיות בתצוגת סתיו-חורף 2006/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבודה של מקווין בתערוכת "אופנה מהאגדות" המוצגת בימים אלו במוזיאון הטכנולוגי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבודה של מקווין בתערוכת "אופנה מהאגדות" המוצגת בימים אלו במוזיאון הטכנולוגי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully