וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כך צילום אחד בבגד ים שינה את חיי"

ליאת להב

2.2.2016 / 8:36

דוגמנית-העל האיקונית סינדי קרופורד מחליטה לפרוש מקריירת הדוגמנות בטיימינג סמלי לקראת יום הולדתה ה-50, ומספרת בנוסטלגיה איך תמונת שחור-לבן שצולמה בחצר האחורית של החבר מהתיכון בנתה לה חיים חדשים

יוטיוב

בווידיאו: בשביל להיראות כמוה צריך לסבול - תרגילי חיטוב ביתיים מאת סינדי קרופורד

סינדי קרופורד, מי שהיתה אחת הדוגמניות המצליחות ביותר בשנות השמונים והתשעים, ועד היום שמה מהווה סמל לעולם האופנה של אותה תקופה, מחליטה בצעד לא מפתיע בכלל לסכם את פרק הדוגמנות בחייה, לקראת יום הולדתה ה-50 שיתקיים במהלך החודש. בראיון לגיליון פברואר של מגזין Rhapsody היא אומרת "אני לא צריכה או רוצה להמציא את עצמי מחדש או להמשיך להוכיח את עצמי כדוגמנית".

במסגרת הסיכום הנוסטלגי היא מספרת למגזין ואניטי פייר האמריקאי כיצד תמונת שחור-לבן תמימה שלה בביקיני, שצולמה ב-1982 בחצר האחורית של בן זוגה בתיכון הקפיצה לה את הקריירה ולמעשה שינתה לה את כל החיים. "הייתי בת 16, ורוג'ר לג'ר, צלם מקומי מהעיירה באילינוי, ביקש ממני להצטלם עבור עיתון בית הספר. הייתי עדיין צעירה עם חלומות גדולים, כמו להפוך לפיזיקאית גרעינית או לאישה הראשונה של אמריקה - שני תארים גרנדיוזיים שעלו לי אז בראש. אותו צלם עודד אותי לקחת את התמונה, לנסוע לשיקגו ולחפש לי סוכן. ההורים שלי היו מאוד מגוננים, באותה תקופה אבא שלי טען שדוגמנות היא הגדרה יפה לזנות, לא יותר. כשהגעתי לשיקגו, מאוד מהר כבר הוחמתי בחוזה של הסוכנות המובילה עלית, ומשם - היסטוריה. תצלום אחד מקרי פתח לי את העיניים ואת הדרך לבניית חיים שלמים".

הצילום הראשון של סינדי קרופורד בבגד ים. צילום: Roger Legel, סריקה
קרופורד בתצלום לעיתון בית הספר, 1982. "באותה תקופה אבא שלי טען שדוגמנות היא הגדרה יפה לזנות"/סריקה, צילום: Roger Legel

רק לפני חודש הצטלמה קרופורד לקמפיין אביב 2016 המוערך של בית האופנה הצרפתי בלמיין, צד הקולגות האיקוניות שלה קלאודיה שיפר ונעמי קמפבל. אותו קמפיין נתן חותמת סופית לתופעת שובן של הניינטיז, כשליהק את שלוש הדוגמניות הבולטות של אותו עשור.

המנהל האמנותי חביב הסלבס, אוליביה רוסטאן, סיפר בהודעה רשמית שבמשך שנים רבות אחרי שיא הקריירה של שלושתן, הצילומים שלהן תלויים על לוחות ההשראה של בתי האופנה הנחשבים, ומבחינתו לעבוד איתן זה בגדר חלום אישי שהתגשם.

את הסופרמודלס צילם סטיבן קליין בצילומי שחור-לבן עדכניים הכוללים בוסט של נוסטלגיה. הצילום נעשה בסטודיו ניו יורקי תוך הקפדה על תאורה מינימלית, ככל הנראה למטרת טשטוש קמטוטים וליצירת אפיל סקסואלי. גם בגזרת האיפור והשיער נשמר קו סולידי כדי לא למשוך את תשומת הלב מהבגדים עצמם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סינדי קרופורד בבגד ים שלם בשנות התשעים. צילום: מגזין ווג, סריקה
משם הדרך לעמודי הכרומו הנוצצים היתה קצרה/סריקה, צילום: מגזין ווג

סינדי קרופורד פיתחה בעשור האחרון קריירה טלוויזיונית. בעבר היא הגישה את תוכנית האופנה "האוס אוף סטייל' ב- MTV, ובימים אלה היא חוזרת לטלוויזיה, והפעם מהצד השני, על תקן מפיקה. הדוגמנית עובדת על "אייקון", סדרה עלילתית של רשת NBC העוסקת במלחמות בתעשיית הדוגמנות בשנות השמונים. הסדרה תתמקד במלחמה בין סוכנויות הדוגמנות פורד ועלית, ולמרות שהיא תתאר סיטואציות שמערבות סופרמודלס כמו נעמי קמפבל, כריסטי טרלינגטון וקרופורד עצמה, לא יוזכרו בה שמות אמיתיים.

בקמקביל - וזה ככל המראה היה רמז מקדים לפרישה, הוציאה לאור קרופורד בחודש שעבר מעין אוטוביוגרפיה בשם "Becoming By Cindy Crawford". ספר שולחן הקפה שלה סוקר בפרטנות את דרכה מהעיירה הקטנה באילינוי דרך כל בירות האופנה ועד למאליבו. הספר מוקדש לבעלה, איש העסקים היהודי רנדי גרבר, ולשני ילדיה פרסלי וקאיה ג'ורדן, דוגמנית מתחילה עם מראה מיני-סינדי מצמרר. הספר שיצא בהוצאת ריזולי כולל 150 צילומים מתוך ההיצע המאוד רחב שהיא הספיקה לצבור במשך כ-35 שנים של עבודה עם הצלמים והסטייליסטים המוכשרים בעולם.

הגנים המאוד משובחים של קרופורד הולכים להביא תועלת לדור העתיד. קאיה ג'ורדן גרבר, בתה בת ה-14 של הטופמודל, כבר פצחה בקריירת דוגמנות. ביולי 2015 היא כיכבה בהפקת אופנה יפהפיה במגזין ווג איטליה, זאת לאחר טבילת אש מוצלחת שהיתה ב-2012 עם צילומי דוגמנות ליאנג ורסצ'ה. קאיה חתומה על חוזה דוגמנות בסוכנות הענק הבינלאומית IMG. אנחנו עוד נשמע עליה.

סינדי קרופורד בבגד ים שלם בשנות התשעים. צילום: מגזין ווג, סריקה
"אני לא צריכה או רוצה להמציא את עצמי מחדש או להמשיך להוכיח את עצמי כדוגמנית"./סריקה, צילום: מגזין ווג
סינדי קרופורד בבגד ים שלם בשנות התשעים. צילום: מגזין ווג, סריקה
אחד מרגעי הסטייל הגדולים והידועים שלה/סריקה, צילום: מגזין ווג

בקמפיין קיץ 2016 של בלמיין

סינדי קרופורד בקמפיין של בלמיין. יח"צ חו"ל,
סינדי קרופורד בקמפיין של בלמיין/יח"צ חו"ל

לצד הקולגות נעמי קמפבל וקלאודיה שיפר בבלמיין

נעמי קמפבל, סינדי קרופורד וקלאודיה שיפר בקמפיין אביב 2016 של בלמיין. יח"צ חו"ל,
נעמי קמפבל, סינדי קרופורד וקלאודיה שיפר בקמפיין אביב 2016 של בלמיין/יח"צ חו"ל

עטיפת הספר Becoming By Cindy Crawford

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רמז מקדים לפרישה? 150 התמונות המוצלחות בקריירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפקת אופנה בווג איטליה

סיפור בדקה: הבת של סינדי קרופורד פוצחת בקריירת דוגמנות. מערכת וואלה!
קאיה ג'ורדן גרבר, בתה בת ה-14. הגנים עברו לדור הבא/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully