וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייט מוס מי? עושות שורות 2016

4.3.2016 / 9:00

עם כל הכבוד למתרחש על המסלולים, בשנים האחרונות באי התצוגות של שבועות האופנה הבינלאומיים הפכו למוקד תשומת הלב העיקרי. אנה ווינטור כבר מזמן לא יושבת לבדה, אליה מצטרפים האנשים הנכונים של הרגע. למי שמורים השנה הכיסאות הנחשקים בשורות הראשונות?

יח"צ - חד פעמי

בווידיאו: מוזמני השורה הראשונה של תצוגת טופשופ יוניק בשבוע האופנה של לונדון, בשבוע שעבר

כחלק מהשיח הרלוונטי סביב נחיצותם של שבועות האופנה ככלי לחשיפת הקולקציות כחצי שנה לפני שהן נתלות על הקולבים בחנויות, נשמעה לא אחת ביקורת על התעשייה הנלווית לתקופת התצוגות. בשנים האחרונות באי התצוגות הפכו למוקד תשומת הלב העיקרי של הסיפור. האאוטפיטים שלהם, ובעיקר שלהן, מסוקרים במגזינים, באתרים ובבלוגים שעוסקים באופנה - יותר מאשר הדוגמניות שמציגות על המסלולים את הבשורות האופנתיות הבאות.

עניין רב מתרחש סביב התמונות שהם מעלים לרשתות החברתיות, הקוקטיילים והמסיבות שמסביב, מי לבש מה, מי באה לאיזו תצוגה והיהלום שבכתר - Front Rowing - למי שמורים הכיסאות הנחשקים בשורה הראשונה.

הפוליטיקה של ה-Front Rowing

תצוגת אופנה ברברי 2013. GettyImages
מבחן נוכחות ונפקדות שמעיד על ברומטר הקוליות/GettyImages
הנפקדות של קייט מוס, אלכסה צ'אנג וקארה דלווין מצביעה על רענון שורות

את הפוליטיקה של הפרונט רווינג אפשר ללמוד מהתצוגה של טופשופ שנערכה בלונדון לפני שבוע, שמהווה מקרה בוחן למיקרו-קוסמוס של עולם האופנה. ברומטר הקוליות שם הצביע על רשימה המורכבת מדוגמניות-על, איט-גירלז למיניהן, שחקניות השעה, עורכי וכתבי אופנה, וחשף באופן צורם מי כבר לא משתייך לגברדיה הנ"ל.

הנפקדות העיקריות - קייט מוס שלרוב יושבת בסמיכות ליו"ר הקבוצה פיליפ גרין (ועיצבה שבע קולקציות בשת"פ עם טופשופ), אלכסה צ'אנג וקארה דלווין - שלוש איקונות סטייל בריטיות שמקפידות להתייצב בתצוגות המותג. בין אם הן קיבלו תשלום בעבר ובין אם לא - העובדה ששלושתן נעדרו מצביעה על רענון שורות.

מחזה נדיר בתצוגה של קניה ווסט ואדידס

תצוגת האופנה של קניה ווסט ו-YEEZY 3 בניו יורק. GettyImages
הבוסית הבלתי מעורערת אנה וינטור חווה לראשונה בחייה ישיבה בשורה 3/GettyImages

השמות החדשים: לוטי מוס (אחותה למחצה בת ה-18 של קייט), סוקי ווטרהאוס ואחותה אימי, לאקי בלו סמית', קרלי קלוס (הפרזנטורית הנוכחית של הרשת), אוליביה פאלרמו ולארה סטון. למעשה שני העוגנים הקונסיסטנטיים שאותרו בשורה הראשונה הם אנה ווינטור וסר פיליפ גרין. אז מה הסיפור של כל אותם שמות הנחשבים נכונים לדימוי של מותג אופנה שהיה מזוהה עד לא מזמן עם קייט מוס?

לוטי מוס

לוטי מוס בתצוגת סוניה ריקל (תצוגת שבוע האופנה הראשונה שלה), פריז, 9 מרץ 2015. GettyImages
הייחוס המשפחתי והאופי המרדני סללו לה את הדרך לרשימת האיט גירלז הלונדונית/GettyImages

לוטי מוס (18) התגלתה בצילומי החתונה של אחותה הגדולה, הסופרמודל קייט מוס (הן חולקות את אותו האב - איש העסקים פיטר מוס) שהתפרסמו בווג האמריקאי לפני כחמש שנים. מאז היא מדגמנת במינון חלקי בשל הקפדה מצד ההורים על התנהלות של תלמידת תיכון מן המניין (יש האומרים שבגלל נתוניה הפושרים). הייחוס המשפחתי והאופי המרדני סללו לה את הדרך לרשימת האיט גירלז הלונדונית וזה כנראה מספיק. האם מדובר ביורשת פוטנציאלית ראויה?

הופעת הבכורה של לוטי (קיצור חיבה לשרלוט) כדוגמנית היתה במגזין Dazed & Confused ולאחר מכן ב-Teen Vogue. בראיונות עבר היא שיתפה על שאיפתה להיות עיתונאית אופנה כשתהיה גדולה. כנראה שכסף לא מדבר אליה.

האחיות סוקי ואימי ווטרהאוס

סוקי ווטרהאוס ואחותה אימי ווטרהאוס. GettyImages
בנות של אחד מהמנתחים הפלסטיים המוכרים בלונדון/GettyImages
סוקי ווטרהאוס ואחותה אימי ווטרהאוס. GettyImages
כישרון סטייל נדיר, יופי קסום, אופי תוסס והתנהלות נכונה/GettyImages

סוקי היא אמנם האחות המוכרת יותר כרגע, אבל אימי ווטרהאוס מעניינת לא פחות. שתיהן בעלות ייחוס משפחתי כבנות של אחד מהמנתחים הפלסטיים המוכרים בלונדון. אימי מחלטרת כדוגמנית פה ושם כשהמטרה היא משחק.

סוקי אמנם התפרסמה בתור הגירלפרנד של בראדלי קופר
והבסטי של קארה דלווין, אך בזכות כישרון סטייל נדיר, יופי קסום, אופי תוסס והתנהלות נכונה היא פרשה כנפיים והפכה לאושיה בזכות עצמה. הרזומה האופנתי שלה כולל קמפיינים למותגים נחשבים, זכייה בפרס דוגמנית-העל של מגזין ELLE וגם התנסות בעיצוב נעליים.

סטייל ID

סוקי ווטרהאוס היא האיט-גירל החמה של הרגע

לכתבה המלאה
סוקי ווטרהאוס בתצוגה של ברברי בשבוע האופנה של לונדון, פברואר 2016. GettyImages
סוקי ווטרהאוס סופר-שיקית כהרגלה בדרך לתצוגה של ברברי בלונדון/GettyImages

לאקי בלו סמית'

לאקי בלו סמית'. GettyImages
האיט-בוי הרלוונטי כרגע, מעין גרסה גברית לג'יג'י חדיד/GettyImages

הדוגמן המורמוני הלוהט (17) מתפקד על תקן האיט-בוי הרלוונטי כרגע. קמפיינים לגאפ, ליוויס, קלווין קליין, מונקלר וטום פורד, לצד צעידה על המסלולים של בוטגה ונטה, רוברטו קוואלי, פנדי, בלמיין, מוסקינו, ורסאצ'ה ומייקל קורס, בתוספת ועדת עוקבים נאמנים באינסטה - הוא הפך לגרסה הגברית של ג'יג'י חדיד. אגב, לא מזמן הצהיר סמית' בראיון שכמורמוני אדוק הוא מתכוון להימנע מסקס עד החתונה (פחח)

כמו החדידיות, הקרדשיאניות, הדלוויניות ואף ההילטוניות המאוסות - גם הוא נחשב חלק מפמילייה מעניינת בפני עצמה. האם שרידן היא דוגמנית לשעבר, האב דאלון מוזיקאי חובב ובעל חברת גיטרות, האחיות פייפר אמריקה (19) ודייזי קלמנט (20) דוגמניות גם הן, והאחות הגדולה קווין סטארלי (22) מתפקדת כגיטריסטית.

אוליביה פאלרמו

אוליביה פלרמו. GettyImages
מודל השראה ליצירת דמותה של בלייר וולדורף ב"גוסיפ גירל"/GettyImages

אוליביה פאלרמו (29) היא אשת חברה ניו יורקית שהתגלתה לעולם דרך תוכנית הריאליטי האמריקאית The City, שם תועדה כמתמחה במערכת מגזין האופנה ELLE. היא הפכה במהרה לאושייה מחוננת שעולם האופנה לא יכול להישאר אדיש אליה, ומאז היא מתפקדת כאשת סטייל המתחזקת בלוג ושת"פים עיצוביים (האחרון שבהם עם נורדסטרום) שעל פי נתוני הרשת הניבו לה הון עצמי של 7 מיליון דולר.

ההופעות המסוגננות שהיא מפגינה ברחבי רחובות מנהטן זוכות לשבחים ואינספור מדריכי חיקויים, לאור היכולת לשלב בין אופנה גבוהה לרשתות מסחריות, ובין קז'ואל לקוטור. שמועות די מבוססות מעידות על כך שפאלמרו היוותה מודל השראה ליצירת דמותה הטלוויזיונית של בלייר וולדורף ב"גוסיפ גירל".

אנה וינטור בשורה הראשונה בשבוע האופנה. GettyImages
וינטור, סופיה קופולה ומכובדים נוספים בשורה הראשונה בתצוגת מארק ג'ייקובס בניו יורק, פברואר 2016/GettyImages
שורה ראשונה בתצוגות האופנה. GettyImages
ווטרהאוס וחברים בשורה הראשונה בשבוע האופנה הלונדוני, פברואר 2016/GettyImages
שורה ראשונה בתצוגות האופנה. GettyImages
אוליביה פאלרמו וחברות שיודעות מה הן עושות ומה הן שוות/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully