וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף תקופת היובש: על חשיבות קרם הלחות לפנים

4.4.2016 / 12:00

שגרת הטיפוח משתנה בהתאם לסוג העור ולתנאים אחרים, אבל יש תכשיר אחד שכל אחת חייבת על שולחן האיפור שלה ואי אפשר העביר את היום בלעדיו – קרם לחות. למה הוא חשוב ואיך בוחרים אחד שמתאים? כל הפרטים בפנים

קרם פנים. ShutterStock
נשים לא אמורות להעביר יום שלם בלי להשקות את העור/ShutterStock

טיפוח עור הפנים יכול להיות אחד הדברים המבלבלים ביותר. בעוד חיפוש במיסטר גוגל יכול להפציץ אתכן בעצות שונות, החברות הטובות שלכן יתנו לכן, בו זמנית, טיפים שונים לגמרי ויזהירו אתכן מלהרוס את העור. טוב, אולי זה לא כזה דרמתי אבל למצוא את הדרך הנכונה לטפח את עור פנים שלכן יכול להיות לא קל.

רק דבר אחד בטוח, שום שגרת טיפוח אינה מושלמת אם לא מודעים לחשיבות של ליחוח העור – בלי קשר איזה סוג עור יש לכן אתן צריכות להשתמש בקרם לחות המתאים לכן כדי לשמור על עור הפנים.

אוקי, אז עכשיו כולן יודעות שלהשתמש בקרם לחות זה חשוב, אבל האם אתן יודעות למה? הרעיון הוא שלא הייתן הולכות יום שלם ללא שתייה, נכון? (ורק שתדעו שקפה ובירה נחשבים נוזלים בעינינו) ובכן אתן גם לא אמורות להעביר יום שלם בלי להשקות את העור וזה לא נועד רק על מנת להעביר את היום - היתרונות שבשמירה על לחות העור הם לטווח הארוך והתוצאות יראו לעין במשך שנים.

מי יכול לעצור את הזמן?

בטווח הקצר, הידרציה נאותה גורמת לעור להראות בריא, חלק ורענן יותר. מרבית הקרמים מכילים מרכיבים כמו קפאין למשל, כדי לגרום ללחות להיספג בעור במהירות ולהעניק לו נפח (פעולות רצויות אחרי לילה ללא שינה), באופן כללי הקרם נועל את הלחות ואת המרכיבים החיוניים – אלו מונעים אובדן לחות במזג אוויר קיצוני, ימשכו מים לתאי העור, ירככו ויחליקו אותו. יום אחרי השימוש בקרם ניתן להבחין שהפנים חלקות, רכות ורעננות יותר למראה. משימה אחת הושלמה.

אבל חשובה לא פחות המשימה הנוספת - היתרונות לטווח הרחוק. כי עד כמה שלא תרצו, עוד לא קם המניאק שהצליח לעצור את הזמן (לפחות ככה אמרו לנו בצבא). מחקרים מוכיחים ששימוש בקרם לחות מעניק לעור יתרונות לזמן ממושך.

קרם לחות. ShutterStock
נשים שהשתמשו בקרם לחות פיתחו הרבה פחות קמטים מאלו שלא השתמשו/ShutterStock

ההידרציה מאפשרת לו לתפקד וכך תאי העור יכולים לתקן את עצמם במהירות ולהתחדש. המשמעות של זה, למי שלא יודעת, יתרונות אנטי אייג'ינג ענקיים – במחקר שפורסם בכתב עת הבריטי לדרמלוג'יקה, עלה שנשים שהשתמשו בקרם לחות פיתחו הרבה פחות קמטים מאלו שלא השתמשו.

"זה נכון", אומרת ד"ר וויטני בואי רופאת עור מוערכת מניו יורק, "הימנעות מקרם לחות בשגרת הטיפוח יכולה להוביל לקמטים עמוקים בהמשך. כאשר העור מתייבש, הוא למעשה מפתח דלקת כרונית בדרגה נמוכה אך מתמשכת, וזה מוביל בסופו של דבר להתמוטטות הקולגן והזדקנות מואצת". אבל מעבר לזה מזהירה ד"ר בואי "הקמטים הקיימים ייראו עמוקים יותר". כדי שהוא יראה חלק יותר היא ממליצה על קרם שמכיל חומצה היאלורונית.

קרם בלי הפסקה

מכירות את הקווים הקטנטנים האלו מתחת לעיניים, בדיוק במקום שהקונסילר לא עוזר והמראה נשאר מקומט? זה יראה עוד יותר גרוע אם לא תדאגו ללחח את העור לפני האיפור – איפור, אם לא הבנתן את הרמז יראה הרבה יותר טוב כשתקפידו להשתמש בקרם לחות.

"מייק אפ ומוצרים אחרים נדבקים לאזורים יבשים בעור", מזהירה ד"ר בואי, "ואפילו מחלחלים עמוק יותר אל תוך הקווים הקמטוטים". כדי לקבל תוצאות יותר טובות היא ממליצה להמתין כמה דקות לפני השימוש כדי שהוא ייספג טוב יותר. ויש גם טיפ בונוס: כדי לשמר את הצבע של השפתון שלכן מרחו קודם לחות לשפתיים, יש מצב שזה יחזיק במשך כל היום.

רופאי עור ממליצים להשתמש בקרם לחות לפנים מדי יום, כחלק מטיפוח העור, ושוברים מיתוסים נפוצים ומטעים - אם יש לכן אקנה, למשל, ברמה זו או אחרת, וחשבתן ששימוש בקרם יחמיר את המצב אז כדאי שתדעו שעל אף שזה נשמע מנוגד לאינטואיציה, קרם לחות יכול להיות החבר הכי טוב שלכן. "יובש יחמיר את מצב האקנה, מסביר ד"ר דבי פאלמר דרמטולוגית מומחית בתחום נוגדני חמצון, "אם אתן מפחדות שתחושה של שמנויות בחרו קרם שמתאים לכן, נטול שומן למשל". וזה בעצם תמצית העניין, כי הרבה תלוי בסוג הקרם שתבחרו והוא חייב להתאים לסוג העור שלכן.

מריחת קרם ידיים. ShutterStock
לא תמיד קרם יקר הוא הקרם הכי טוב/ShutterStock

שלא תטעו

בחירת קרם לחות יכולה לקחת זמן, לפעמיים זה קצת עניין של ניסוי וטעייה, אם קניתן ולא קיבלתן את התוצאות הרצויות נסו אחד אחר בפעם הבאה. "אחת הטעויות הראשונות שנשים עושות בעת שימוש במוצרי טיפוח העור הוא בשימוש באחד שלא מתאים לסוג העור שלהן", אומר ד"ר פול ג'רוד-פרנק דרמטולוג ניו יורקי, "מרבית הנשים חושבות שיש להן עור רגיש, אבל אם אתן לא בטוחות זה די קל לאבחן", הוא מבטיח, "בדקו איך הוא מרגיש בסוף היום, התמקדו באזור ה-T והחליטו אם הוא מרגיש לכן שמנוני, יבש או נורמלי".

מלבד זאת ישנם גורמים נוספים שכדאי לקחת בחשבון כמו גיל, בעיות ספציפיות וכמובן תקציב – לא תמיד קרם יקר הוא הקרם הכי טוב עבורכן. יחד עם זאת, יש לזכור כי עור הפנים משתנה במהלך השנים, הוא מושפע גם מעונות השנה, רמת הלחות באוויר, תזונה, עישון, תרופות שנוטלים באופן קבוע, מחלות שונות ומצבי לחץ.

המדריך המאוד קצר

מי שהתברכה בעור רגיל, לא יבש ולא שמנוני, תרצה לשמור על מאזן הלחות הטבעי הזה, לכן כדאי שתשתמש בקרם לחות על בסיס מים ושמכיל שמנים קלים

לאחר שהבנו שאין, אין חגיגה בלי קרם לחות ושכדי להפיק ממנו את כל הדברים הטובים האלה רצוי למצוא את זה שהכי מתאים לכן אספנו כמה טיפים שיעשו לכן קצת סדר בבלגן.
מי שהתברכה בעור רגיל, כזה שאינו יבש מדי ואינו שמנוני מדי, תרצה לשמור על מאזן הלחות הטבעי הזה, לכן כדאי שתשתמש בקרם לחות על בסיס מים ושמכיל שמנים קלים או מרכיבים שמקורם בסיליקון.

כדי לדאוג ללחות בעור יבש רצוי לבחור קרם כבד יותר, על בסיס שמן שיישאר זמן רב יותר וימנעו התאדות המים מהעור, כדי לזכור שעור יבש נוטה להיות אלרגני.

עור שמנוני נוטה לאקנה ולפצעונים לכן הבחירה הטבעית היא קרמים קלילים שאינו מכיל מרכיבים שיסתמו את הנקבוביות. כאמור, דווקא עור בעייתי שהטיפול בו כולל תכשירים שעלולים לייבש אותו, צמא, תרתי משמע, לקרם לחות.

אישה מורחת קרם על העור. Alen /Shutterstock.com, ShutterStock
חפשו קרם המכיל רכיבים מרגיעים כמו קמומיל או אלוורה/ShutterStock, Alen /Shutterstock.com
בחרו בקרמים של חברות מוכרות, מרחו מיד אחרי הרחצה, הקפידו על ניקיון העור, הגנו על עצמכן מהשמש, הימנעו מעישון, שתו הרבה מים ולכו לישון

במקרה שהעור שלכן רגיש ונוטה לאדמומיות, פריחה או גירויים אחרים חפשו קרם המכיל רכיבים מרגיעים כמו קמומיל או אלוורה, חף מאלרגנים פוטנציאליים כמו בשמים, צבעים וחומצות.

השתדלו לעיין ברשימת המרכבים – ככל שהיא קצרה יותר יש סיכוי נמוך יותר לכך שהוא יגרום לאלרגיה. מרכיבים בקרם שעלולים לגרום אלרגיה הם: פטלטים, קטונים, פרבנים, שמקורם בנפט כמו למשל שמן מינרלי או וזלין.

מלבד לבחור את הקרם הנכון עבורכן תוכלו להגביר את הפעולה והאפקטיביות של השימוש בו על ידי פעולות פשוטות. בחרו בקרמים של חברות מוכרות ואחראיות, השתדלו למרוח אותו מיד אחרי הרחצה כדי ללכוד את המים, הקפידו על ניקיון העור כך שהוא יהיה מוכן לקבלת הלחות, ואנחנו מסתכנים בבנאליות יתר אבל – הגנו על עצמכן מהשמש, הימנעו מעישון, שתו הרבה מים ולכו לישון, לא פחות מ-8 שעות, זה לא פחות חשוב.

וואלה! NEWS בשיתוף קליניק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully