וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במובנים מסוימים, החיים מתחילים בגיל 40. ומה קורה עם הסטייל?

תמר מרקוביץ'

16.4.2016 / 7:06

השבוע צעדה מלאני פרס על מסלול תצוגה בביטחון שאי אפשר לטעות בו, וכבשה את הקהל. 40+ זה לגמרי השחור החדש, אבל דווקא בגלל ההבדלים ההולכים ומתמעטים בין בנות 40 ובנות העשרה שלהן, יש מקום לכבד את הגיל והמעמד. חמישה טרנדים לוהטים וטיפים אופנתיים לעשור המדובר

אבי כהן

בווידיאו: תצוגת קיץ 2016 של פקטורי 54 עם מלאני פרס, השבוע במוזיאון תל אביב

השבוע צעדו על מסלול התצוגה של פקטורי 54 שלושים דוגמנים ודוגמניות, ובראשן בר רפאלי אחת הריונית, שזכתה למחיאות כפיים עם פתיחת התצוגה כיאה למעמדה. כמה דקות מאוחר יותר באופן ספונטני הפריעו שוב מחיאות כפיים רמות את שירתה הענוגה של קרן אן שליוותה את התצוגה. הסיבה לתקרית הלא אופיינית למעמד - זיהוי הדוגמנית מלאני פרס הצועדת על המסלול, מובילה בבטחה דגם שלא קל להצעיד, ובתנאי תאורה שחושפים את ארבעים ומשהו שנותיה, ומעוררים את קנאת היושבות. לא העור או המידה או תווי הפנים היפהפיים שלה עוררו קנאה כמו הביטחון ששידרה, כזה שאי אפשר לטעות בו ואי אפשר לזייף לא בגיל 16 וגם לא בגיל 30. בצירוף האישיות החריפה, הסטייל הנצחי והכריזמה שאי אפשר לזייף - נראה שלפחות במובנים מסוימים החיים מתחילים רק לקראת גיל 40.

מצד שני להסתכל על ג'יין בירקין או על מלאני פרס כדי לקבל השראה זה לא כל כך הוגן כלפי רוב הנשים בעולם. איך אמרה לי פעם חברה: "זה שגלית גוטמן נראתה ככה שבועיים אחרי הלידה לא אומר שום דבר עליך. היא היתה גלית גוטמן גם לפני כן".

תצוגת האופנה של פקטורי 54 לקיץ 2016. דרור עינב
תצוגת האופנה של פקטורי 54 לקיץ 2016/דרור עינב
הסקסיות הטבעית והלא מתאמצת של נשים מעל 40 נובעת מהשלמה עצמית, שהופכת בהתאם כמה לוקים אופנתיים למוצלחים יותר

אבל קרה משהו בשנים האחרונות בעולם הפרסום. מודעות שיווק כבר לא מספיקות - כולם מחפשים תוכן, ודוגמניות היום כבר פחות ופחות ממירות להקלקה. הבריף המקובל היום - חפשו לי אנשים יפים "אמיתיים". פעם היינו תלויים באנשי פרסום ומנהלי שיווק שיגידו לנו מי האלילים שלנו, או איך אנחנו רוצים להיראות. קמפיין היה כל כך יקר להפקה ש"סיכונים" לא נלקחו. עם התפתחות הרשתות החברתיות למיניהן וריבוי אמצעי ההפקה הביתיים, האלמנט העיקרי שמוכר היום הוא תוכן, ואנשי שיווק מופתעים בכל פעם מחדש מכוכבי הרשת העולים - אנשים שמעולם לא שקלו ללהק.

בעולם כזה התחילו לפרוח גם כוכבי רשת במידות או גילאים או צבעים שאיש לא היה מעיז ללהק לפני שהוכיחו את היכולת שלהם למשוך קהל. ברוח הזו בחרנו לצלם את לובה ג'ייקובסון, בת 43 ואמא לשני ילדים, כלכלנית במקור ובלוגרית אופנה בהווה, להפקה שלנו.

למרות שתמיד היתה אישה יפה, עד היום לובה מעולם לא דיגמנה. "זה לא משהו שהיה אפילו נעים לדבר עליו בבית - יופי. המנטליות הסובייטית (שעכשיו כבר השתנתה מאוד) היתה אז ברורה - אם את בת של מורה ומהנדס, העתיד היה ברור. לומדים משהו יישומי שטוב לחיים ולא מתעסקים בשטויות. לא רק שזה לא היה חשוב, זה אפילו היה מביך להתעסק בזה. עם הרקע הזה גדלתי ועם השנים כשהגיעו הצעות כאלו או אחרות לדגמן זה לא הרגיש לי טבעי. בשנים האחרונות מצאתי את עצמי נהנית מזה, ומהאהבה לאופנה נולד הבלוג, ומשם יצא שאני מצטלמת לבלוג שלי, ומשהו קרה. איכשהו בעקבות הבלוג והחשיפה מזמינים אותי להצטלם פה או להשתתף בפרויקט שם, ופתאום יוצא שממש התחלתי לדגמן בגיל ארבעים פלוס. ופתאום נורא כיף לי עם זה".

40 זה לגמרי השחור החדש אבל דווקא בגלל ההבדלים ההולכים ומתמעטים בין בנות ארבעים ובנות העשרה שלהן יש לדעתי יותר מקום לכבד את הגיל והמעמד. הנה חמישה טרנדים לוהטים לפאשניסטה בת הארבעים פלוס, וחמישה טיפים בצידם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

עור / דמוי עור

הפקת אופנה איך להתלבש מעל גיל 40. גיא כושי ויריב פיין
מכנס עור - מארק ג?ייקובס לפקטורי 54, חולצה לבנה מכופתרת - אמריקן אפרל/גיא כושי ויריב פיין

בגדי עור הם טריקיים. מצד אחד, יש בהם אלגנטיות שמתאימה לנו, מצד שני, הם עלולים להיראות פרובוקטיביים אם הם צמודים מדי. מצד שלישי, מכנסי (דמוי) עור צמודים הם הדרך היחידה לעשות את זה והם גם לוהטים ומחמיאים בדרך כלל. בקיצור - מכנסי עור לגמרי כן, אבל האיזון של חולצה מכופתרת לבנה ותכשיטי זהב יהפכו אותם למושלמים לכל אירוע כמעט. בשעות הערב, העבודה (תלוי בעבודה) ואפילו באסיפת ההורים הלוק הזה לא יביך אותך (או את הילדים שלך). קלאסי.

טרנד הלנז'רי

הפקת אופנה איך להתלבש מעל גיל 40. גיא כושי ויריב פיין
לנז'רי - אוסף פרטי/גיא כושי ויריב פיין

דוגמא נהדרת לטרנד שדווקא משתבח על לובשת איכותית בשלה יותר הוא טרנד הלנז'רי. הסקסיות הטבעית והלא מתאמצת, זו שנובעת מההשלמה העצמית שדיברנו עליה, הופכת את הטרנד לאמין יותר. שקיפות היא נהדרת ברגע שלובשים תחתית מתאימה בצבע עור (להימנע מחזיות ותחתונים כתחתיות - זה עובד בשנות העשרים ואולי אפילו בתחילת השלושים, אבל בארבעים זה נראה עצוב), תחרות נולדו לזה ובדי משי או שיפון עדינים נשפכים מתאימים כמו כפפה ליד. מה שכן, זה דווקא לא לוק לאסיפת הורים.

ז'קט צבאי, שמלת מיני

הפקת אופנה איך להתלבש מעל גיל 40. גיא כושי ויריב פיין
שמלה - ג?וסי קוטור לפקטורי 54, ז?קט - זארה/גיא כושי ויריב פיין

הלוק הזה יכול היה להיראות לגמרי מתאמץ מדי אם השמלה היתה קצרה יותר או הז'קט היה צבאי יותר. מילת המפתח היא נונשלנטיות. לא בהכרח "קמתי ויצאתי מהבית", אבל לא מזיע ממאמץ להוכיח שאת מעודכנת בטרנדים או לחליפין עדיין לוהטת.

סט (אבל רגוע) ובלייזר

הפקת אופנה איך להתלבש מעל גיל 40. גיא כושי ויריב פיין
ולצה ומכנסיים - solal לבוטיק ירין, ז?קט - גולף, שעון - טורי ברץ' לפדני/גיא כושי ויריב פיין

סטים הם מצד אחד הדבר הכי חם כבר תקופה (וגם גזרת המכנסיים האלו שלא מחמיאים לאף אישה, פשוט התרגלנו ללוק המגניב שלהם) אבל גם הם עלולים ליפול לקטגוריה המיוזעת. כשההדפס יותר רגוע (פסים למשל) והצבעוניות יותר רגועה (אפור-בז' למשל), והמחשוף לא קיים ונותן לבלייזר לייצר תחושת אורך ומחשוף במקומו יש לנו לוק מגה טרנדי ומאוד הולם גיל.

פסים לרוחב עם פסים לאורך

הפקת אופנה איך להתלבש מעל גיל 40. גיא כושי ויריב פיין
חולצת פסים - conso ל-city stores דיזנגוף סנטר, מכנסי פסים - זארה/גיא כושי ויריב פיין

סט שנולד לנונשלנטיות שדיברנו עליה למרות שהוא מגיע עם טיקט של אובר-מתחכם-פאשניסטי. הפסים האנכיים במכנסיים מוסיפים אורך ומאזנים את הפסים הרוחביים בחולצה וכל הלוק הזה אומר "נוח לי". וזו המהות של העשור הזה בחייך לא?

צילום: גיא כושי ויריב פיין
סטיילינג: חן סבן
ניהול קריאטיבי: תמר מרקוביץ
איפור: טל דברה
שיער: זיו אמסלם
דוגמנית: לובה ג'ייקובסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully