וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעיל חסר טאקט

ליאת להב

17.4.2016 / 13:14

מלכת הולנד עוררה סערה בסוף השבוע האחרון כשלבשה מעיל עם עיטור שמזכיר צלב קרס, במהלך ביקור רשמי בגרמניה. תגובת המעצב: "לא זו הייתה כוונתי, בסך הכל רציתי לשלב אלמנט קלאסי עם חומרים בלתי שגרתיים"

מערכת וואלה!

מגישה: טל היינריך

גם בתחום האופנה יש החלטות חסרות טאקט. מלכת הולנד מקסימה ביקרה בסוף השבוע בגרמניה ועוררה סערה בגלל מעיל עם עיטורים שמזכירים צלב קרס. העיתונות הגרמנית סיקרה את התקרית שזכתה לטייטל "מהומה", אך לזכות המלכה צוין שהעיטור היה למעשה יותר קרוב לסמל בודהיסטי מאשר לסמל הנאצי. גם בטוויטר החל דיון נרחב, ושם טענו שמדובר בסמל סלאבי עתיק. יצוין כי מקסימה לבשה את אותו מעיל בדיוק במרץ 2015, במהלך סיור בדנמרק, אבל שם לא נשמעו קולות מחאה.

הדגם האפור משובץ באבני חן לצד אביזרי מתכת ומפתחות אלם שנראים כאילו הרגע נקנו באיקאה. המעצב הדני קלאס איברסן, שאחראי לעיצוב השמלה, אמר לעיתון הולנדי: "לא היתה לי כל כוונה לתפור בגד במחווה למפלגה הנאצית. בסך הכל רציתי לשלב אלמנט קלאסי עם חומרים בלתי שגרתיים".

מקסימה מלכת הולנד מבקרת בגרמניה במעיל עם צלב קרס. GettyImages
מלכת הולנד בשמלת המהומה של המעצב הדני המעצב הדני קלאס איברסן. שאלה של זמן ומקום/GettyImages

על החוש האופנתי של מלכת הולנד מעולם לא הייתה כל מחלוקת. נראה שהיא שבתה את ליבם של ההולנדים פחות בזכות מעלותיה בתחומי החברה והכלכלה, אלא בעיקר בזכות סטייל סוחף. היא גילתה הבנה באופנה והציגה מראות שהפכו לנושא לדיון. היא החכימה לעשות בזה שימוש לצורך העברת מסרים.

נדיר לראות אותה בשמלה שחורה קטנה או חליפה מחויטת ייצוגית. הסטייל שלה כולל הרבה שמלות סטרפלס, שמלות אסימטריות, שמלות משולבות אלמנט דומיננטי כלשהו המוסיף עניין כמו פרח ענק, קשר כתף או מתניים או ראפלס. בניגוד לאפור שראינו כאן, היא לא חוששת מצבעוניות עזה והרבה פעמים נראית בגוונים חמים כמו ורוד פוקסיה, כחול רויאל, ירוק יער, אדום יין. לצד אלו, היא לובשת גם צבעי פסל רכים, במיוחד באירועי ערב.

כתבות שנוספות שיעניינו אתכם:
המלך הוא עירום, אבל המלכה פאשניסטה: הסטייל של נשות המלוכה
אופנה דיפלומטית: קייט מידלטון מעבירה מסרים באמצעות בגדים:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מקסימה מלכת הולנד מבקרת בגרמניה במעיל עם צלב קרס. GettyImages
סמל בודהיסטי, סמל סלאבי עתיק או הסמל הנאצי?/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully