וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה בקי תגיד על זה? תנאי הסווטשופ החמורים של ביונסה

17.5.2016 / 8:34

ה"סאן" הבריטי חושף שקולקציית "Ivy Park", קו ביגוד הספורט המשותף של ביונסה ורשת האופנה הבריטית טופשופ שהושק לפני חודש, מיוצרת על ידי עובדות בסדנת-יזע בסרי לנקה המשתכרות ב-6.17 דולרים ליום. זו ההעצמה הנשית עליה דיברה קווין בי כשהציגה את פריטי המותג?

יח"צ - חד פעמי

בווידיאו: קווין בי מציגה את פריטי הקולקציה

קו בגדי הספורט המשותף של ביונסה ורשת טופשופ הבריטית, שהושק לפני חודש ברחבי העולם, מיוצר על ידי עובדים ועובדות בסדנת-יזע בסרי לנקה המשתכרים ב-6.17 דולרים ליום - כך חשף השבוע העיתון "הסאן" הבריטי. בהשקת הקולקציה המיוחדת, "Ivy Park", אמרה הכוכבת כי היא מקווה שהמותג "יתמוך ויתן השראה לנשים שמבינות שיופי הוא יותר מאשר רק המראה החיצוני שלך... אני חזקה, ויצרתי מותג שנועד לגרום לנשים אחרות להרגיש באותו האופן".

אבל תופרת המועסקת במפעל שתופר את הבגדים בסרי לנקה חושבת אחרת - "כאשר מדברים על נשים ועל העצמה - אלה מילים המיועדות רק לזרים", אמרה בריאיון לעיתון. העובדת בת ה-22 אמרה לסאן ששכרה עומד על סכום מגוחך של 125.30 דולרים לחודש. היא עובדת במשמרת של תשע שעות ו-45 דקות, חמישה ימים בשבוע, בתוספת שעות נוספת. השכר הוא אמנם גבוה יותר מהמינימום החוקי במדינה, אבל מדובר בפחות ממחצית מהשכר הממוצע בסרי לנקה. לדבריה, היא מתגוררת בחדר אחד עם אחותה במתחם מגורי עובדים בן מאה חדרים הממוקם בסמוך למפעל בעיירה קאטאנאיאק, מגורים עבורם נגבים ממנה 27.08 דולרים בחודש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארגון חברתי בסרי לנקה: "מדובר בסוג של עבדות מודרנית". ביונסה בקולקציית Ivy Park/מערכת וואלה!, צילום מסך
עובדת במפעל: "אנחנו נאלצות לחלוק מקלחת עם קבוצת גברים. אין פרטיות, זה מזעזע והרבה נשים מפוחדות"

"כל מה שאנחנו עושים זה לעבוד, לישון, לעבוד ולישון", צוטטה העובדת הצעירה בעיתון, והוסיפה כי היא מתקשה להתקיים מהמשכורת במפעל. "אין לנו מטבח או מקלחת משלנו, זה רק חדר שינה קטן. אנחנו נאלצות לחלוק מקלחת עם קבוצה של גברים ואין ממש פרטיות. זה מזעזע והרבה מהנשים כאן מפוחדות. אין לנו הרבה כסף, ומה שיש לנו אנחנו שולחות למשפחה", הוסיפה.

דוברת טופשופ העולמית אמרה בתגובה לפרסומים כי "Ivy Park" נוקט במדיניות סחר קפדנית: "אנחנו מצפים מהספקים שלנו לעמוד בקוד ההתנהלות שלנו ואנחנו מעודדים אותם לעמוד בדרישות הללו. אנחנו גאים במאמצים המתמשכים שאנו עושים בכל הנוגע לביקורת הנערכת במפעלים, ובצוותים שלנו ברחבי העולם העובדים באופן הדוק ביותר עם הספקים והמפעלים שלהם כדי להבטיח לכך תקינות מלאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני חזקה, ויצרתי מותג שנועד לגרום לנשים אחרות להרגיש באותו האופן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קבוצת ארקדיה, החברה המחזיקה בבעלות על רשת האופנה טופשופ, מסרה לתקשורת: "כאשר לקוחות קונים את המוצרים שלנו הם צריכים לדעת שהם יוצרו תחת תנאים נאותים. המשמעות של זה היא ייצור ללא ניצול של האנשים שמייצרים אותם. כל הספקים שלנו חייבים לספק תנאי עבודה הוגנים".

בעיתון הדגישו כי המפעל בסרי לנקה, שנמצא בבעלות טייקון מקומי בשם מאנש אמליאן, לא הפר שום חוק מקומי ושאפילו העובדים העניים ביותר בו מרוויחים יותר משכר המינימום במדינה. אבל דובר מטעם ארגון חברתי מקומי אמר לעיתון בתגובה בהתייחס לתנאי העבודה במפעל כי "מדובר בסוג של עבדות מודרנית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העצמה נשית היא עניין סובייקטיבי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביגוד ספורט שיקי לנשים. עם או בלי המסר מאחוריו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קווין בי תחת מתקפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully