וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיץ הלוהט כבר פה: כך תשרדו אותו בסטייל

וואלה! NEWS בשיתוף סקין גארד

15.6.2014 / 12:27

אנחנו לא רוצים לנדנד, וברור לנו שכללי ההגנה מנזקי השמש הם משהו מוכר לכם. אבל תסכימו שחשיבותם הרבה כמצילי חיים היא סיבה מספיק טובה להגיש אותם לפניכם בתחילת העונה החמה. מקרם הגנה ועד שתיית מים - כללי הגנה מפני השמש. לקרוא, לשנן וליישם

קרן שמש מעל שמשייה צהובה. ShutterStock
קרני UV עלולים להיות סכנה ממשית לבריאות/ShutterStock

הקיץ הישראלי הוא הרבה דברים טובים ומשמחי לב, אבל אין לשכוח לרגע שהוא גם עלול להיות סכנה. החשיפה לשמש אמנם נחוצה לנו, ובייחוד לילדים, לצורך בנייה של ויטמין D, אך אין צורך להשתזף לשם כך. די בחשיפה של עשר דקות ביום. הבעיה שאנו שוהים תחת השמש הרבה יותר, גם מבלי לתכנן מראש. ברור לנו שידועה לכם חשיבות השמירה על כללים בחשיפה לשמש. אבל ריענון הדברים תמיד נחוץ, במיוחד בימים אלו כשימים הולכים ומתחממים והשמש פולטת קרינה העלולה, בשעות מסוימות של היום, להיות סכנה ממשית לבריאותינו.

השמש חשובה לאדם ובלעדיה לא היו מתקיימים חיים, אבל על אף חיוניותה, קרינת ה-UV (האולטרה סגולה) שהיא פולטת היא בעלת השפעה מכריעה על הגוף. כאשר קרני UV פוגעות בעור, נוצר בתגובה פיגמנט חום המהווה את השיזוף. אך לא כל סוגי העור מגיבים לקרינת השמש באותו אופן. אצל אנשים כהי עור מטבעם השיזוף בלתי מורגש, בעלי עור כהה פחות ישתזפו במהירות, ובעלי עור בהיר ישתזפו מעט ויינזקו הרבה.

פותחים את הקיץ עם סקין גארד. לרכישה לחצו כאן

אישה ג'ינג'ית מנומשת מחייכת. ShutterStock
בהירי עור הם קבוצת סיכון באוכלוסייה/ShutterStock
אם צעירה וילדה אוחזות ידיים על חוף הים בשעת שקיעה. ShutterStock
שעות הבוקר המוקדמות והצהרים המאוחרות בטוחות יותר לשהייה בשמש/ShutterStock

שיזוף יתר עלול לגרום כוויות בדרגות חומרה שונות, כתמים על העור, הזדקנות העור וקמטים, התייבשות, יצירת יתר של ויטמין D המגבירה את הנטייה ליצירת אבנים בכליות, קטרקט בעיניים, יצירת נגעים קדם סרטניים והסכנה החמורה ביותר - סרטן העור. קבוצות סיכון באוכלוסייה הכללית הן: בהירי עור, בעלי עור הנצרב בקלות, ג'ינג'ים ובהירי עיניים, בעלי מספר רב של נקודות חן ושומות, תינוקות, קשישים, אנשים שנוטלים תרופות המגבירות את הרגישות לשמש, ספורטאים המתאמנים תחת השמש, ובעלי מקצוע שעבודתם מצריכה שהייה ממושכת בשמש.

הגנה מפני קרינת השמש חשובה לא רק בקיץ ולא רק בחוף הים, אלא בכל עונות השנה ובכל מקום. קרני UV מגיעות אלינו גם בימים מעוננים ובימי אובך. הן גם מוחזרות ממשטחים כגון מים, בטון, חול ושלג. קרינת השמש חזקה במיוחד בסוף האביב ובתחילת הקיץ, ובמיוחד בין השעות 10.00 עד 16:00.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספריי הגנה חסכוני ומשפחתי של סקין גארד SPF30 לילדים ולמבוגרים, מחיר: 39.90 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סטיק הגנה שקוף לפנים של סקין גארד SPF50, מחיר: 39.90 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כללי הגנה מפני נזקי השמש:

קודם כל, עשו שימוש קבוע בקרם הגנה כנגד שיזוף בעל מקדם הגנה גבוה.

קרם הגנה מכיל חומרים הבולעים או מפזרים את קרינת ה-UV המזיקה. כל קרם הגנה כידוע מוגדר עם ראשי התיבות SPF ומספר. משמעות ראשי התיבות SPF היא: Sun Protection Factor, והמספר מדרג את מידת האפקטיביות בחסימת קרני UV; ככל שהמספר גבוה יותר ההגנה ארוכה יותר.

את קרם ההגנה יש למרוח כרבע שעה עד חצי שעה לפני החשיפה לשמש (כיוון שעובר זמן עד שהחומר נספג בעור ופעולתו מתחילה) על כל אזורי העור החשופים. חשוב להקפיד להגיע לכל האזורים בגוף ולא להשאיר חלקים לא מרוחים, למשל באזור הצוואר, בית החזה (דקולטה), שכמות, הגב וכפות הרגליים. בקשו ממישהו לעזור לכם למרוח אזורים שקשה להגיע אליהם. חיזרו והתמרחו אם אתם שוהים בשמש יותר משעתיים וכן אחרי שחייה או הזעה.

פעוטה במשקפי שמש משחקת עם צעצועים על חוף הים. ShutterStock
התרגלו למשקפי שמש המגנים על העיניים מפני קרניי UV/ShutterStock

ספריי הגנה לגוף עם מקדם הגנה SPF30 בגודל משפחתי, מענה מצוין למשפחות ולילדים. הוא מגיע במיכל ספריי גדול (300 מ"ל) שמאוד נוח לשימוש על הגוף שלכם ושל ילדכם. היפואלרגני, ללא פארבנים המעניק הגנה מירבית מפני קרני UV.

ויותר מכך, תכשיר סטיק הגנה לפנים קומפקטי עם מקדם הגנה גבוה של SPF50 עשוי להיות גלגל ההצלה בכל מקרה של הימצאות מתוכננת או לא בשמש. סטיק כזה, ללא אלכוהול, ללא בישום ועמיד במים, עשוי להיות הדבר החכם ביותר שרכשתם הקיץ. מתאים לנשיאה בכיס או בתיק ונשלף בכל נקודה של חשש ברור ומיידי מפני נזקי שמש

אישה חובשת כובע לבן רחב שוליים וטובלת בבריכה. ShutterStock
כובע רחב שוליים לא מחורר המכסה גם את הכתפיים/ShutterStock
צעירה בשמלה לבנה יושבת על ספסל מתחת לסככה על חוף הים. ShutterStock
חפשו תמיד את הצל/ShutterStock
אישה אפרו אמריקאית שותה מים מבקבוק פלסטיק. ShutterStock
לעתים הגוף מאבד מים עוד בטרם תחושת צמא, אז ככלל מומלץ להרבות בשתיית מים/ShutterStock

כמו כן, יש להפקיד על הימנעות משיזוף בשעות הסיכון המוגבר ומשהייה ממושכת בשמש ככלל. לבישת ביגוד מגן. חולצה רפויה ארוכת-שרוולים ומכנסיים ארוכים עשויים מאריג צפוף מספקים את ההגנה הטובה ביותר מהקרניים האולטרה-סגולות של השמש).

לשהות בצל תחת שמשייה, סככה, עץ, או כל מסתור אחר.

להרכיב משקפי שמש כהים להפחתת הסיכון להיווצרות קטרקט ומגנים על העור העדין והדק סביב העיניים מפני סכנות השמש.

לחבוש כובע רחב שוליים המצל על על הפנים, על הראש, על האוזניים ועל העורף. אריג צפוף כגון קנבס, הוא הטוב ביותר להגנה על העור מקרני UV (אל תשתמשו בכובעי קש מחוררים שאור השמש יכול לחדור דרכם).

ולשתות מים! הצימאון הוא מנגנון יעיל להגנה על גופנו, אך לעתים הגוף מאבד מים עוד בטרם תחושת צמא. אז ככלל מומלץ להרבות בשתיית מים ולהעדיפם על פני משקאות מתוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully