וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים שלך אינסטוש: סודות הפידים הכי מסוגננים

30.6.2016 / 8:45

יש חשבונות אינסטגרם שהם עולם שלם של סטייל, עיצוב ואינפורמציה היוצרים אסקפיזם נגיש ומלא השראה. מצאנו את הבנות שאחראיות לכל השיק הזה ובדקנו מה הן עושות. הטיפים החשובים: תאורה טובה, מקוריות, הצצה לחיים האישיים, תחכום במידה, הימנעות מחפירות ולהגיד ביוש לסלפי

דוגמניות דולצ'ה וגבאנה עושות סלפי בזמן תצוגה. GettyImages
האינסטוש נכנס חזק גם למסלולים. דוגמנית בתצוגה של דולצ'ה וגבאנה במילאנו/GettyImages

צריך לדעת עם מי להתחתן, צריך לדעת עם מי לבלות וצריך לדעת איפה לקנות - אבל בנות ופאשנסטיות יקרות, הכי חשוב לדעת, בעידן הכי מצולם בהיסטוריה - אחרי מי לעקוב. חשבונות אינסטגרם אופנתיים, מעוצבים, נוטפי סטייל הם המקום הנכון לבלות בו, ולקבל השראה. כך תדעו את התשובות לכל השאלות האחרות.

החשבונות הללו הם בעצם סוג של בילוי, בידור, או תכנית אירוח מסוגננת. שם תוכלו לקבל השראה, רעיונות, אינפורמציה או סתם מצב רוח טוב - אלו המקומות הטובים ביותר להצצה לאופנת רחוב מדליקה, סגנון לבוש מקורי, קולינריה פוטוגנית וסתם חיי יומיום פוטוגניים - אסקפיזם נגיש.

מאחורי כל חשבון יש בחורה עם שיק

נראה שהן תמיד בשלות לצילום ספונטני, הלוק מתוקתק, המיקום מושלם, הרקע בצבעוניות הנכונה, האביזרים מתאימים ולפעמים גם הכיתוב שמתווסף מתחת נראה כאילו נכתב ונערך על ידי טולסטוי של כותרות האיסטגרם.

נכנסנו לשלושה חשבונות סופר-שיקים שנותנים לעוקבים הצצה לעולם הסטייל הבלתי נגמר שלהם. בדקנו מה הסיפור מאחורי הפיד, האם בעלות החשבון תמיד כל כך פוטוגניות או שהן עובדות קשה כמו שזה נראה, ואיך לעזאזל הן עושות את זה?

חשוב שתהיה תחזוקה שותפת, אבל לא להגזים. קים קרדשיאן יכולה להעלות ים של תמונות של אותה שמלה מכל הזוויות. אבל לה מותר הכול"

נסטיה ליסנסקי היא איט-גירל כחול לבן, מעצבת ואושיית אינסטגרם אופנתית. "זה לא יומן אישי שנזרקים אליו דברים שעוברים לי בראש", מסבירה ליסנסקי, "זה כן סוג של בלוג אישי אבל מחושב, יש בו תוכן מוקפד ומתוכנן. אני משקיעה הרבה מחשבה בכל תמונה ובכל סטטוס. זאת עבודה שהיחס הרציני וההקפדה מביאים לתוצאות - זה כמו מגזין ואני העורכת הראשית".

חשבון אינסטגרם חייב נושא מוגדר או גם חשבון אקראי יכול להיות מוצלח?
"גם כשמדובר בנושא מסוים כמו אופנה, צריכה להיות לפיד שפה גם אם היא לא אחידה. חשבון טוב הוא חשבון שיש בו חיים ונגיעה אישית – העולם שלי הוא אופנה אז מפיחים בו חיים עם נימה אישית: ילדים, נסיעות, חברים וכו'. זה לא חשבון עסקי". והיא מסבירה: "חשבון של זארה זה יפה אבל זה לא הצצה לעולם של מישהו. במקרה הזה מישהו מלא סטייל שנותן השראה".

לינסקי מספרת שהיא מקדישה מחשבה לסטטוס שמגיע עם הצילום, עד כדי כך שלפעמים בגלל זה נתקעת תמונה. "זו השפה שלי ביחד עם התמונות, אישית אני אוהבת נימה של הומור. גם בפוסטים מסחריים שאני מעלה, ויש כאלו, אני אקפיד שהכיתוב יהיה בשפה שלי ולא אינפורמטיבי ויבש".

מה התדירות הנכונה לשחרר תמונה? יום יום זאת התלהבות או מינון נכון?
"חשוב לתחזק את הפיד ולא לאכזב את העוקבים. צריכה להיות איזושהי תדירות קבועה, כמו מגזין שיוצא בזמנים קבועים. פרסום של בין תמונה אחת לשש תמונות ביום זה מקובל עליי. יש ימים שיותר יש ימים שפחות, אבל חשוב שתהיה תחזוקה שותפת. גם פה מדובר בסופו של דבר בטאץ' אישי. אבל לא להגזים. קים קרדשיאן יכולה להעלות ים של תמונות של אותה שמלה מכל הזוויות. אבל זאת קים קרדשיאן ולה מותר הכול. אני אשתדל לא לטחון את אותו אישו כי אצלנו בני התמותה הרגילים, לטחון זה לא מגניב".

את מתייעצת לפני שאת מעלה תמונה?
"לפעמים. בדרך כלל אני יודעת בדיוק מה שאני עושה אבל לפעמים אני אשאל, אם יש צל של ספק אני אבדוק כי יש מקרים ש'דברים שרואים מכאן לא רואים משם' ומבט אובייקטיבי מבחוץ יכול לתת עוד נקודת מבט".

יש לך דו שיח עם העוקבים?
"אני משתדלת לענות לשאלות ופניות - אין לי בעיה לחלוק את הרעיונות והפריטים שיש לי בארון. ברור שלפעמים אני מפספסת פנייה ואז אני מתנצלת – בכלל אני קצת ביישנית".

"מיליון תמונות עד שאני מוצאת את האחת שבה האור נופל טוב והזווית מושלמת. עבודה כבר אמרנו נכון?"

מאיפה מגיעה ההשראה שלך?
"אני עוקבת אחרי חשבונות אחרים אבל משתדלת להתעדכן בעיקר בטרנדים של צילום, פילטרים וזוויות. יש לי מוזות משלי כמובן כמו למשל men repeller, חשבון מלא אומץ, כל כך לא בנאלי ולא משעמם. זה מדהים, אצלה הכל אפשרי".

שימוש בפילטרים, כן או לא?
"שימוש בפילטרים הוא תקופתי, כמו הרבה דברים בעולם האופנה. יש פילטרים מסוימים שאני נדבקת אליהם כי הם אהובים עלי במיוחד. כשאני מסתכלת על פילטרים שהשתמשתי בהם לפני שנה זה עולם אחר מהיום - כמו אופנה, זז ומשתנה".

סלפי או תמונה רגילה?
"לא אוהבת סלפי. זה סוג של נרקסיזם. למה שרבוב השפתיים שלי מעניין מישהו? אין פה אינפורמציה ולא סיפור. בכלל סלפי זה הכי שנה שעברה – עבר זמנו".

כמה תמונות עד התמונה הנבחרת?
"מיליון. עד שאני מוצאת את האחת בה האור נופל טוב והזווית מושלמת". עבודה כבר אמרנו נכון?"

עצה למי שמתחילה ורוצה להיות אושיית אינסטגרם מסוגנן עם הרבה עוקבים?
"הכול מתחיל ונגמר בתאורה. האור הוא החבר הכי טוב שלך - תתחילי משם ואז תתקדמי. גם אותנטיות זה חשוב, תמצאי את טביעת האצבע שלך, אל תעשי קופי פייסט. תזכרי שאנחנו לא תמימים. כולם מכירים את כולם וזיוף לא יתפוס. כולנו נזהה העתקה וחיקוי".

"אני לא מנתחת מוח ולא מדען אטום. לא מתיימרת להעביר מסרים כבדים, אלא איך להתלבש במוד של בוקר"

"רק חמישים אחוז מהחיים שלי נכנסים לאינסטגרם", אומרת מיטל ברונר, סטייליסטית מוערכת וחרוצה. היא מקפידה להעלות רק מה שנעים לראות. "לפעמים מתקשרות לקוחות שעוקבות אחרי החשבון ומבקשות לדעת מאיפה הפריטים בתמונה כי הן רוצות להתלבש ככה".

ואת עונה?
"בוודאי. אני מקפידה לענות לכולן. אני מאוד נגישה, אפשר להגיד שזה המוטו שלי. אני משחררת אינפורמציה בקלות לכולן. אין לי בעיה שילבשו את אותם בגדים, כי בגדים נראים אחרת על כל אחת, מונחים ומקבלים אופי שונה על כל אחת".

כמה תמונות עד התמונה הנכונה?
"בין 1 ל-10 אבל בדרך כלל הראשונה היא זו שאני מפרסמת. הקליק הראשון בדרך כלל הכי מוצלח. לא לוקח לי הרבה זמן להצטלם ולהעלות את התמונה, הרבה פעמים זה ספונטני, אני יכולה לזהות רקע מתאים, לעצור את הרכב, להחליף בגדים ברכב ולרדת להצטלם. בדרך כלל מצלמים אותי".

וסלפי?
"זה נחמד אבל פחות. זה פחות מתאים למה שאני רוצה לשדר ולהראות בתמונות. לפעמים מתקשרות עוקבות ואומרות 'החלפת תיק איזה יופי'".

בכלל יופי וקלילות זה שם המשחק אצל ברונר יחד עם פאן והרבה אופטימיות. אם הזכרנו אסקפיזם אז בחשבון האינסטגרם הזה זה לגמרי זה. ברונר מסכימה להגדרה. "אני משדרת אופטימיות ופאן, לא חושפת את הצדדים הפחות נעימים בחיים – אני תמיד מחייכת כי אני מאמינה שזה מה שאנשים רוצים לראות כשהם נכנסים לראות את התמונות. את המסרים שלי אני מעבירה עם חיוך".

"אני לא מנתחת מוח ולא מדען אטום", היא מוסיפה, "לכן אני לא מתיימרת להעביר מסרים כבדים אלא איך להתלבש במוד של בוקר. זה משהו שאני מעדיפה. רוצים לדבר על החיים בשיחה יותר רצינית? בואו ניפגש".

בתור השראה גם את מחפשת השראה?
"ברור שאני מקבלת השראה, אבל במידה. כי להשראה יש פוטנציאל להפוך להעתקה. כשאת מתחזקת פיד כזה וגם הפקות אופנה צריך להמעיט להסתכל במה שקורה אצל אחרים, כי זה קל להתפתות. חייבים לשמור על ייחודיות, שמה שאת עושה יהיה את עצמך".

"בכלל", מודה ברונר "אני הכי 'האחרונה לדעת', אני מתעדכנת רק בדברים החשובים ותמיד מקפידה על העולם שלי, לא להפוך להיות חלק מההיפסטרים או מהמגניבים".

"צריך חוש אסתטי מפותח. אין מה לעשות, משם הכול מתחיל"

כמה את משתמשת בפילטרים ועריכה לתמונות?
"משתמשת חופשי, את הפילטר אני בוחרת לפי התאורה במקום שבו צילמתי".

גם ברונר מסכימה שתאורה זה חשוב לצילום טוב – "עם תאורה טובה אתן נראות טוב, עור הפנים נראה טוב יותר ולפעמים גם הגוף והבגדים".

מה הסטטוס שלך?
"משפטים קצרים, קליטים, המתארים את המוד של הרגע. אין לי עניין בהעברת מסרים של פיזיקה גרעינית זוכרת? גם האשטאגים זה לא העניין, אלא אם כן זה מכוון למטרה מאוד מסוימת, של לקוח או למען מטרה חשובה".

מה צריכה מי שרוצה חשבון מעוצב ולצבור הרבה עוקבים?
"חוש אסתטי מפותח. אין מה לעשות, משם הכול מתחיל, וכמובן התמדה. זה סוג של עבודה. ברגע שיש לך כל כך הרבה עוקבים ואת אחראית על הפיד זה כמו עבודה".

"הרבה חושבים שאני אוהבת את המטבח בגלל שאני מצלמת הרבה אוכל. זה כמובן רחוק מאוד מהמציאות"

ליטל רוזנשטיין עוסקת בעיצוב פנים ובקריאייטיב לחברות מסחריות באינסטגרם. היא מתחזקת פיד ששווה לפתוח חשבון איסטגרם במיוחד בשבילו, כל תמונה היא עירבוב של סטייל, הומור ואנרגיות חיוביות. האוכל כל כך שיקי שבא ללבוש אותו – אבל רק אחרי שאוכלים אותו.

אז האם חשבון צריך שיהיה לו נושא מרכזי? שיהיה מוקדש לאוכל, לאופנה או לילדים או שחשבון מדליק יכול להיות מגוון ואקראי ללא רעיון מרכזי?
"זה די אינדיבידואלי. חשבון שכולו לייפסטייל וחושף דמות מרכזית ואת שגרת היומיום שלה שכוללת הרבה צבע, שיק, ילדים עם פרצופים חמודים, מנות מגרות ועוד הפתעות, יכול לעורר השראה ולמגנט עוקבים".

לחשבון שלך יש קונספט.
"בגדול החשבון שלי הוא חשבון פודיז. הקונספט המרכזי שלו הוא משחקים באוכל אבל יש בו גם לא מעט טעימות של אווירה ואוכל הכי נגיש".

כמה מהאישיות שלך יש בו?
"האמת שזו שאלה מעניינת. הוא מאוד אני ביצירתיות, אבל לא מעבר לזה. הרבה חושבים שאני אוהבת את המטבח בגלל שאני מצלמת הרבה אוכל. זה כמובן רחוק מאוד מהמציאות".

יש תמונה שלעולם לא תעלי?
"תמונה מטושטשת, ביי".

את בעצם מקור השראה. גם לך יש מקור השראה? מאיפה את שואבת רעיונות?
"אני שואבת השראה מכל דבר שאני רואה ואפילו מחשבונות אינסטגרם שבכלל לא קשורים לקונספט שלי. אני אוהבת צבע, זוויות צילום מעניינות ובעיקר קומפוזיציות עשירות".

כמה מהחיים האישיים נכנס לפיד וכמה מזה זה תחזוקה של "עסק"?
"זה הכי החיים האישיים שלי. כשיש לי זמן, אני ממש מדווחת בדרך היצירתית שלי על מעבר דירה, טיסה לחול, יום הולדת ואפילו שנ"צ של יום שישי".

"כל התמונות שלי עוברות סלקציה קפדנית של בעלי יובל. הוא מאוד מדויק ויכול לראות הבדלים דקים אך משמעותיים"

יש חשיבות למה שכותביםאו שתמונה שווה אלף מילים?
"לפעמים הטקסט המלווה עוטף את התמונה. משלים אותה. מקפיץ אותה. אני פחות אוהבת 'תרגום בגוף הסרט', אבל יש משפטים שפשוט משלימים את הפוסטים".

באיזה תדירות משחררים תמונה יום-יום זה התלהבות או שההפך משתדלים כל יום?
"אני מעלה תמונה ביום".

את מתייעצת לפני שאת מעלה תמונה?
"כל התמונות שלי עוברות סלקציה קפדנית של בעלי יובל. הוא מאוד מדויק ויכול לראות הבדלים דקים אך משמעותיים בין שתי תמונות כמעט זהות, אבל אחת מהן נכונה יותר ותופסת הרבה יותר את העין".

מי מצלם אותך?
"לרוב רק אני מצלמת. אם אני חייבת שיצלמו אותי זה כמובן יובל ולפעמים גם איה, הבת שלי. היא ממש טובה בזה".

כמה תמונות מצלמים עד התמונה הנכונה?
"מיליון".

משתמשת בפילטרים?
"אני לא משתמשת בפילטרים. רק מחדדת מעט צבע".

אז תוכנות או אפליקציות אחרות לעריכה?
"אני מעדיפה את השימוש ב-VSCO".

סלפי או תמונה שמצלמים אותך מה עדיף?
"מאוד תלוי בתוצאה שצריך להשיג. עדיף שמישהו יצלם בדיוק לפי ההוראות שלי".

את מכירה את העוקבים? עם כל כך הרבה עוקבים איך אפשר לענות לכולם?
"אני מכירה את אלה שאני עוקבת אחריהם חזרה. משתדלת תמיד לענות על תגובות מפרגנות או על שאלות. אחרי הכל, זו רשת חברתית".

וכששואלים מאיפה הנעליים או הראנר על השולחן?
"אני עונה תמיד".

חשיפה באינסטוש זה טוב? יש כזה דבר חשיפת יתר?
"חשיפת יתר זה יותר מדי תמונות שמעלים ביום. זה מתיש לדעתי. שלא לדבר על משעמם לרוב".

תדרוך קצר לפאשניסטה מתחילה שרוצה חשבון מדליק והרבה לייקים?
"צלמו פחות סלפיז ויותר מה שרואות העיניים. תנו לעוקבים לראות דרככם את העולם שלכם. וכמובן עשו זאת בדרך יצירתית ואסתטית. אל תתפשרו על איכות התמונה, תעריכו את העוקבים שלכם. הם יעריכו אתכם יותר. אתם כבר תרגישו את זה בלייקים".

ללו"ז המלא של אירוע ביוטי סיטי לחצו כאן

הילה רמלר בשיתוף סופר פארם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully