וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונה אחת של אודרי הפבורן, 10 עובדות נשכחות על הכוכבת

תמונה אחת של אודרי הפבורן ביצירה של ז'יבנשי היא ההשראה של המעצבת שני צימרמן לקולקציה חדשה שתוצג בביוטי סיטי. הכוכבת האהובה נודעה בביגוד נשי, קלאסי, אלגנטי ומדויק, ממש כמו העבודות של בוגרת שנקר הצעירה. 10 דברים לדעת על אודרי הפבורן, אייקון אופנה על-זמני

אודרי הפבורן, התמונה וההשראה

אודרי הפבורן לובשת שמלת זיבנשי בעת מדידות, רומא, 1955. Howell Conant, צילום מסך
אודרי הפבורן לובשת יצירה של זיבנשי בזמן מדידות ברומא, 1958/צילום מסך, Howell Conant

שורשים מעורבים

מוצאה של אודרי הפבורן קצת מבלבל עקב מגורים במדינות שונות ושליטה במספר שפות: היא נולדה בבריסל, בלגיה, לבנקאי אירי וברונית הולנדית עם קשרי משפחה לבית המלוכה הבריטי. בהיותה בת שלוש לערך עברה המשפחה מבלגיה להולנד ובגיל חמש נשלחה ללימודים בפנימייה באנגליה. בשאיפה לקדם קריירת דוגמנות ומשחק היא עברה לניו-יורק ומשם להוליווד. ובסוף ימיה חיה בשוויץ.

אודרי הפבורן בשמלת סטרפלס וכפפות לבנות, תחילת שנות ה-50. GettyImages
מספר שפות. אודרי הפבורן בתחילת שנות ה-50/GettyImages

פיפין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אימצה את העופר מהסרט. אודרי ופיפין בסרט Green Mansions/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזמן צילומי הסרט Green Mansions מ-1959 היא התבקשה לקחת הביתה עופר לצורכי בונדינג בזמן הצילומים. הבונדינג הצליח כל-כך שאודרי החליטה לאמץ את העופר ולקרוא לו פיפין. היא לקחה אותו לכל מקום, למכולת וגם למסיבות. השמועה אמרה שכלב היורקשייר טרייר שלה, Mr. Famous, קינא מאוד.

בלט

אודרי הפבורן מתאמנת בריקוד בלט ליד הבר, סביבות 1950. GettyImages
החלה לרקוד בגיל 5/GettyImages
אודרי הפבורן באימון בלט בסטודיו, תחילת שנות ה-50. TRUNK ARCHIVE, צילום מסך
אבל התגלתה כגבוהה מדי למחול הקלאסי. אודרי באימון סטודיו/צילום מסך, TRUNK ARCHIVE

אם היה משהו שאודרי הפבורן אהבה במיוחד - זה היה בלט. מגיל חמש היא החלה לרקוד ולעבוד על קריירת ריקוד. היא שאפה להיות פרימה בלרינה ועשתה שימוש בכישרונה על מנת לגייס כספים למתנגדי הכיבוש הנאצי בהולנד בזמן מלחמת העולם ה-2. לרוע המזל, היא התגלתה כגבוהה מדי למקצוע (בגובה 170 סנטימטרים היא הייתה גבוהה יותר מרקדנים גברים), אז חלומות הבלט שלה לא יכלו להתגשם.

נעליים שטוחות

אודרי הפבורן לובשת ז'יבנשי בחתונתה לאנדריאה דוטי, שוויץ, 18 ינואר 1968. GettyImages
בחתונתה לאנדריאה דוטי/GettyImages

כרקדנית בלט לשעבר, היא אהבה וחשה הכי נוח בנעליים שטוחות. מה גם שלזמנה, היא נחשבה לגבוהה למדי. לא פעם היא הופיעה לאירועי ערב בנעליים שטוחות בסגנון בלרינה. גם בחתונתה לבעלה השני, הפסיכיאטר האיטלקי, ד"ר היא נעלה נעליים שטוחות.

EGOT - מועדון זוכי אמי, גראמי, אוסקר וטוני

אודרי הפבורן זוכה באוסקר עבור תפקידה בסרט חופשה ברומא, מרץ 1954. AP
עם האוסקר בו זכתה עבור תפקידה ב"חופשה ברומא"/AP

היא אחת מהמעטים בעולם שזכו להיות במועדון EGOT, שהוא מועדון זוכי פרסי האמי, גראמי, אוסקר וטוני. היא זכתה באוסקר ב-1953 על "חופשה ברומא", בטוני ב-1954 על "אונדין", באמי ב-1993 על התוכנית "גני העולם עם אודרי הפבורן" ובגראמי ב-1994 על האלבום Audrey Hepburn's Enchanted Tales.

ז'יבנשי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
40 שנות שת"פ. לובשת ז'יבנשי במגזין ווג, 1963/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם חברות אמיתית עם המעצב. עוד תמונה בזי'בנשי ממגזין ווג, 1963/מערכת וואלה!, צילום מסך

הידידות והשותפות בין הכוכבת ומעצב האופנה אובר דה ז'יבנשי נמשכה 40 שנה עד מותה ב-1993. היה זה קשר שהתבסס לא רק על תועלת הדדית, אלא גם על וחברות אמיתית. "סוג של נישואים", כמו שאמר פעם ז'יבנשי עצמו. היא לבשה את עיצוביו על המסך ומחוצה לו, כולל בנקודות שיא בקריירה ובחייה הפרטיים. השמלה השחורה הקטנה האיקונית מ"ארוחת בוקר בטיפאניס'" הייתה בעיצובו. ובנוסף לה, היו עוד רבות בלתי נשכחות. היא, המוזה הרשמית, החזירה לו על-ידי אזכורו וקידום שמו בכל פעם שלבשה שמלת ז'יבנשי.

פחד ממים - טריילר "שניים לדרך" (1967) עם סצינת המים

קשה לתאר, אבל לאודרי הפבורן היה אקוופוביה - פחד א-נורמלי ממים. בסרט "שניים לדרך" (1967) הצוות היה צריך למצוא דרך לגרום לה לחוש נינוחה ובטוחה בסצנה בה היא מושלכת למים.

מרילין מונרו

מרילין מונרו (1956) בצילום מתוך התערוכה GENTLEMEN PREFER BLONDES, ליטל בלאק גלרי, לונדון, ינואר 2016. Milton H. Greene, אתר רשמי
טרומן קפוטה חשב עליה לתפקיד הראשי ב"ארוחת בוקר בטיפאניס'". מרילין מונרו/אתר רשמי, Milton H. Greene
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אודרי זכתה בסופו של דבר. הפבורן ב"ארוחת בוקר בטיפאניס'"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנשים נוטים לחשוב מיידית על "ארוחת בוקר בטיפאניס'" (1961) בכל אזכור של אודרי הפבורן. אבל לא רבים יודעים - טרומן קפוטה, מחבר הנובלה עליה מבוסס הסרט האיקוני, חשב דווקא על מרילין מונרו לתפקיד הראשי של הולי גולייטלי. בחייה של כוכבת העל אותם ימים נמצא דמיון רב לחייה של גיבורת הסיפור, כמו גם דמיון פיזי, אבל בסופו של דבר הפבורן זכתה בתפקיד.

פרח על שמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זן מיוחד של פרח הצבעוני קרוי על שמה. אודרי וצבעוני לבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

רבים, במיוחד בנות, נושאים שמות של פרחים. לילי, רוז, בלובל, קמיליה, ויולט, וכד'. אבל אין ממש הרבה אנשים שפרחים נקראו על שמם. אודרי היא אחת מהם. ב-1990 החליטה "האגודה ההולנדית המלכותית לפתולוגיה" של צמחים לקרוא לזן היברידי חדש של פרח הצבעוני על שמה "כמחווה לקריירה של השחקנית ולעבודתה הממושכת למען יוניצ"ף". הפבורן השתתפה בטקס חגיגי להענקת השם לפרח שהתקיים בבית משפחתה בהולנד. היא נתנה את פרח אודרי הראשון רשמית לדודתה ז'קלין.

וויליאם הולדן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רצתה ילדים. עם וויליאם הולדן ב"סברינה"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אודרי הפבורן ובעלה מל פרר עם בנם שון יומיים לאחר לידתו, לוזאן, שווייץ, 19 יולי 1960. AP
עם מל פרר ובנן שון יומיים לאחר לידתו, 1960/AP

החלום להקים משפחה

הכימיה עם וויליאם הולדן שכיכב לצידה ב"סברינה" (1954) גלשה לחיים הפרטיים והפכה לרומן, למרות שהולדן היה נשוי. רעייתו סבלה את בגידותיו כי האמינה שהן חסרות משמעות. הוא אפילו נהג להציג בפניה את מאהבותיו. עם זאת, אודרי הזוהרת והמשכילה הייתה איום מסוג חדש; הוא היה מוכן לעזוב את אשתו למענה.

אבל הייתה בעיה אחת. כשהיא אמרה לו שהיא חולמת להקים משפחה איתו, הוא בישר לה שהוא עבר ניתוח עיקור שנים קודם. אז היא עזבה אותו מיידית והעבירה את תשומת ליבה הרומנטית למל פרר שהיה נלהב להקים משפחה בדיוק כמותה.

אולפני פרמונט חששו שעיתוני הרכילות ייחשפו את הרומן בין הפבורן והולדן, אז כדי לבטל את השמועות הם אילצו את פרר והפבורן להודיע על אירוסיהם פומבית בביתו של הולדן בנוכחותו ובנוכחות רעייתו. מסיבה אירוסים משונה ביותר.

ללו"ז המלא של אירוע ביוטי סיטי לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully